• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • happylife
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-13 15:55:24 följande:

Jag är redan inskriven men börjar inse att jag kanske fick en tidig inskrivning... Inskrivningssamtalet gjordes när jag var i v 5+5 och vul ska jag göra på tis. Då är jag i 7+2. Är väldigt nervös och orolig för att hon ska säga "tyvärr..." :(

Insåg precis att bf inte alls blir 1/8 utan 31/7. Men jag kanske kan stanna kvar här ändå.. Förra gången gick jag över och födde dagen innan planerad igångsättning så 31/7 el 1/8 spelar nog ingen roll för är ganska säker på att det blir en augustbebis oavsett om allt går vägen vilket vi hoppas såklart!

Och du... Ett tips är att vänta någon dag extra med att göra ett nytt test. Gjorde ett test på 5+1, exakt en vecka efter det första men fick inget omslag, stod fortf 2-3. Va smått orolig men på 5+3 kom 3+... Om jag inte haft så bråttom hade jag sluppit några dagars oro.

Jag är ju ännu tidigare, v 4+4. Testade men det är fortfarande 1-2 v och blev såklart sjukt nojig å ledsen!! Vet ju ej exakt ägglossn datum men nästan säker. Så den borde slagit om, så rädd nu att nåt är fel!! Tog ett till när jag hade hållt mig längre men även då 1-2.... =/
  • happylife

Googlat runt lite.

Kan de va så att det tog några dagar innan det blev befruktat och att den räknar från det?

Läst att det kan diffa några dagar hit å dit när den mäter veckoantal så hoppas det bara är nå sånt! Inte en enda bloddroppe eller rosa flytning eller så, så inget tyder ju på att nåt är fel annars..

• jonken
    Emmi0306 skrev 2015-12-12 23:49:30 följande:
    Ja barnmorskan på mvc tyckte att det var bättre att vi tog infosamtalet efter ul och att vi fick ett privat samtal med den barnmorskan vi ska ha annars skulle vi fått komma tidigare men då skulle vi få gå på info i grupp vilket inte passar oss pga personliga själ (detta var också varför vi gick hos fertilitetskliniken). Så det blev bättre så här.

Åh vad bra det låter med ingefäran! ^^ jag mår jätteilla på em/kväll så det kan verkligen vara värt att testa. Jag dricker aldrig te annars så jag vet inte hur man gör te på ingefära. :-P hur gör du? Hur kan man annars äta ingefäran?
    Vad skönt att de ändå kan anpassa upplägget lite :)

Ja testa, det funkar fortfarande för mig!! Även fast jag mår skit i övrigt (idag började jag spy), så slipper jag iaf illamåendet! Jag (eller ja, sambon ;) ) skivar upp kanske 7-8 skivor av ingefäran i tunna skivor och häller över kokande vatten. Så får det stå och dra tills temperaturen är drickbar. Dricker en sån kopp på morgonen och en på kvällen. Igår åt jag även sushi till lunch, då får man ju oxå ingefära :D är väldigt dålig på vad man kan göra med det annars.. Jag läste att man även kan äta den färsk, men det tycker jag är för starkt.
  • E87

Jag vill gärna vara med här. Plussade i tisdag på 5:e försöket (2:a efter MF i okt), andra barnet. Är nu i v 4+3 enligt egna beräkningar och är beräknad till 17/8

• Daverstam

Hej. Plussade i fredags kväll (!) ett tydligt plus. Idag v 3+4 enligt senaste mens men noll koll på ägglossning eller menslängd då kag tog ut hormonspiral i september. Magen rejält svullen. Tredje barnet så har förstått att magen kommer fortare då men detta är sjukt. Ser ut som v 15-20 för sjutton gubbar... Egen beräkning bf 23 aug 2016.

• NiHa

Jag har bjudit in alla som skickat PM till mig i gruppen 1608:) Kolla er mail och även skräpposten, kan hamna där med.

• Ctjej

Hej!

Jag plussade för en vecka sedan men sträcket syntes just och just så tog nytt igår kväll och var mörkare än vanliga sträcket, tog nytt för att jag haft två MF tidigare så försökt i 2,5 år nu så hoppad verkligen nu! Var in på tidigt ul i veckan då dom trodde ja va i 4+8 och kanske kunde se något men hittade bara vätska i livmodern och ska in på nytt nästa vecka och följa upp men är väl positivt då gravtest blivit synligare och särskilt då jah tog första på morgonen o senaste på kvällen innan läggdags och fick jätte starkt sträck :) så hoppas nu!

• Ctjej

just ja det är beräknat till 12/8 men tror det blir ändrat pga att jag tror ja e i tidigare vecka än va dom tror pga svaga testet och i veckan kolla jag då stod det 2-3 v på digitaltest kollade två gånger med flera dagars mellanrum men stod samma 2-3 v så får se vad dom säger men ber för att allt ska va bra!

• PD1984
    happylife skrev 2015-12-13 11:05:57 följande:

Vilken vecka är du i då? :)

Jag kommer vara i vecka 8 (7+2) :)
  • Misszandra

Hejsan, jag tror att jag bör ha bf i augusti. Har nämligen väldigt oregelbunden mens och hade min senaste den 23 september. Så kan inte ens räkna ut hur långt gången jag är. Började må illa för ca 1.5 vecka sedan, har molande mensvärk och lite stick ibland, men illamåendet är värst. 

Svar på tråden Augustibebis 2016