• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • JNSL
    JNSL skrev 2015-12-16 19:34:18 följande:

Plussade i fredags. Är i vecka 4+5. Det är andra barnet och är väldigt orolig då jag haft två missfall i år. Brösten ömmar och mår illa framför allt på kvällarna.

Jag skulle gärna bli inbjuden i facebook gruppen min e-mail är johoso_13@hotmail.com.
  • MammatillK

Hej! Jag är också beräknad till augusti, den 19 om man räknar på min senaste mens. Är gärna med i fb gruppen! ????

• Mrs.Brightside

Testade positivt med CB igår. Ska han mens på måndag. Kan det skita sig? Stor risk? Skulle så gärna vilja säga till min mamma som jag träffar en gång om året i helgen men vet inte om jag vågar...
    Har ju symptom osv...

• annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-17 07:36:49 följande:
    Gud vad jag känner igen mig kära du!! Samma här, jag får heller inget i trosan men när jag torkade o "grävde" lite fick jag ljusrosa ena dagen och dagen efter lite brunare, igår inget. Man undrar som du säger vad det är! Är samma här, små bruna snorliknande grejer. Hahaha vad knäpp man känner sig. Jag tror det är helt normalt faktiskt men man tror det värsta i stunden!
    Ja, alltså jag har ju haft det i mina tidigare graviditeter också (som resulterat i två friska barn), men ändå. Usch vad det tär på en psykiskt, haha.
    Får du bra stöttning av din partner? Man måste ju typ ventilera med någon annars tar oron helt över tycker jag...
  • atokal

Usch vad jobbigt det är med alla dessa nojjor! Har aldrig varit gravid tidigare så jag har ju liksom inget att jämföra med, har ingen aning om vad som är normalt. Har så jäkla mkt "mensvärk", igår kväll fick jag ligga med en varmvattenflaska på magen för att kunna slappna av, så som det brukar vara när mensen är som värst i vanliga fall. Skulle så gärna vilja diskutera med en barnmorska om detta. När har ni haft/ska ha era inskrivningssamtal? Jag är i v 4+4 idag, känns så himla långt att vänta till runt v 8 innan man får prata med någon. Obestämd

• annacnummertre
    atokal skrev 2015-12-17 11:08:03 följande:

Usch vad jobbigt det är med alla dessa nojjor! Har aldrig varit gravid tidigare så jag har ju liksom inget att jämföra med, har ingen aning om vad som är normalt. Har så jäkla mkt "mensvärk", igår kväll fick jag ligga med en varmvattenflaska på magen för att kunna slappna av, så som det brukar vara när mensen är som värst i vanliga fall. Skulle så gärna vilja diskutera med en barnmorska om detta. När har ni haft/ska ha era inskrivningssamtal? Jag är i v 4+4 idag, känns så himla långt att vänta till runt v 8 innan man får prata med någon. Obestämd

Det är helt normalt med mensvärk! När jag väntade mitt första barn hade jag värst mensvärk, jag var så rädd och trodde att det var dåligt, men det är helt normalt! Livmodern växer och därför gör det ont!
    Jag harf två barn sen innan iallafall, så vissa saker kanske jag kan svara på ;)

Trist att det inte blir samtal förens i vecka 8 för din del, här brukar vi få hälsosamtal i vecka 5-6, sen inskrivning vecka 8. Har du ringt din BM? :)
  • Lellepelle89
    happylife skrev 2015-12-17 07:39:59 följande:

Menar du att du fick ett eller två streck på senaste stickan?

Förlåt för otydligheten, två mena jag.
  • lengon

Har bjudit in er som har skrivit era mailadresser (till fb-gruppen)!

• atokal
    annacnummertre skrev 2015-12-17 11:10:12 följande:
    Det är helt normalt med mensvärk! När jag väntade mitt första barn hade jag värst mensvärk, jag var så rädd och trodde att det var dåligt, men det är helt normalt! Livmodern växer och därför gör det ont!
    Jag harf två barn sen innan iallafall, så vissa saker kanske jag kan svara på ;)

Trist att det inte blir samtal förens i vecka 8 för din del, här brukar vi få hälsosamtal i vecka 5-6, sen inskrivning vecka 8. Har du ringt din BM? :)
    Vad skönt att höra dig säga det, tack för svar! Är hemma och tentapluggar just nu så det blir att man känner efter extra mycket om allt som känns annorlunda i kroppen.

Har inte ringt BM än, ska göra det idag! Glad
Svar på tråden Augustibebis 2016