• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • lengon
    youandme2016 skrev 2015-12-13 06:22:50 följande:

Hej! Plussade för ungefär en vecka sedan, är nu i vecka 4+6 utifrån egna uträkningar! BF 14 augusti...Väntar vårt första barn, och jag bara går runt och oroar mig för allt (som vanligt) tror jag gör det för att jag inte känner mig det minsta gravid! Upplever bara lite lätt molvärk ett par gånger om dagen! Det har bara gått en vecka, men tror att min stackars sambo redan är trött på allt tjat kring "tänk om det blir ett missfall" - jag vill glädjas, och försöker intala mig själv att allt kommer gå bra! Är det bara jag som känner den här oron!? Vill njuta av min graviditet.. Började på folsyra innan jag blev gravid och har nu köpt omega 3 tabletter! HOPPAS HOPPAS!

Har bf samma datum!! Så spännande!! :D Och du låter som mig... haha! Är orolig och gnäller varje dag om att jag är rädd för missfall. (Också första barnet för mig.)

• lengon
    happylife skrev 2015-12-13 08:41:17 följande:
    Hej! Vi är lika långt gångna :) jag känner mig knappt gravid heller, ibland får jag yrsel och är sjukt trött. Men i övrigt känner jag mig som vanligt, fast med lätt Molvärk i mage, rygg å ben! Plussade i tisdags, har inte testat mer sen dess. Men kommer köpa ett test idag för det känns nästan som en dröm just nu! Går å kollar efter mensen stup i kvarten! Så vet vad du menar med rädslan!
    Och en till med samma datum? KUL!!
  • lengon
    happylife skrev 2015-12-13 17:18:00 följande:
    Jag är ju ännu tidigare, v 4+4. Testade men det är fortfarande 1-2 v och blev såklart sjukt nojig å ledsen!! Vet ju ej exakt ägglossn datum men nästan säker. Så den borde slagit om, så rädd nu att nåt är fel!! Tog ett till när jag hade hållt mig längre men även då 1-2.... =/
    Som jag har förstått det räknar inte cb från sista mensens första dag utan från själva befruktningstillfället. Men i graviditetsveckor, när man säger hur långt gången man är, räknar man ju från mensen så det blir ju 2 veckor mer på så vis. Ditt test visar nog helt rätt! Du är ju i 1-2 v från och med ditt ägglossningstillfälle/befruktningstillfälle om du är i gravidveckan 4+4.
  • lengon
    primavolta skrev 2015-12-14 06:01:01 följande:

Gaaah! Jag blir tokig! Tog ett nytt digitalt idag som fortfarande visar 2-3 :(. Är enl ungefärlig beräkning nånstans mellan 5+5-6+1. Har fortfarande alla mina symtom och liks mycket: illamående, ilande/känsliga bröst och molvärk.. Usch, orkar inte oroa mig. Hoppas testet har fel eller att ägget fäste vääääldigt sent :) nu mååste man ju liksom ta ett nytt test om några dagar...

återigen! CB visar från befruktningstillfället. Alltså stämmer det alldeles utmärkt! Oroa dig inte.
  • lengon

Förtydlingar kring CB-resultat:

1-2 (det betyder att du är i 3:e eller 4:e graviditetsveckan!)

2-3 (det betyder att du är i 4:e eller 5:e gravitidetsveckan!)

3+ (nu ska du vara inne i typ v. 6 eller över!)

• happylife
    lengon skrev 2015-12-14 14:15:49 följande:

Som jag har förstått det räknar inte cb från sista mensens första dag utan från själva befruktningstillfället. Men i graviditetsveckor, när man säger hur långt gången man är, räknar man ju från mensen så det blir ju 2 veckor mer på så vis. Ditt test visar nog helt rätt! Du är ju i 1-2 v från och med ditt ägglossningstillfälle/befruktningstillfälle om du är i gravidveckan 4+4.

lengon skrev 2015-12-14 14:11:34 följande:

Ja va kul! :) :)

Den räknar väl veckor från befruktning. Så 1-2 v är lite lite om man gått över 4 veckor ju?

Fick dock 2-3 imorse så känns skönt! Hade dock en väldigt ljus rosa/beige flytning idag och blev väldigt orolig =\ hoppas på nån naturlig förklaring o inte nåt annat tråk!?
  • happylife
    lengon skrev 2015-12-14 14:21:35 följande:

Förtydlingar kring CB-resultat:

1-2 (det betyder att du är i 3:e eller 4:e graviditetsveckan!)

2-3 (det betyder att du är i 4:e eller 5:e gravitidetsveckan!)

3+ (nu ska du vara inne i typ v. 6 eller över!)

Aha va bra! Vart hittade du de? Letat som en galning på nätet!
  • lengon
    happylife skrev 2015-12-14 14:27:38 följande:
    lengon skrev 2015-12-14 14:11:34 följande:

Ja va kul! :) :)

Den räknar väl veckor från befruktning. Så 1-2 v är lite lite om man gått över 4 veckor ju?

Fick dock 2-3 imorse så känns skönt! Hade dock en väldigt ljus rosa/beige flytning idag och blev väldigt orolig =\ hoppas på nån naturlig förklaring o inte nåt annat tråk!?
    Det är ju väldigt ungefärligt. Men 4 v är inom 1-2 indikatorn. Man kan få både 1-2 och 2-3 när man är på fjärde veckan, beror ju på hur långt inne i den man är.
Svar på tråden Augustibebis 2016