Augustibebis 2016
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Har inte haft tillgång till data och kunnat lägga in fler i gruppen. Fixar det under dagen imorgon:) har ni inte blivit inbjudna av någon annan än så skriv er mail till mig i ett pm:)
Hej! Har äntligen plussat igen efter flera månaders försök och ett tidigt missfall i v 6 i september. Tredje barnet. Skönt att ventilera alla tankar kring detta stora. Nu ska vi njuta av att vara gravida.
Grattis! Härligt med ett syskon. Lite nyfiken på hur det kom sig att du kunde gå så långt förra graviditeten utan att veta? Hur fick ni reda på det? Tycker sånt är jättespännande, då jag blir dålig nästan på en gång och inte skulle kunna dölja även om jag ville
och som svar på din fråga kan jag inte säga ner än att jag också googlat om det och det ska vara normalt, fast jag har aldrig känt av det med de tidigare barnen. Hur många missfall har du haft?
Hej!
Jag plussade förra fredagen, fick ett svagt svagt plus, trodde inte på det så gick till barnmorskan på måndagen efter, fick hålla morgonkisset i 3 timmar då hon var upptagen och telefontider var inte förrän vid tio och jag vaknade vid halv 7 ????
Iaf, kissade i en mugg så bm kunde göra testet, kommer ut till mig och sa ; jaha det här var ett starkt plus!
Och då frågade jag vilken vecka hon trodde jag var i och hon trodde v5.
Så enligt appen ska jag ha 7e augusti!
Detta är mitt andra barn!
Men nu till min fråga, jag har som en mensvärk i hela magen, har haft en massa missfall innan jag blev gravid med min son som föddes 15juli 2014, så nu när jag är gravid och medveten om de helt från början så är jag jätteorolig för missfall!(med medveten menar jag att jag inte märkte förra graviditeten förrens i v25 ????)
Så är det normalt att ha som mensvärk i hela magen? Tror jag läst nånstans att de är livmodern som anpassar sig men jag är osäker! Tacksam för svar!
Grattis! Härligt med ett syskon. Lite nyfiken på hur det kom sig att du kunde gå så långt förra graviditeten utan att veta? Hur fick ni reda på det? Tycker sånt är jättespännande, då jag blir dålig nästan på en gång och inte skulle kunna dölja även om jag ville och som svar på din fråga kan jag inte säga ner än att jag också googlat om det och det ska vara normalt, fast jag har aldrig känt av det med de tidigare barnen. Hur många missfall har du haft?
Har också som molvärk till och från hela dagarna och så det här illamåendet som bara kom sådär nu i veckan, inte alls beredd då jag knappt var illamående med dottern. Men jag är glad för varje symptom! :) Är sådär sjuuukt trött nu och sambons kommentar var:"Ja, men du sov dig ju igenom de tre första månaderna sist, så det är väl samma nu också". Haha! Tror att han tycker att jag inte är ett sånt roligt sällskap på kvällarna, snarkandes i ett hörn av soffan ;)
Grattis! Härligt med ett syskon. Lite nyfiken på hur det kom sig att du kunde gå så långt förra graviditeten utan att veta? Hur fick ni reda på det? Tycker sånt är jättespännande, då jag blir dålig nästan på en gång och inte skulle kunna dölja även om jag ville och som svar på din fråga kan jag inte säga ner än att jag också googlat om det och det ska vara normalt, fast jag har aldrig känt av det med de tidigare barnen. Hur många missfall har du haft?
Har också som molvärk till och från hela dagarna och så det här illamåendet som bara kom sådär nu i veckan, inte alls beredd då jag knappt var illamående med dottern. Men jag är glad för varje symptom! :) Är sådär sjuuukt trött nu och sambons kommentar var:"Ja, men du sov dig ju igenom de tre första månaderna sist, så det är väl samma nu också". Haha! Tror att han tycker att jag inte är ett sånt roligt sällskap på kvällarna, snarkandes i ett hörn av soffan ;)
Så ni har inte varit på något besök ännu? Vi var på hälsosamtal för två veckor sen, men det kändes lite absurt när man knappt hade hunnit fatta att man är gravid :P hade ju inte hunnit få så mycket symptom då heller, så hade ju varit bättre att ta det nu när man mår illa så man kunnat få lite tips om det. Ah fick ni försöka länge för att få plus?
Ja vatten och salta saker är väl det som funkat bäst för mig oxå. Har försökt äta som vanligt och fylla på med mackor/nötter mellan måltiderna. Men vissa saker bara går inte att äta, och är inte sugen på något utan får som försöka äta ändå. Små portioner går oxå lättare! Har ibland delat upp matlådan och ätit två gånger istället! MEN jag testade ingefära igår.. Alltså jösses! Helt sjukt, men inatt var första natten på en vecka då jag inte mått illa alls!! Så jag tänker börja knarka ingefära nu och hoppas att det fortsätter funka såhär bra. Kan vara värt för dig att testa oxå om du inte redan gjort det! Jag gjorde som te av det, och det var dessutom gott att dricka.
Mm jag hade ganska tuff dag igår, men hoppas det ska gå bättre nu :D
Hej plussade i förrgår ! Andra försöker för oss och vi är superglada! Bf 17 augusti v 5 (4+4) . Har berättat såklart för min sambo o två av mina bästa vänner ,ska berätta för mina föräldrar imorgon tror jag ! Dem är utomlands så vet inte om jag orkar vänta tills dem kmr hem!
Är 24 år och sambo. Bor mellan Sthlm -Eskilstuna . När ska man skriva in sig ?är första barnet så kanske man kan ringa nu fast det är så tidigt ? Grattis till allihopa !:) ngn fb grupp som finns att gå med i?