• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • happylife
    happylife skrev 2015-12-16 22:23:58 följande:

Ja å CB digital är ju snordyra!! Bestäm en dag du ska testa en bit fram, å håll det stenhårt! Så gör jag :)

Oj sorry du ska ju inte testa mer!!! Missade att du fått 3+!
  • Lellepelle89

Hej igen. För två veckor sedan plusa jag svagt på stickor och efter de även på CB test 1-2 en vecka senare plusa jag igen på CB 2-3 vilket jag tyckte var super ! I går testa jag en sticka jag hade kvar och inget streck dök upp... Har testat ett CB nu i EM vilket visa negativt (kissade en timme innan. Och nu efter flera timmars uppehåll av att kissa får jag streck på sticka! Jag blir galen?! Vad händer?! ???? Har absolut inga symptom på missfall...

• annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-16 22:26:22 följande:
    I måndags, v 4+5, så dont worry! De kommer :) vänta några dagar.

Antar att ägget tog lite tid på sig att fästa, därav fördröjningen.
    Okej! :) Jo såklart :)Fick exttra stress-påslag idag när jag hade en brun flytning imorse. Eller flytning, det kommer ingenting i trsoan, mer än man gräver med toappapret ( ursökta beskrivningen) Men tryckte upp tampong senare och de var små bruna "snorliknande" grejer på den.
    Ingen färsk blödning, och det här bruna har inte blivit värre under dagen, nu var det inte så mycket kvar sist jag kollade...
    Men ändå blir jag orolig. Vafan är det bruna liksom?
  • HJohannesson
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-16 19:56:46 följande:

Så orolig över missfall! Enligt uträkning ska jag vara i v6+0 idag. Har bruna flytningar sedan i fredags (gjorde vul då o såg ett embryo) i söndags, om det ut färskt blod, vet inte om det var mycket eller lite, men som en mens typ? och sen bara brunt efter det. Testen verkar inte bli starkare heller.. Och nästa VUL är inte förrän på måndag.

Någon som har erfarenhet av att testen inte ökar varannan dag?

Jag tycker testen ser starkare ut! Dessutom så är RFSU (antar det är dom du har) inte så bra test. Man kan få ett jättestarkt plus på vilken annan sticka som helst och ändå är det blankt på deras tester!

Sluta testa nu, du är gravid :)
  • FrokenEmme

Hej tjejer :)

Jag hoppar gärna in här, går in i vecka 7 idag och har bf den 10 augusti. Detta blir min andra graviditet och jag har inga som helst symtom förutom utebliven mens, ökad hunger och svänger lite i humöret. Sist hade jag konstant växtvärk i magen och ömma bröst men inte denna gången, är det normalt?? Är såklart livrädd för att något är fel.

• happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-16 22:53:17 följande:

Okej! :) Jo såklart :)Fick exttra stress-påslag idag när jag hade en brun flytning imorse. Eller flytning, det kommer ingenting i trsoan, mer än man gräver med toappapret ( ursökta beskrivningen) Men tryckte upp tampong senare och de var små bruna "snorliknande" grejer på den.

Ingen färsk blödning, och det här bruna har inte blivit värre under dagen, nu var det inte så mycket kvar sist jag kollade...

Men ändå blir jag orolig. Vafan är det bruna liksom?

Gud vad jag känner igen mig kära du!! Samma här, jag får heller inget i trosan men när jag torkade o "grävde" lite fick jag ljusrosa ena dagen och dagen efter lite brunare, igår inget. Man undrar som du säger vad det är! Är samma här, små bruna snorliknande grejer. Hahaha vad knäpp man känner sig. Jag tror det är helt normalt faktiskt men man tror det värsta i stunden!
  • happylife
    FrokenEmme skrev 2015-12-17 05:02:51 följande:

Hej tjejer :)

Jag hoppar gärna in här, går in i vecka 7 idag och har bf den 10 augusti. Detta blir min andra graviditet och jag har inga som helst symtom förutom utebliven mens, ökad hunger och svänger lite i humöret. Sist hade jag konstant växtvärk i magen och ömma bröst men inte denna gången, är det normalt?? Är såklart livrädd för att något är fel.

Hej hej! :)

Jag har förstått att man inte kan jämföra sina egna graviditeter, eller andras!

Det är normalt att inte ha mycket symtom också :)
  • happylife
    Lellepelle89 skrev 2015-12-16 22:50:38 följande:

Hej igen. För två veckor sedan plusa jag svagt på stickor och efter de även på CB test 1-2 en vecka senare plusa jag igen på CB 2-3 vilket jag tyckte var super ! I går testa jag en sticka jag hade kvar och inget streck dök upp... Har testat ett CB nu i EM vilket visa negativt (kissade en timme innan. Och nu efter flera timmars uppehåll av att kissa får jag streck på sticka! Jag blir galen?! Vad händer?! ???? Har absolut inga symptom på missfall...

Menar du att du fick ett eller två streck på senaste stickan?
  • FrokenEmme
    happylife skrev 2015-12-17 07:38:21 följande:

Hej hej! :)

Jag har förstått att man inte kan jämföra sina egna graviditeter, eller andras!

Det är normalt att inte ha mycket symtom också :)

Nej, det är klart att man inte kan jämföra med andra och den ena graviditeten är inte den andra lik såklart vill bara ha någon form av bekräftelse så att jag kan känna att allt är i sin ordning, känns som om "jag mår lite för bra" om man kan uttrycka sig så haha

Tack för ditt svar Happylife
  • happylife
    FrokenEmme skrev 2015-12-17 07:48:13 följande:

Nej, det är klart att man inte kan jämföra med andra och den ena graviditeten är inte den andra lik såklart vill bara ha någon form av bekräftelse så att jag kan känna att allt är i sin ordning, känns som om "jag mår lite för bra" om man kan uttrycka sig så haha

Tack för ditt svar Happylife

Förstår,precis vad du menar! Jag nojar när brösten ömmar mindre eller illamåendet går över. Hör väl till att oroa sig :)
Svar på tråden Augustibebis 2016