• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • E87
    happylife skrev 2015-12-17 15:14:22 följande:

Hur mår ni alla här inne? :)

Har ni också varierande symptom? Jag har haft mycket Molvärk, men den är typ borta o ist lätt illamåendet å nu har avsmaken för min favvo dryck kaffe smällt till! Blä

Fått tid för vul den 29/12 är då i v 7, 12 hela dagar kvar!!

Här hemma är dottern magsjuk så vet inte om jag mår lite Ulla pga det eller graviditeten. Annars mår jag bra, lite ömma bröst och ganska nojig för missfall.

Skönt att ha vul bokat. Jag försökte i mitt landsting men fick nej. Vi ska på kub i Sthlm i början av feb men kanske försöker få ett vul innan dess för att stilla min oro.
  • happylife
    E87 skrev 2015-12-17 15:34:59 följande:

Här hemma är dottern magsjuk så vet inte om jag mår lite Ulla pga det eller graviditeten. Annars mår jag bra, lite ömma bröst och ganska nojig för missfall.

Skönt att ha vul bokat. Jag försökte i mitt landsting men fick nej. Vi ska på kub i Sthlm i början av feb men kanske försöker få ett vul innan dess för att stilla min oro.

Urk! Stackars!

Kan du inte hitta privat å betala för ett tidigt vul? Jobbigt att vänta!!
  • annacnummertre

Jag är verkligen jätterädd över att inte ha så mycket symtom, även om jag bara är i vecka 4+3. Molvärken  har jag känt av, samt perioder av trötthet som sköljer över en lite snabbt. Har även haft ganska mycket huvudvärk...
    Men allt detta (förutom molvärken då) känns inte som uppenbara gravtecken för mig. Mest rädd över att brösten inte ömmar. Usch :/

• Fidelisen

Jag var inte det minsta illamående med dottern. Men nu.

Igår fick jag i mig tre tuggor biffstroganoff innan illamåendet tog över.

Hade det i matlådan idag. Öppnade den...kände lukten och slängde:- (

• FruFrau
    happylife skrev 2015-12-17 15:14:22 följande:

Hur mår ni alla här inne? :)

Har ni också varierande symptom? Jag har haft mycket Molvärk, men den är typ borta o ist lätt illamåendet å nu har avsmaken för min favvo dryck kaffe smällt till! Blä

Fått tid för vul den 29/12 är då i v 7, 12 hela dagar kvar!!

Min växtvärk har avtagit lite också! Jag har bara en konstant vag värk i livmodern. Tidigare kunde jag ha riiiiktigt ont i 5-10 min flera gånger om dagen, så ont att jag var tvungen att släppa allt och sätta mig ner. Brösten ömmar mer och mer dock. Och igår och idag har illamåendet smugit sig på. Väldigt lite dock fast hela tiden. Flytningarna fortsätter och jag har blivit mer hungrig de senaste dagarna!!! (Har resan gått upp ett kg... :/)
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-17 15:37:14 följande:

Jag är verkligen jätterädd över att inte ha så mycket symtom, även om jag bara är i vecka 4+3. Molvärken  har jag känt av, samt perioder av trötthet som sköljer över en lite snabbt. Har även haft ganska mycket huvudvärk...

Men allt detta (förutom molvärken då) känns inte som uppenbara gravtecken för mig. Mest rädd över att brösten inte ömmar. Usch :/

Trötthet å huvudvärk har jag med! Det är ju grav-symtom :)
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-17 15:45:59 följande:
    Trötthet å huvudvärk har jag med! Det är ju grav-symtom :)
    Ja, jag läste det i någon bok jag fick förra grav, men ja..haha. Jag minns liksom fel också, jag kräktes jättemycket när jag var gravid med mina barn, men det kom ju SEN. i Vecka 7 tror jag! 
    Jag är bara rädd att allt ska gå åt helvete som förra månaden. Men då hade jag iofs inte ens molvärk eller någonting....
  • happylife

Jag har ett så konstigt symptom, är det någon som upplevt samma?

En slags känsla av tryck i/på underlivet... Typ som när byxor sitter för tight där nere å,trycker på. Fast utan byxor! Mest på blygdläpparna (värsta order jag vet för övrigt sorry)

Nån som har samma??

• happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-17 15:48:47 följande:

Ja, jag läste det i någon bok jag fick förra grav, men ja..haha. Jag minns liksom fel också, jag kräktes jättemycket när jag var gravid med mina barn, men det kom ju SEN. i Vecka 7 tror jag! 

Jag är bara rädd att allt ska gå åt helvete som förra månaden. Men då hade jag iofs inte ens molvärk eller någonting....

Snart kräks vi nog ska du se då är vi nog inte mer nöjda ;)

Ja man är rädd konstant. Analyserar allt!
  • bläckfisken

En till som är rädd! Min förra grav slutade i ma, så kanske inget att jämföra med, men hade då väldigt ömma och svullna bröst tidigt. Nu känner jag knappt något i brösten alls. Bara molvärk och flytningar... Är bara i 4+4 visserligen. Hoppas de kommer så blir man nog lite lugnare, eller kanske inte :)

Svar på tråden Augustibebis 2016