Augustibebis 2016
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?
En till som är rädd! Min förra grav slutade i ma, så kanske inget att jämföra med, men hade då väldigt ömma och svullna bröst tidigt. Nu känner jag knappt något i brösten alls. Bara molvärk och flytningar... Är bara i 4+4 visserligen. Hoppas de kommer så blir man nog lite lugnare, eller kanske inte :)
Jag har fortfarande jordens illamående. Har märkt att det går lite upp och ner under dagen, så några timmar mår jag oftast lite bättre, några timmar vill jag bara skjuta mig, resten av dagen sover jag :P övriga symptom är ömma bröst (och de har redan växt typ två strl), ont i ligamenten, snuvigare än vanligt och avsmak för nästan all mat. Trots illamåendet är jag samtidigt väldigt hungrig, så hela dagarna är en kamp för att försöka äta så mycket som möjligt och ändå få behålla det.
Är i vecka 7+0 idag. Det känns som det kommer bli en tråkig jul för min del :(
Mitt största symtom just nu är illamående och kräkningar. Man känner sig riktigt unken. >< annars har jag molvärk, är konstant trött och förstoppad (ursäkta infon XD) till och från. Idag var vi på infoträff på mvc och i tisdags gjorde jag ett ul där vi fick se ett pickande! ^^
Jag ser att det är många som är oroliga över bruna/rosa flytningar. Min bm sa att det var helt normalt för att slemhinnorna blir känsligare när man är gravid.
jag blöder ex lite i halsen när jag kräks och det är också helt normalt. Så det ska inte vara någon fara.
Jag och min man har ännu inte bestämt oss för om vi vill göra ett kub test då vi är osäkra på vad vi skulle göra med resultatet... hur tänker ni andra?
Alltså.. AJ!
Här satt jag o klagade för att jag inte hade ömma bröst som jag brukar. Idag slog det till ordentligt, kan knappt gå normalt ! Haha
Men guuuu så härligt att få ha sett ett litet hjärta!! Vi ringde idag och sa att vi vill göra kub så vi får iaf ett ul innan rul. Skulle liksom vara skönt med en bekräftelse från nån annan på att det finns något där :P vi är på 7+0 idag, älskar torsdagar när man får öka på en vecka :D
Åh hoppas tabletterna hjälper bättre då så du oxå får nånting som dämpar lite!
Men guuuu så härligt att få ha sett ett litet hjärta!! Vi ringde idag och sa att vi vill göra kub så vi får iaf ett ul innan rul. Skulle liksom vara skönt med en bekräftelse från nån annan på att det finns något där :P vi är på 7+0 idag, älskar torsdagar när man får öka på en vecka :D
Åh hoppas tabletterna hjälper bättre då så du oxå får nånting som dämpar lite!
Mitt största symtom just nu är illamående och kräkningar. Man känner sig riktigt unken. >< annars har jag molvärk, är konstant trött och förstoppad (ursäkta infon XD) till och från. Idag var vi på infoträff på mvc och i tisdags gjorde jag ett ul där vi fick se ett pickande! ^^
Jag ser att det är många som är oroliga över bruna/rosa flytningar. Min bm sa att det var helt normalt för att slemhinnorna blir känsligare när man är gravid. jag blöder ex lite i halsen när jag kräks och det är också helt normalt. Så det ska inte vara någon fara.
Jag och min man har ännu inte bestämt oss för om vi vill göra ett kub test då vi är osäkra på vad vi skulle göra med resultatet... hur tänker ni andra?
Jag ser att det är många som är oroliga över bruna/rosa flytningar. Min bm sa att det var helt normalt för att slemhinnorna blir känsligare när man är gravid. jag blöder ex lite i halsen när jag kräks och det är också helt normalt. Så det ska inte vara någon fara.