Augustibebis 2016
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Hej! Plussade för ungefär en vecka sedan, är nu i vecka 4+6 utifrån egna uträkningar! BF 14 augusti...Väntar vårt första barn, och jag bara går runt och oroar mig för allt (som vanligt) tror jag gör det för att jag inte känner mig det minsta gravid! Upplever bara lite lätt molvärk ett par gånger om dagen! Det har bara gått en vecka, men tror att min stackars sambo redan är trött på allt tjat kring "tänk om det blir ett missfall" - jag vill glädjas, och försöker intala mig själv att allt kommer gå bra! Är det bara jag som känner den här oron!? Vill njuta av min graviditet.. Började på folsyra innan jag blev gravid och har nu köpt omega 3 tabletter! HOPPAS HOPPAS!
Har bf samma datum!! Så spännande!! :D Och du låter som mig... haha! Är orolig och gnäller varje dag om att jag är rädd för missfall. (Också första barnet för mig.)
Gaaah! Jag blir tokig! Tog ett nytt digitalt idag som fortfarande visar 2-3 :(. Är enl ungefärlig beräkning nånstans mellan 5+5-6+1. Har fortfarande alla mina symtom och liks mycket: illamående, ilande/känsliga bröst och molvärk.. Usch, orkar inte oroa mig. Hoppas testet har fel eller att ägget fäste vääääldigt sent :) nu mååste man ju liksom ta ett nytt test om några dagar...
Förtydlingar kring CB-resultat:
1-2 (det betyder att du är i 3:e eller 4:e graviditetsveckan!)
2-3 (det betyder att du är i 4:e eller 5:e gravitidetsveckan!)
3+ (nu ska du vara inne i typ v. 6 eller över!)
Som jag har förstått det räknar inte cb från sista mensens första dag utan från själva befruktningstillfället. Men i graviditetsveckor, när man säger hur långt gången man är, räknar man ju från mensen så det blir ju 2 veckor mer på så vis. Ditt test visar nog helt rätt! Du är ju i 1-2 v från och med ditt ägglossningstillfälle/befruktningstillfälle om du är i gravidveckan 4+4.
Och en till med samma datum? KUL!!
Förtydlingar kring CB-resultat:
1-2 (det betyder att du är i 3:e eller 4:e graviditetsveckan!)
2-3 (det betyder att du är i 4:e eller 5:e gravitidetsveckan!)
3+ (nu ska du vara inne i typ v. 6 eller över!)
Det står även på instruktionerna när man köper cb ;)
Och en till med samma datum? KUL!!