• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • annacnummertre
    bläckfisken skrev 2015-12-17 16:42:43 följande:

En till som är rädd! Min förra grav slutade i ma, så kanske inget att jämföra med, men hade då väldigt ömma och svullna bröst tidigt. Nu känner jag knappt något i brösten alls. Bara molvärk och flytningar... Är bara i 4+4 visserligen. Hoppas de kommer så blir man nog lite lugnare, eller kanske inte :)

Beklagar MA, håller tummarna för dig denna gång!
    Haha, ja, grejen är ju att när man har symtom analyserar man ju dom och blir livrädd om det känns lite mindre :P
  • jonken

Jag har fortfarande jordens illamående. Har märkt att det går lite upp och ner under dagen, så några timmar mår jag oftast lite bättre, några timmar vill jag bara skjuta mig, resten av dagen sover jag :P övriga symptom är ömma bröst (och de har redan växt typ två strl), ont i ligamenten, snuvigare än vanligt och avsmak för nästan all mat. Trots illamåendet är jag samtidigt väldigt hungrig, så hela dagarna är en kamp för att försöka äta så mycket som möjligt och ändå få behålla det.
    Är i vecka 7+0 idag. Det känns som det kommer bli en tråkig jul för min del :(

• jonken
    Emmi0306 skrev 2015-12-16 10:06:23 följande:
    Ul gick jättebra igår! ^^ allt såg helt normalt ut och man kunde se ett pickande. <3 jag är i vecka 7+2 nu tror jag

Jag testade ingefära men jag kräktes ändå >< min man gjorde en lemonad på citron, ingefära, vatten och socker. Den var iaf jättegod. jag har precis börjat testa åksjuketabletter som ska vara ok så vi får se om det funkar. *hoppas*

Att tugga på färsk ingefära låter inge vidare, mår illa av bara tanken, men teet ska jag nog prova även om jag inte är en temänniska. tack för tipset! ^^
    Men guuuu så härligt att få ha sett ett litet hjärta!! Vi ringde idag och sa att vi vill göra kub så vi får iaf ett ul innan rul. Skulle liksom vara skönt med en bekräftelse från nån annan på att det finns något där :P vi är på 7+0 idag, älskar torsdagar när man får öka på en vecka :D

Åh hoppas tabletterna hjälper bättre då så du oxå får nånting som dämpar lite!
  • Emmi0306

Mitt största symtom just nu är illamående och kräkningar. Man känner sig riktigt unken. >< annars har jag molvärk, är konstant trött och förstoppad (ursäkta infon XD) till och från. Idag var vi på infoträff på mvc och i tisdags gjorde jag ett ul där vi fick se ett pickande! ^^

Jag ser att det är många som är oroliga över bruna/rosa flytningar. Min bm sa att det var helt normalt för att slemhinnorna blir känsligare när man är gravid. jag blöder ex lite i halsen när jag kräks och det är också helt normalt. Så det ska inte vara någon fara.

Jag och min man har ännu inte bestämt oss för om vi vill göra ett kub test då vi är osäkra på vad vi skulle göra med resultatet... hur tänker ni andra?

• Tudelu

Alltså.. AJ!

Här satt jag o klagade för att jag inte hade ömma bröst som jag brukar. Idag slog det till ordentligt, kan knappt gå normalt ! Haha

• Emmi0306
    jonken skrev 2015-12-17 17:24:00 följande:

Men guuuu så härligt att få ha sett ett litet hjärta!! Vi ringde idag och sa att vi vill göra kub så vi får iaf ett ul innan rul. Skulle liksom vara skönt med en bekräftelse från nån annan på att det finns något där :P vi är på 7+0 idag, älskar torsdagar när man får öka på en vecka :D

I know! Det kändes fett overkligt. :-P åh vad skönt för er, vet ni något datum ännu? Har ni funderat något på vad ni kommer göra med svaret från kubtestet?

Enligt en app går jag också i i 7+0 idag och enligt två andra är jag 7+3. :-P vet inte vilka jag ska tro på haha men det spelar inte så stor roll egentligen.
  • Emmi0306
    jonken skrev 2015-12-17 17:24:00 följande:

I know! Det kändes fett overkligt. :-P åh vad skönt för er, vet ni något datum ännu? Har ni funderat något på vad ni kommer göra med svaret från kubtestet?

Enligt en app går jag också i i 7+0 idag och enligt två andra är jag 7+3. :-P vet inte vilka jag ska tro på haha men det spelar inte så stor roll egentligen.
  • primavolta
    Emmi0306 skrev 2015-12-17 17:58:24 följande:

Mitt största symtom just nu är illamående och kräkningar. Man känner sig riktigt unken. >< annars har jag molvärk, är konstant trött och förstoppad (ursäkta infon XD) till och från. Idag var vi på infoträff på mvc och i tisdags gjorde jag ett ul där vi fick se ett pickande! ^^

Jag ser att det är många som är oroliga över bruna/rosa flytningar. Min bm sa att det var helt normalt för att slemhinnorna blir känsligare när man är gravid. jag blöder ex lite i halsen när jag kräks och det är också helt normalt. Så det ska inte vara någon fara.

Jag och min man har ännu inte bestämt oss för om vi vill göra ett kub test då vi är osäkra på vad vi skulle göra med resultatet... hur tänker ni andra?

Åh vilken underbar känsla att få lille filuren och ett <3 !!
    Jag tycker det är skitsvårt med kub, vet inte heller hur jag ska känna med ett svar. Även ett "bra" svar ger ju inga garantier och det kan ju hända vad som helst. Känns lite som att man får räkna med allt sånt när man väljer att skaffa barn.. men kan inte bestämma mig!!! :/ ska prata med bm. Känns mest som att jag skulle göra det för att få ett ultraljud..
  • happylife
    Emmi0306 skrev 2015-12-17 17:58:24 följande:

Tack för infon om rosa flytningar, lugnar :)

Vi kommer göra kub pga att min mans ena son har ett kromosmfel, vill inte va me om de igen =\
  • jonken
    Emmi0306 skrev 2015-12-17 18:04:38 följande:

Vi vet inte när än, tydligen skickar de en remiss nånstans och så kommer de kontakta en för tidsbokning. Oj haha det har vi inte ens tänkt på! Vi var bara helt överens om att vi ville ha ett extra ul.. Jag vet nog inte ens själv vad jag tycker och tänker om ifall man skulle få dåliga värden. Vi kommer nog inte oroa oss med det innan, utan om det skulle bli så får vi fundera igenom och ta diskussionen då.
Svar på tråden Augustibebis 2016