• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • annacnummertre

Vad kul!
    Är fortfarande så himla rädd att jag inte vågar skriva i denna grupp än...

Vad har alla för symtom? Gravid

EmelieB91 skrev 2015-12-14 20:34:40 följande:
    JagSkrattande
    happylife skrev 2015-12-14 20:46:36 följande:
    Å jag :)
    primavolta skrev 2015-12-14 19:23:10 följande:

Primavolta visst var du också med i BIM-december?
  • rutigsvans
    FruFrau skrev 2015-12-10 06:47:42 följande:
    rutigsvans skrev 2015-12-09 22:15:38 följande:

fick också lämna ett nytt prov för det igår för det första var förhöjt, är så himla nervös för att det ska vara så :(

hur går det för dig? fick du nått svar?

Åh! Tack för ditt svar! Jag tog första provet 30 nov. En vecka senare fick jag supersunkig information att jag måste lämna ett till så fort jag kunde. Gick dit i förrgår. Sen har jag ringt och terroriserat 1177, barnmorskemottagningen, telefonsvarare, vårdcentralen och alla jag kan komma på för jag får ingen att prata med!!!! Hade verkligen nästan en panikattack igår. (Min mamma förlorade ett barn i vecka 14 pga obehandlad hypoterios, men hon var väääääääldigt sjuk. Nått år senare var mamma fortfarande obehandlad och hennes hjärta slutade slå då o då så hon var väldigt nära att gå bort när jag var 9 år så får jättedåligt minen av allt det här.) Tillslut fick jag tag på en okänd barnmorska som sa att mitt THS låg på 5,4. Jag fick en telefontid hos en läkare nu på måndag och jag hoppas att jag kan få medicinering då direkt. Både enligt vårdgivarguiden.se och en sjuksyster på 1177 så påverkas barnet på en gång men hon sa att min barnmorska kan ha bedömt att mina värden inte är så höga att det är en akut situation. Men också som du sa Alltidväntarmanpånågt: att det nog är min kropp som mår extra dåligt nu, men att bebisen som är så liten får det lilla den behöver. Sköldkörteln är ju inte helt död, den är ANSTRÄNGD och kan fortfarande producera hormonet som bebisen behöver. Är i vecka 6+1 och hoppas jag får medicin så snart som möjligt. Jag vet att jag har gjort allt jag kan o ringt till alla jag kan ringa till, mer kan jag inte göra så ska försöka hitta nån glädje nu över helgen och inte stressa... Symtom som lika gärna skulle kunna ha med graviditeten att göra: sjuk trött, går o lägger mig innan 9 varje kväll och sover minst en timme middag varje dag. Magen blir hårdare för varje dag, vaknar av tarmsmärtor de senaste nätterna, oro och lite ont i lederna... Väldigt diffusa symtom. Hoppas det går bra för dig också rutigsvans, skriv gärna sen vad du fick för värde på provet!! Jag känner av tydliga graviditetstecken samtidigt så känner mig lite lugnare av det :)
    Jag fick svar idag från min BM och tyvärr så hade jag fortfarande förhöjda värden, så fick börja med levaxin :( men skönt iallafall att dom tar dom här proverna nu så man kan få medicin och förhoppningsvis undvika ett ev missfall pga av det :)
  • lengon
    primavolta skrev 2015-12-14 19:23:10 följande:
    Guud va snällt att du skriver så men kan ändå inte låta bli att oroa mig. Visst ligger 5 veckor inom 2-3svaret men känns ändå som att 3+ hade känts bättre eftersom jag tror att jag är 5+ ... Men med min första tjej blev jag tillbakaflyttad 2 veckor så man vet ju aldrig :)
    Svårt att veta om kroppen följer så exakta regler som vi vill att den ska göra! :)
  • lengon
    annacnummertre skrev 2015-12-14 20:27:35 följande:

Vilka från BIM-DECEMBER gruppen hänger här :)

Jag. Hänger även på fb ;)
  • lengon
    annacnummertre skrev 2015-12-14 22:38:32 följande:

Vad kul!

happylife skrev 2015-12-14 20:46:36 följande:
    Å jag :)

Ömmande bröst, molvärk i magen eller iaf känns det annorlunda i magen hela tiden! :) Illamående också, men inga kräkningar ännu.

Känner inte av att jag måste kissa oftare dock, som vissa upplever.

• primavolta
    happylife skrev 2015-12-14 19:26:28 följande:
    Nja, hade en ljust rosa flytning vid 15 tiden å en vid 17, inte mer än så.

Men tror de värsta! =| har en feeling bara..

Har dock grav symtomen kvar
    Håller tummarna! Fy att man ska behöva vara så orolig...
  • primavolta
    annacnummertre skrev 2015-12-14 22:38:32 följande:

Vad kul!

happylife skrev 2015-12-14 20:46:36 följande:Å jag :)

Japp jag var där :)

Jag mår illa av och till under dagarna, ibland mer ibland mindre..
    Molvärk några gånger om dan
    Känsliga bröst, ilande
    Andfådd och snabb puls

Tycker däremot inte att jag är SÅ trött och kissar kanske liiite oftare :)

Du då? När har du bf? Visst ör det ditt tredje?
  • annacnummertre
    lengon skrev 2015-12-14 23:03:34 följande:
    Jag. Hänger även på fb ;)
    Jag kanske hoppas in där sen om jag vågar. Är så himla rädd efter mitt MF förra månaden att jag inte vågar tänka så mycket på den här graviditeten :/
  • Tudelu

Brösten är inte alls så ömma o svullna som förra gången, men känner ändå nåt annorlunda i dom.

Tröttheten och nysningar är det som kommit snabbast för mig alla tre gånger. Och hungern, är konstant hungrig!

Magen är jättesvullen. Ser ut att vara i vecka 12 istället för 5. ????

Svar på tråden Augustibebis 2016