Västerås-mammor?
Finns det fler som väntar barn i Västeråstrakten?
Finns det fler som väntar barn i Västeråstrakten?
Appropå tupperware så har jag party söndagen den 7/11 kl 19.00 om det skulle passa någon........
Var hos Bm idag på koll, hon kände efter om Lilla Liten låg kvar med huvudet ner. Hon fick ta i ganska ordentligt och min lilla inneboende uppskattade INTE behandlingen! Vi fick vänta en stund med att lyssna på hjärtljudet för Lilla Liten var så förbannad så jag trodde h*n skulle komma ut genom skinnet och göra upp med barnmorskan på en gång. Gulligt! BM tyckte det var bra med tempramentsfulla barn! Ha ha!
Maya77: Party låter skoj!
Men kan tyvärr inte komma :(
Fyller år den lördagen, men är i sthlm m min darling och roar oss m att se "GREASE" å gå ut och äta middag :)
Så släkten kommer på söndagen för kaffe å tårta...
Firar även då Emil (vovven) som blir 1 år den 9:e..så det blir STORT kalas *s*
Maya!
Det låter kul med tupperware, det var flera år sedan sist...Jag kommer...om allt är bra med oss, förstås så har jag liten med!
Kan ju berätta att jag var på förlossningen idag, trodde jag läckte lite vatten, men det var en kraftig flytning, kan ju berätta att delar av slemmisen kom först i fredags och sedan i lördags...Bebisen tros väga runt 3 kg...så tack gode gud att det inte är en bjässe!!!!
Kramis Minne
Minne-vad spännande!
Önskar dig lycka till med förlossningen :)
Minne: lycka till nu!!!!! Hoppas den lill* bestämmer sig för att komma ut nu då......
Maya77: kanske kan komma...du kan väl påminna mig som är mer än lovligt förvirrad/glömsk nu....nog för att jag hört att man kan bi det av att amma...men detta är ju löjligt....hmm..*skrattar*..är glad om jga håller reda på veckodag och när lillen fick mat senast...
Eleonora: snart så.......
Maya 77: Låter jätte trevligt med party. Jag kanske kan komma men som vanligt så vet jag inte eftersom har så fruktansvärt mycket plugg här på universitetet. Du får säga till när sista datum att anmäla sig är så får vi se om jag hunnit få något hum om hur mycket jag har att göra just då
Minne: Lycka till i massor nu
Nitis77: Vi ska också på Greese fast lördagen helgen efter
Appropå det så var vi och såg Monster Jam i Globen i fredags. Min familj är en bilfantast familj så jag dras med lite. Inte särskilt intresserad men tyckte showen var riktigt sevärd och häftig
Måste ändra lite i listan också. Nya kurserna har startat å de var värre än jag befarat. Blir inga lediga torsdagar utan desto fler uppe sittar nätter torsdagar
Jag hoppas på fler träffer på helger istället
Träff v44
25/10 Måndag: Nitis77, jordnöten 14.30-, Lovan, Green Apple
26/10 Tisdag: Nitis77, jordnöten, Green Apple, Minja 15-
27/10 Onsdag: Nitis77, Green Apple, Maya 77 13-
28/10 Torsdag: Nitis77, jordnöten, Green Apple, Minja 12-
29/10 Fredag: Eleonora, Green Apple 13-
30/10 Lördag: Eleonora, jordnöten, Lovan 14-
31/10 Söndag: Eleonora -16, jordnöten
Eleonora :
Tråkigt med uppesittar-nätter på torsdagar. *tycker synd om dig* Ursch, tycker synd om dig bara för att du behöver plugga. *ler*
Träff den här veckan verkar illa för alla verkar det som. Förvisso är det ju bara tisdag nu, men jag har en känsla av att det inte kommer bli av någon träff den här veckan. Så kanske ska vi börja spåna på nästa vecka? Eller är det jag som är negativ?
Hur går det Minne? Har det blivit någonting än? *Den oändligt dumma frågan som alla blivande föräldrar lär sig att hata* Hoppas att allt går bra för er i alla fall.
*många kramar från Lovan*
*Lovan du verkar ha rätt.... alla verkar vara upptagna.
Ska vi spåna på nästa vecka det tycker jag låter bra, jag kan alla kvällar kan jag säga rakt av just nu, värre till helgen tyvärr...
Maya: Jobbar nästan varje söndag, och när ditt party är, så är det så klart en sån söndag, typiskt...
Minne: Vilket sammanträffande att se dig utanför förlossningen igår...hoppas att det inte är så lång väntan kvar nu då...massor av lycka till!!
Darling: Det låter så mysigt när du berättar...tur kanske att du gör så härlig reklam för oss som bara väntar och väntar och inte har nå annat i huvudet än bäbisen.
Igår var jag på spec MVC på tillväxtkontroll, allt såg som tur var bra ut. Hon sa att jag hade en "riktig medelsvensson" inneboende. Måtten låg exakt på medelkurvan, och datorn uppskattade vikten till 800g. Lyckades tigga till mig en bild på det lilla livet (inget fotopapper,men vad gör väl det), som nu har blivit så stor att fotot blev mer i stil med porträtt än helkropps.
Har i helgen inhandlat första bäbisprylen...en spjälis. Ett riktigt kap måste jag säga, endast 80 spänn, och kommer bli hur fin som helst med lite ny målarfärg. Har dock svårt att bestämma vilken färg...nån med förslag?? Känner att nu när första grejen är handlad så finns det nog risk för att tappa kontrollen....
Kan också alla vardagkvällar nästa vecka...