• Sara78

Västerås-mammor?

Finns det fler som väntar barn i Västeråstrakten?

• Svar på tråden Västerås-mammor?
  • Lovan

Ursch o fy - tror att jag börjar känna av foglossning. *suckar*

• Tokitoj

Oh vad alla andra Västeråsmammor har tid att fika om dagarna!! Pluggar ni eller skall ni föda snart och är lediga lite före det är dags?

• Green Apple

Hej tjejer!
    Nu ska jag in en sväng på förlossningen för att köra CTG-kurva och ta lite prover. Blodtrycket har skjutit i höjden och de vill hålla lite koll, börjar bli van vid detta nu: de tidigare graviditeterna när jag varit på vanliga kontroller så har jag inte fått åka hem utan blivit inlagd och bara fått ligga på 86;an och vänta... Men jag hoppas det inte blir så nu!
    Är nog hemma till Bolibompa och myser med familjen!!!

~Tokitoj: Jo, själv är jag arbetslös (v33+2)

• jordnöten

Green apple: Håller tummarna för att det går bra på förlossningen och att du slipper bli inlagd...

Tokitoj: är nu sjukskriven 50%, hoppas du också har tid någon gång att hänga med och fika och vänta-barn-snacka

Trevlig helg på er tjejer!

• Minja

Tokitoj: jobbar 50% havandeskaps penning 50% men detta är bara nästa vecka ut sedan skall jag vara hemma och vila('läs städa för det är det jag kommer att göra*) och jag är i v36 + något????? jag som inte ensa har koll på det (skyller som vanligt på minnet)

• Västeråstjej

Åh hej! Nu hittar jag äntligen den här tråden igen. Har missat massa träffar och hoppas snart att det är dags igen så jag får vara med. Hoppas allt är bra med er alla. Har nu äntligen kommit halvvägs i graviditeten och jag längtar så tills det blir mars.

Ha det bra! Kram på er!

• Lovan

Tokitoj:

Jag jobbar bara halvtid, och kommer göra det till sista november. Sen blir det havandeskapspenning för hela slanten! Ska bli så SKÖNT att gå hemma, men det kommer nog inte bli så mycket vila av som jag skulle behöva (Minja - kommer nog göra som du och städa. *suckar*) och vilja.

• Maya 77

Hallå allihopa!

Idag jobbade jag min sista dag! Har nu tre veckors semester innan jag börjar tulla på mammadagarna!! Nu har jag också tid att fika på dagarna!

V.45

Måndag:Nitis77 16-, Minja16 ,jordnöten 16- , Lovan
    Tisdag:Nitis77, minja 16, jordnöten, Lovan, Maya77 15.30-
    Onsdag:Nitis77 16-, minja14- , jordnöten 16-, Maya77
    Torsdag:Nitis77 16-, minja16, jordnöten 12-, Green Apple 16- Maya77
    Fredag:Nitis77, jordnöten, Maya77
    Lördag:jordnöten, Lovan
    Söndag: Lovan 12-

• Green Apple

CTG-remsa = såg fint ut
    Blodtryck = OK
    Tox-prover (för jag antar att det var sådana de tog) = normalt
    Tillväxt-UL = HAHAHAHAHA!!!!!! Lårbenet är ca 7 cm långt och bebben beräknas just nu väga ca 2482g (jag är i v. 33+3....) Ingen tillväxthämmad krabat här heller!!!

Ska tillbaka till förlossningen på söndag för en x-tra koll och för att bestämma hur ofta jag ska gå hos Bm för kontroller i fortsättningen.
    Tycker lite synd om guben här hemma, kan riktigt känna vibbarna att han gärna ser mig inlagd så han vet var han har mig

~Västeråstjej: Det finns en "dejt"-lista inför nästa vecka där du kan skriva in dig, sen får du se till att inte tappa bort oss (tråden) igen

Svar på tråden Västerås-mammor?