Tack för babysitter tipsen! Kanske kan hitta någon fräsch på blocket då. Babybjörn verkar ju vinnande trots pris :)
Misszandra skrev 2016-09-17 11:40:10 följande:
Lite så är det här också, fast hade det varit min mamma hade jag kunnat säga till på annat vis, man har ju inte den relationen med svärföräldrarna. Och de har även svårt med svenskan så det blir ofta kommunikationsproblem. Som nyss, hon står och säger att han är hungrig och när han gråter ska hon ändå trösta, så jag sa bara men jag tar honom för han måste äta.Exakt så känner jag också, när vi träffas är jag bara mat. Får knappt se min egen bebis och vi ska vara här en hel helg. Det frågas liksom inte heller "får jag hålla?" utan det är "Har han ätit? Då ska jag ha honom"
Men din sambo pratar spanska med er son? Då är han nog van vid det, för det gör inte min sambo, han pratar svenska med honom. Iallafall än så länge, så han är inte van vid det och han är liksom inte den bebisen som han är när han hör svenska. Det kommer väl, reagerade bara på att han inte visade glädje på de viset, som han brukar. Kan du spanska om man får fråga?
Precis, frågar inte utan bara tar honom. Jag kan ju inte direkt hålla emot heller. Sambon och hans släkt är chilenareoch idag är det deras nationaldag och vi ska iväg på firande snart. Dom är ju inte nådiga med bebisar, har på känn att han kommer bli kidnappad och visas upp hos alla möjliga främlingar som ska klämma och pussa.
Min sambo pratar mycket spanska med honom men svenska också. Jag kan ingen spanska, ytterst lite. Men det vore jättekul om vår son lär sig det :) kanske kan lära mig lite samtidigt.
I Göteborg får vi också vaccin mot rotavirus. Men här sa dom att det ges tidigast vid sex veckors kontrollen. Fick papper med info sist vi var där nu så fick vi bestämma oss tills nästa gång.