• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Raggsockan
    atokal skrev 2015-12-17 12:00:04 följande:
    Vad skönt att höra dig säga det, tack för svar! Är hemma och tentapluggar just nu så det blir att man känner efter extra mycket om allt som känns annorlunda i kroppen.

Har inte ringt BM än, ska göra det idag! Glad
    jag väntar mitt andra barn men kände mig lite orolig. Bad Bm om jag kunde få en tidigare tid för samtal. Vilket inte var några problem, så när jag var där så bokade vi tid för inskrivning. Jag valde också en BM-mottagning som har UL på plats, och frågade lite snällt om de fanns möjlighet till ett UL runt vecka 10 iom att vi inte vill göra KUB men att jag vill ha ett ultraljud i ungefär de veckorna. Inga problem, så skönt! :) 
  • ssandrao
    Mrs.Brightside skrev 2015-12-17 10:35:31 följande:

Testade positivt med CB igår. Ska han mens på måndag. Kan det skita sig? Stor risk? Skulle så gärna vilja säga till min mamma som jag träffar en gång om året i helgen men vet inte om jag vågar...

Har ju symptom osv...

Jag skulle säga helt säkert att du är gravid. Jag plussade svagt bim-5 och starkare och statkare för varjedag. Fick gravid 1-2 på det digitala dagen innan bim och nu är mensen två dagar sen. Berätta du för din mamma. Skulle det då inte gå vägen så har du stöd i henne ändå. ?
  • atokal
    Raggsockan skrev 2015-12-17 12:17:13 följande:
    jag väntar mitt andra barn men kände mig lite orolig. Bad Bm om jag kunde få en tidigare tid för samtal. Vilket inte var några problem, så när jag var där så bokade vi tid för inskrivning. Jag valde också en BM-mottagning som har UL på plats, och frågade lite snällt om de fanns möjlighet till ett UL runt vecka 10 iom att vi inte vill göra KUB men att jag vill ha ett ultraljud i ungefär de veckorna. Inga problem, så skönt! :) 
    Härligt att bli bemött så av vården! :) Vilken kommun bor du i?
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-17 10:43:32 följande:

Ja, alltså jag har ju haft det i mina tidigare graviditeter också (som resulterat i två friska barn), men ändå. Usch vad det tär på en psykiskt, haha.

Får du bra stöttning av din partner? Man måste ju typ ventilera med någon annars tar oron helt över tycker jag...

Fick tid för ultraljud idag! Ska dit den 29 dec, borde då v i v 7. Då borde man kunna se hjärta va? Sjukt nervöst! Ja det får jag, men han säger ifrån när jag tjatar för mycket. Han har ju två kids sen innan så han har gjort allt de här en gång, det känns trist! Hans ena son har kromosomfel så han är nog spänd också inför kub, som är bokat i feb.

Hur är din sambo?
  • happylife
    Lellepelle89 skrev 2015-12-17 11:13:46 följande:

Förlåt för otydligheten, två mena jag.

Låter ju skumt! Skulle Du på inskrivning idag? Ta ett test där!
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-17 12:59:15 följande:
    Fick tid för ultraljud idag! Ska dit den 29 dec, borde då v i v 7. Då borde man kunna se hjärta va? Sjukt nervöst! Ja det får jag, men han säger ifrån när jag tjatar för mycket. Han har ju två kids sen innan så han har gjort allt de här en gång, det känns trist! Hans ena son har kromosomfel så han är nog spänd också inför kub, som är bokat i feb.

Hur är din sambo?
    Jag har sett hjärtat 5+5 och 6+0 med mina små, så jag ska hålla tummarna för dig, men få ej panik om man inte ser något, det beror på läkaren och kvaliten på maskinen. När jag gjorde 6+0 såg inte den första läkaren, och jag fick panik och började gråta. Då ropade hon in sin kollega som "rotade" runt lite till och då fick de in en jättebra bild. 

Min man är dryg just nu, haha. Jag får ju panik och bryter ihop, och han är så äckligt logisk hela tiden och bara: jamen du har ju starka gravtest, du blöder inte osv, du kan inte gå panik av en känsla...
    Man ba: JO DET KAN JAG!! Haha.

Ska också göra KUB sen, blir nog på Liljeholmen då igen :)
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-17 13:07:47 följande:

Jag har sett hjärtat 5+5 och 6+0 med mina små, så jag ska hålla tummarna för dig, men få ej panik om man inte ser något, det beror på läkaren och kvaliten på maskinen. När jag gjorde 6+0 såg inte den första läkaren, och jag fick panik och började gråta. Då ropade hon in sin kollega som "rotade" runt lite till och då fick de in en jättebra bild. 

Min man är dryg just nu, haha. Jag får ju panik och bryter ihop, och han är så äckligt logisk hela tiden och bara: jamen du har ju starka gravtest, du blöder inte osv, du kan inte gå panik av en känsla...

Man ba: JO DET KAN JAG!! Haha.

Ska också göra KUB sen, blir nog på Liljeholmen då igen :)

Kommer lätt få panik om dom inte ser nåt ;) haha! Usch. Men tack för infon :)

Haha jodå panik på en känsla kan man få de kan jag skriva under på ;) håller tummarna för oss båda nu! O alla andra här inne :)
  • Raggsockan
    atokal skrev 2015-12-17 12:20:08 följande:
    Härligt att bli bemött så av vården! :) Vilken kommun bor du i?
    Stockholm, så utbudet är rätt stort :P
  • SkogsstjärnN

Jag hoppar in här med. Nyplussad med tredje (har en dotter sep-05 och en dotter jan-15) och vi är superglada och förväntasfulla. Är bara på äl+9 (enligt appen men jag tror jag hade äl tidigare) men har känt att något var på gång senaste dagarna så chansade och tog ett test som var positivt. Sambon önskar sig tvillingar, jag tror jag är nöjd med en då det är så tätt:).

• happylife

Hur mår ni alla här inne? :)

Har ni också varierande symptom? Jag har haft mycket Molvärk, men den är typ borta o ist lätt illamåendet å nu har avsmaken för min favvo dryck kaffe smällt till! Blä

Fått tid för vul den 29/12 är då i v 7, 12 hela dagar kvar!!

Svar på tråden Augustibebis 2016