Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-08-30 07:26:11 följande:

Alltså va jobbigt! Jag håller med det där om privatliv och sånt jag vill inte heller att folk ska veta saker om

Mig speciellt om vi inte har en nära relation.

Förstår oxå att det

Känns obekvämt att visa upp nya barnet. Hur gammal är bonusen?

Jag har verkligen sagt till sambon hundra gånger att jag inte vill att någon vet sånt om mig. Jobbigt nog att hans föräldrar vet, hade dom inte varit på semester så hade dom varit här varenda dag och "hjälpt till" men jag behöver ingen hjälp. Så skönt att jag läker bra så dom inte kan dra det kortet när dom kommer hem.

Bonus är sju år. Klart han är stolt och glad och vill visa upp sin lillebror men sambon kan faktiskt bromsa och säga att vi har bråttom eller vad som helst. Jag visar gärna upp min bebis, han är det finaste jag åstadkommit och jag är grymt stolt. Men just dom vill jag inte ha med att göra öht och det har jag varit så tydlig med att jag blev så besviken när sambon bara lät det ske och dessutom lämnar ut massa känsliga detaljer om förlossningen.

Har varit på återbesök idag iaf också. Läkaren tyckte att snittet såg bra ut och läker fint. Har ett hematom som ser värre ut än vad det är och hon sa att det kommer försvinna helt men att det tar tid. Fick trappa ner på medicinerna lite också. Så jag är nöjd!
  • Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-08-30 07:23:52 följande:

Förstår att din hälsa är privat för dig! Försök att inte oroa dig för mycket.. Lätt o säga men det sista du behöver nu är stress. Det låter som att bonusens mamma isåfall kmr försöka oavsett om du är sjuk eller inte... Förhoppningsvis löser det sig utan något sånt. Vet hur det är att ha en crazy mamma till ens bonusbarn, vi har det likadant..

Roligt i alla fall att bonusen verkar så glad och stolt! Fantastiskt.

Jo sant. Hoppas att föräldrarna är lite förståndigare och inte nämner det. Men ja...

Ja han är så glad! Förutom på nätterna, inatt gick han ut och la sig på soffan. Stackarn, igår somnade han i skolan för att bebis hade hålla honom vaken natten innan.
  • Hazel Grace

Grattis Hallonpajen! Skönt att det gick bra till slut, starkt jobbat att stå ut så länge hemma :)

• Hazel Grace

Ni är sånna kämpar! Jag förväntade mig en septemberbebis men sitter här med en drygt två veckor gammal kille nu. Förstår verkligen att det tryter på tålamodet.

Min kusin har en heldag planerad för hans födelsedag idag som jag hade tackat nej till i förväg eftersom jag skulle vara höggravid eller precis nyförlöst (trodde jag) men nu kom vi iväg en stund iallafall och träffade släkt som jag inte sett på evigheter. Det var verkligen så himla mysigt! Skippade kvällsfesten men hade en så skön dag med dom. Ångrar lite att vi åkte så tidigt men jaja. Lillkillen sov i vagnen HELA tiden, så lättad att han gillar vagnen så pass. Syrrans lilla avskyr att ligga i vagn. Kom hem och ammade och nu sover han igen. Kommer bergis vara vaken hela natten nu haha

• Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-09-03 20:15:44 följande:

Tack Hazel! Man har inte riktigt nåt val haha :/ d e bara att vänta. Kul att åka ut och träffa släkten, du verkar må mycket bättre? :)

Jess06 jag har asont i ljumskarna spec på kvällstid haha men inget i ryggen :/ olika det kan vara haha. Men det låter som att NÅT händer på din front iaf :) mensvärk har jag också, hoppas att det innebär att man öppnar sig lite?

Ja jag mår jättemycket bättre :) Hade en ordentlig dipp några dagar men sen fick jag bara acceptera och gilla läget. Lite öm och har ont i snittet än men det blir bara bättre och bättre.
  • Hazel Grace

Grattis mulan! Hoppas ni mår bra <3

Nmg, det verkar ju vara på gång iaf. Håller tummarna för dig

• Hazel Grace

Grattis jess! Härligt att det gick bra till slut.

Nmg, äntligen inskriven! fy vilken upplevelse du har haft. Hoppas det går bra nu och att du får hålla din bebis snart <3

• Hazel Grace

31/7 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka

1/8 Misszandra, 23 år, Karlskrona, första barnet, pojke

3/8 Anlili, 36 år, Norrköping, andra barnet, flicka

5/8 Mal Mal, 32 år, Karlstad, tredje barnet, pojke

16/8: Snuttispluttis, 29 år, Helsingborg, andra barnet, flicka

17/8 HazelGrace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

23/8 Josefineq, 26 år, Kalmar, första barnet, flicka

31/8 Hallonpajen, 39 år, Bjärred, tredje barnet, pojke

4/9 Mulan91, 25 år, Stockholm, andra barnet, pojke

9/9 Nmg, 32 år, Gävle, andra barnet, pojke

Jag tycker det verkar som min lille har ont i magen ibland också, men jag glömmer d-dropparna alldeles för ofta så det känns inte som att dom är orsaken. Han är vaken mycket mer än tidigare också, låter heela tiden men är inte ledsen utan bara sprattlig.

• Hazel Grace

Jag gick upp 15 kg och dom gick jag ner igen på mindre än två veckor. Hade också sjukt mycket vatten i kroppen. Jag vet inte om det är skillnad när man gör kejsarsnitt men min mage försvann jättefort. Alltså liksom på en gång känns det som. Var ju svullen och så men jag såg inte gravid ut dagen efter. Har fortfarande en liten svullnad över snittet men annars ser jag ut som innan graviditeten.

• Hazel Grace
    Nefermiw skrev 2016-09-13 20:23:29 följande:

Jag fick ett planerat kejsarsnitt och min mage hänger fortfarande ner över snittet och jag ser lite gravid ut. Men min mage var också gigantisk stor på slutet av graviditeten. Ser fram emot att få börja träna.

Aha, då gör det ingen skillnad då. Jag var inte så värst stor egentligen så det gick kanske fort därför också.

Vad tränar du? Är det gymträning?
Svar på tråden BF Augusti 2016