• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • primavolta
    annacnummertre skrev 2015-12-16 20:51:43 följande:

Jag tog ett digitalt idag, tror jag är vecka 4+2. Fick bara 1-2, nu är jag livrädd :((

När slog era om?

Jag testade i måndags då jag tror (!!) att jag var nånstans mellan 5+5-6+1 och det visade 2-3 på digitalt... Hoppas verkligen på 3+ på fre annars vet jag inte vad man skall tro! Men man får tro på det tills det visar sig nåt annat..
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-16 21:52:35 följande:

Ja verkligen mysigt! Vi har två barn som är 4 och 2 år.. Vi bor söder om Sthlm och jag blir 30 år nästa år.

Hur går det för dig?

Okej :)

Det går bra, inge mer orosmoment, bara de där rosa flytningarna här om dagen, fortsatt ont i bröst å lätt illamående till å från. Vågar stundtals hoppas till o med! Hur går det för dig? :)
  • E87
    annacnummertre skrev 2015-12-16 20:51:43 följande:

Jag tog ett digitalt idag, tror jag är vecka 4+2. Fick bara 1-2, nu är jag livrädd :((

När slog era om?

Mitt slog om till 2-3 i v 3+6 och till 3+ idag i v 4+6.

Kom ihåg att vi alla är olika, så länge det ökar så är det nog ingen fara men förstår att man blir orolig.
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-16 22:03:54 följande:

Jag testade i måndags då jag tror (!!) att jag var nånstans mellan 5+5-6+1 och det visade 2-3 på digitalt... Hoppas verkligen på 3+ på fre annars vet jag inte vad man skall tro! Men man får tro på det tills det visar sig nåt annat..

Har samma noja som du med det där! Jag är i v 5+1 idag, tänker också testa fredag o vill då ha 3+!!
  • Tudelu
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-16 19:56:46 följande:

Så orolig över missfall! Enligt uträkning ska jag vara i v6+0 idag. Har bruna flytningar sedan i fredags (gjorde vul då o såg ett embryo) i söndags, om det ut färskt blod, vet inte om det var mycket eller lite, men som en mens typ? och sen bara brunt efter det. Testen verkar inte bli starkare heller.. Och nästa VUL är inte förrän på måndag.

Någon som har erfarenhet av att testen inte ökar varannan dag?

Tycker dom ser lite svaga ut för att vara vecka 7 men sånt är ju också jätteolika.

Jag kan bara berätta utifrån min egen erfarenhet sedan förra missfallet. Då har jag bruna flytningar av och till i nästan en vecka, symptomen avtog i slutet på den veckan och efter det fick jag som en rikligare mensblödning och starka menssmärtor i ett par timmar innan en klump kom ut och sedan blödde jag som vanlig mens i ytterligare 10 dagar. Men alla MF ser olika ut och med det sagt; likaså alla graviditeter! Vissa blöder ju trots att det inte är någon fara alls och testen visar svagt för man är låghormonare.

Det är så himla hopplöst att spekulera men ändå kan man inte låta bli :(

Jag håller tummarna att allt står rätt till !! <3
  • happylife
    E87 skrev 2015-12-16 22:08:11 följande:

Mitt slog om till 2-3 i v 3+6 och till 3+ idag i v 4+6.

Kom ihåg att vi alla är olika, så länge det ökar så är det nog ingen fara men förstår att man blir orolig.

Konstigt att det är så olika de där! Man blir ju nojig (sorry för inhopp Inter konversation)
  • E87
    happylife skrev 2015-12-16 22:13:35 följande:
    Konstigt att det är så olika de där! Man blir ju nojig (sorry för inhopp Inter konversation)
    Ja man blir sjukt nojig. Jag har testat 4 dagar i rad för att se om jag fick 3+. Nu ska jag försöka att inte testa mer :) undra hur många kronor man har slösat på ÄL och graviditetstest då iaf jag är testoman :D
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-16 22:13:35 följande:

När slog ditt om till 2-3? :)
  • happylife
    E87 skrev 2015-12-16 22:18:41 följande:

Ja man blir sjukt nojig. Jag har testat 4 dagar i rad för att se om jag fick 3+. Nu ska jag försöka att inte testa mer :) undra hur många kronor man har slösat på ÄL och graviditetstest då iaf jag är testoman :D

Ja å CB digital är ju snordyra!! Bestäm en dag du ska testa en bit fram, å håll det stenhårt! Så gör jag :)
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-16 22:18:46 följande:

När slog ditt om till 2-3? :)

I måndags, v 4+5, så dont worry! De kommer :) vänta några dagar.

Antar att ägget tog lite tid på sig att fästa, därav fördröjningen.
Svar på tråden Augustibebis 2016