• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Emmi89

Hej! Här kommer ännu en med bf augusti :) den 19e. Plussade i fredags då mensen inte kom o jag haft mensvärk i en vecka. Så jag e i 4+2. Mitt andra barn, har en dotter som också e född i augusti :) 2013. Gick över 2 veckor med henne så hoppas inte på d igen :p har lite symptom som stark molvärk, ryggvärk, lätt illamående, trött som bara den, lättirriterad o ömma bröst. Vet dock inte om illamåendet e för min magkatarr som jag blev diagnostiserad med för 2 mån sen, men får hoppas att den inte blir så illa. Vi har tänkt på ett syskon ett tag men började inte försöka förrän för 3 mån sen. Trodde det skulle ta ett tag då d tog 6 mån för dottern att bli till. Så vi blev väldigt chockade att d gick så fort :) tog ett cb digitalt o för mig stod d också 2-3v fast jag va i typ 3+7 då. Har tänkt ta ett till nästa vecka för att se. Det som oroar mig mest just nu e att jag fick foglossning så tidigt sist, vecka 10. O d höll i sig tills ett år efter förlossningen. Hade så himla ont o e nu orolig för den smärtan igen, får bara hålla tummarna att d inte blir lika illa. O att jag går upp lika lite som sist, 5kg. E överviktigt så d e viktigt. Någon mer överviktig här på ett BMI över 35?

• EmelieB91
    E87 skrev 2015-12-14 10:55:55 följande:
    Va roligt :) vi har en tjej som är född i november-13.

Har du mycket symptom nu? Jag har ömma bröst men mår i övriga bra. Nojig över MF då vi hade ett i oktober.
    Tråkigt med MF, förstår din oro. Just nu är jag ganska svullen om magen och kan känna mig tröttare än vanligt på eftermiddagen. Förra graviditeten var växande bröst och mage de enda symptomen jag hade. Ska bli intressant att se om det blir annorlunda nu. Hoppas på att få slippa illamående och foglossningar. 
  • lengon

Grattis till alla plussare!! :) Ska ni inte vara med i fb-gruppen?

• happylife
    E87 skrev 2015-12-14 08:01:37 följande:

Jag har fått 2-3 från v 3+6 och även idag i v 4+4. Jag kommer testa varje dag fram tills jag får 3+ då vi fick MF i oktober. Sjukt nojig att det inte ska gå vägen den här gången heller.

jonken skrev 2015-12-14 06:52:22 följande:

Jag testade på 4+2 och fick då 2-3. Men hade inte tagit något test innan, så vet inte när det slog om. Men det borde väl varit ganska precis där i dagarna. Jag tror att äl var den 13 nov och jag testade den 27e. Så det var isf precis 2v efter. Det slår nog om snart ska du se :)

Testade imorse å fick 2-3 :)
  • Misszandra
    lengon skrev 2015-12-14 12:26:29 följande:

Grattis till alla plussare!! :) Ska ni inte vara med i fb-gruppen?

Jag hänger gärna på! :)
  • jonken
    happylife skrev 2015-12-14 12:48:52 följande:
    jonken skrev 2015-12-14 06:52:22 följande:

Jag testade på 4+2 och fick då 2-3. Men hade inte tagit något test innan, så vet inte när det slog om. Men det borde väl varit ganska precis där i dagarna. Jag tror att äl var den 13 nov och jag testade den 27e. Så det var isf precis 2v efter. Det slår nog om snart ska du se :)

Testade imorse å fick 2-3 :)
    :D :D :D jag förstår att man blir mer nojig om man redan haft ett mf. Håller tummarna för att allt går vägen den här gången och att ni snart får se ett tickande hjärta! :)
  • happylife
    jonken skrev 2015-12-14 13:09:36 följande:

:D :D :D jag förstår att man blir mer nojig om man redan haft ett mf. Håller tummarna för att allt går vägen den här gången och att ni snart får se ett tickande hjärta! :)

Tack! Ja nojig är bara förnamnet!!! :)
  • Nadsah

Hemlig fb grupp ? Har försökt kolla men hittar ej här ngn som

Kan länka? :) /nadja

• lengon

Ni måste bli inbjudna! Skicka era mail, antingen här eller på pm. :) Inte jag som startat gruppen dock, men det verkar som om alla som är med ändå kan bjuda in nya.

Svar på tråden Augustibebis 2016