• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • atokal

Jag vill också gärna vara med på fb! Hur hittar jag gruppen? :)

• Nadis89

Hej hopp????

Hoppar in här. Plussade på CB i måndags och även idag. Ringde barnmorskan och fick inskrivning 5 januari.

Jag är i vecka 4+2. Detta blir första barnet.

Känns jättekonstigt! Positivt självklart! Har önskat barn ett bra tag, men det blev så verkligt nu! Kryssar fingrarna nu bara för att allt ska gå bra.

Jag går gärna med i facebookgruppen ni skapat???? min mejladress är: Nadia_pay@hotmail.com

• Tudelu
    atokal skrev 2015-12-16 14:21:42 följande:

Hej alla! 

Plussade igår, är nu i v. 4+3, beräknad 21 augusti. Första gången jag är gravid och känner mig både orolig och glad just nu. 

Har inte så mkt symptom förutom lite ömma bröst, extra lågt blodtryck (brukar ha lågt men nu svartnar det extra mkt när jag reser mig) och "mensvärk" i magen. Hur kraftig värk har ni haft i magen? Jag tycker att det är rätt påtagligt, men ändå mildare än de värsta menssmärtorna jag brukar ha vanligtvis.

Min värk är också rätt påtaglig emellanåt, både i magen och ryggslutet.

Utöver det har brösten börjat ömma idag också, så nu känner jag mig lite lugnare. Är ju van vid det under graviditet så blev toknervös när jag inte kände nånting i dom , haha. Nyser jättemycket, gjorde jag förra gången med, och är väldigt frusen konstant! Brr!
  • bläckfisken

Hej alla!

En till som plussat :) Bf 21Aug. Inte så mycket symptom ännu, svag molvärk och trötthet än så länge...

• JNSL

Plussade i fredags. Är i vecka 4+5. Det är andra barnet och är väldigt orolig då jag haft två missfall i år. Brösten ömmar och mår illa framför allt på kvällarna.

• pugsnotdrugs

Så orolig över missfall! Enligt uträkning ska jag vara i v6+0 idag. Har bruna flytningar sedan i fredags (gjorde vul då o såg ett embryo) i söndags, om det ut färskt blod, vet inte om det var mycket eller lite, men som en mens typ? och sen bara brunt efter det. Testen verkar inte bli starkare heller.. Och nästa VUL är inte förrän på måndag.
    Någon som har erfarenhet av att testen inte ökar varannan dag?

• MiniMe14

Jag vill gärna vara med i en fbgrupp! Enligt mens ärret beräknat 2016-07-31. Gjorde tidigt vul i fredags när jag var i 6+4 men hon flyttade bak till 6+0!

• annacnummertre

Jag tog ett digitalt idag, tror jag är vecka 4+2. Fick bara 1-2, nu är jag livrädd :((

När slog era om?

• primavolta
    annacnummertre skrev 2015-12-15 18:03:50 följande:
    Jag känner exakt sådär! Typ min man måste säga till mig att jag är gravid, annars kopplar jag inte. Har inte vågat ta digitalt än...

Försökte ringa och boka VUL på ett ställe i Sthlm jag varit till innan, men de hade helt slut på tider! Nästa tid de hade var 9:nde januari... 
    Får testa någon annan klinik.

Så avis på alla er som får VUL i samband med inskrivning, det gör man inte i mitt landsting :/
    Jag har ingen aning om jag får göra vul eller inte. Det går inte på automatik här heller..måste finnas en väldigt bra anledning. Så konstigt att det inte är samma i hwla landet!
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-15 18:05:30 följande:
    Exakt man pendlar!! Just nu är jag gravid har inte kommit nå mer å jag har mått illa idag osv. Vi verkar ha samma symtom :) ska också försöka få ett 3+ på fre!

Ja första, min man har två barn på 6 o 8 år sen innan så blir mysigt med ett gemensamt! Å du? Vart bor du? Jag bor typ 30 min norr om Sthlm!
    Ja verkligen mysigt! Vi har två barn som är 4 och 2 år.. Vi bor söder om Sthlm och jag blir 30 år nästa år.
    Hur går det för dig?
Svar på tråden Augustibebis 2016