• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • happylife
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-18 08:32:46 följande:

Haha, ja, jag funderar på att dra diet-kortet men då måste jag ju låta bli allt snask med och det hade jag inga planer på:D. Eller dela glögg med tioåringen...

Med förra så räckte det att mamma såg mig så fattade hon. Frågade om jag ville ha vin och stirrade på mig men sa inget. När vi berättade dagen efter skrek hon "ja sa ju det" till pappa. Så mer än en vecka under samma tak lär inte gå att komma undan:P

Nej de blir nog svårt! Berätta :)

OM det skulle gå åt skogen behöver man ju deras stöd ändå, tänker jag iaf! Lycka till :)
  • E87
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-18 08:02:11 följande:

Åh jag oroar mig lite för jul och nyår. Ska bo hos mor och far och mor kommer direkt reagera på att jag inte dricker. Hade det varit för att jag skippade ett vinglas hade det varit lugnt men glöggen kommer ju avslöjja. Hade inte velat berätta så tidigt men kanske inte har något val. Förra berättade vi i vecka 11, nu skulle det bli vecka 5/6. Supertidigt:(
    Hur göe ni andra?

Vi tänkte berätta på julafton då går vi in i vecka 7. Känns sjukt tidigt att berätta men orkar inte smyga hela julen. Och som någon annan sa, går det åt skogen kan man ju behöva lite stöd också.
  • Tudelu
    SkogsstjärnN skrev 2015-12-18 08:02:11 följande:

Åh jag oroar mig lite för jul och nyår. Ska bo hos mor och far och mor kommer direkt reagera på att jag inte dricker. Hade det varit för att jag skippade ett vinglas hade det varit lugnt men glöggen kommer ju avslöjja. Hade inte velat berätta så tidigt men kanske inte har något val. Förra berättade vi i vecka 11, nu skulle det bli vecka 5/6. Supertidigt:(

Hur göe ni andra?

Jag o sambon dricker aldrig på jul för barnens skull så här blir det lätt att komma undan den punkten. ???? Eftersom dom fick nyheten om vårat första barn i julklapp så länner vi den här gången att vi kan vänta längre med att berätta. Man är mer tålmodig med barn nr 2 känner jag :p Kommer bara vara i vecka 6 på julafton , vi kommer inte berätta förren efter tidigt vul runt vecka 12.
  • Tudelu

Kan inte alla skriva sitt beräknade födelsedatum och så kan trådstartaren lägga in det ihop med varje persons signatur här , i trådstarten? Så man vet vilka man hänger ihop med :)

• E87
    Tudelu skrev 2015-12-18 09:16:39 följande:

Kan inte alla skriva sitt beräknade födelsedatum och så kan trådstartaren lägga in det ihop med varje persons signatur här , i trådstarten? Så man vet vilka man hänger ihop med :)

Låter som en toppen idé tycker jag. Svårt att hålla koll på alla.

Jag kan början en lista så kanske alla kan fylla på?

BF

17/8
    E87, andra barnet
  • Sommarmalva

Jag har för mig det finns en lista på oss någonstans i tråden. Ni kan leta reda på den och fylla på

• E87

Jag hittade följande lista i inlägg 100. Ska vi fortsätta fylla på den?

AUGUSTIMAMMOR:

1 augusti

lenaerik86

ninawest

NiHa
    melissa8601
    IcenLeia

2 augusti
    Nessling
    HJohannesson
    Asofieh
    Yennie88
    PD1984
    Paulas mamma
    Emmi0306

4 augusti
    grodan26
    MDKE

5 augusti
    Fröjd
    Lia87
    Sommarblomma1
    Emmibjn
    Mliizz

6 augusti
    Drömmer om tre
    Fjonkis

7 augusti
    Girl 25
    Anojj

8 augusti
    förstabarnet
    GrukanGrace

9 augusti
    Mellanstadieläraren
    sowe81

10 augusti
    Lajkie
    I am Annahoj

11 augusti

12 augusti

13 augusti

14 augusti

15 augusti

16 augusti

17 augusti

E87

• primavolta

Nu har jag plågat mig igenom hela morgonens kissnödighet bara för att hålla mig i minst 6 timmar. Det blev till slut drygt 7 timmar och fick då det här resultatet. SÅ SKÖNT!!! Kissar ju annars minst var tredje timme så hoppades att det skulle bero på det.. så värt att hålla sig när det här dyker upp. Tack för fina svar och tålamod med mina nojor! Nu kan jag slappna av lite grann iaf :)

• sandrahed

Hej! Tänkte hoppa in här jag med, bf 10 augusti enligt senaste mens och vecka 6+1 idag. Har en dotter på 13 månader sen tidigare. :)

• primavolta

AUGUSTIMAMMOR:

1 augusti

lenaerik86

ninawest

NiHa
    melissa8601
    IcenLeia

2 augusti
    Nessling
    HJohannesson
    Asofieh