• moen

BF Augusti 2016

Lilltjejen har legat med huvudet ner ett bra tag nu och rätt långt ner men hon är inte fixerad än :) hon kör gärna ut fötterna i vänstersidan för att kunna trycka ifrån och puta ut med rumpan på högersidan. Om hon inte känner för att sträcka på sig så pillar hon me tårna på vänster revben.. Skitunge :)

Tycker magen är överallt och högt upp! Men tror ändå att den sjunkit lite?

• moen

När vi väl pratar om besök. Bröt ihop i storgråt precis när jag fick reda på att svärfar ska komma förbi idag. Tydligen har dom bestämt de utan att fråga mig. Haha är man inte känslig? Varken sambon eller jag gillar honom (han har varit så elak under deras uppväxt) och ändå ska man rätta sig efter gubben! :S Idag passade det honom att komma förbi och då är det bara så (?!?!?). Hoppas (eller??) att jag lyckas hålla munnen stängd nu när jag är en riktigt trött hormon häxa i 9:e månaden >:)

• moen

Usch för förvärkar :( Och jag antar att det bara är en försmak av vad som ska komma!! Uuuuh! Var och köpte tvättmaskin idag och på bussen hem fick jag en sån sjukt smärtsam sammandragning. Brallorna satt åt och kändes som att dom gjorde det värre. Ville bara slita av mig dom framför alla stackars människor x'D

• moen
    Misszandra skrev 2016-07-12 20:13:59 följande:

Vaknade ungefär 5.30 imorse av att jag hade så sjukt ont i magen, gick och kissade och kände att det lättade lite, lyckades efter många om och men somna om, vaknar igen runt 08 av att min sambo pussar mig innan han sticker till jobbet och har så ont att jag inte lyckas somna om. Vanligtvis sover jag till efter 11. Hade bm besök idag och beskriver att min smärta har blivit värre de senaste dagarna och speciellt idag, när hon ska mäta magen får jag en riktigt kraftig värk som även hon kan känna av, och detta har pågått hela dagen, det blir inte bättre och jag har molande värk hela tiden och riktiga värkar emellanåt. Kan något vara på g? Jag hoppas verkligen det. 

Går in i v 38 imorgon och har fått sån fruktansvärd värk. Vaknade flera gånger inatt och va tvungen att gå upp och kissa 7 gånger (!!!) för att värkarna skulle lugna sig! Urs och fy :( Nu på dagen har jag haft värkar till och från men lugnat sig nu på kvällen.. får hoppas att jag får sova inatt utan att bli störd av onda sammandragningar. Det är nästan så man inte kan andas.

Har ingen direkt aptit heller. Men har ganska mycket halsbränna. Finns inget som jag är särskilt sugen på förutom saftiga frukter, men det är nog mest för att jag inte tycker att vatten räcker som törstsläckare.

Åååh grattis mikamon! Nu blir man så sugen på att få träffa sin egna lilla tjej :) Inte långt kvar nu.
  • moen

Förresten! Försäkringskassan godkände min sjukskrivning idag. Känns så skönt! Va pengar som jag inte räknat med att få så blev som en bonus! Men urs va lite det blev.. men men :) Pengar!!

• moen

Nefermiw, skönt ändå att veta hur det bli så slipper du gå runt och oroa dig <3 Nu har du ett datum också! :)

Mal Mal, ja urs känns som att värkarna gör att magen bubblar mer. Så du har också fått 2a aug :D kul! Jag har räknat med att gå över tiden men kaaaanske det inte blir så ändå med tanke på allt :)

Både jag och min sambo blev rejält stressade igår.. Har inte lyckats få iordning här hemma efter flytten och vi torkar byggdamm hela dagarna känns det som. Insåg att vi inte har tvättat alla hennes saker!!! Fortfarande filtar och sängkläder kvar att tvätta. Herregud. Den nya tvättmaskinen kommer inte för ens nästa vecka och jag klarar inte av att springa i tvättstugan. Sambon ska försöka klämma in tvätt någonstans på hans fulla schema :'D

Förlossningsväskan är inte heller packad än. Vad håller vi på med?!

• moen
    Nmg skrev 2016-07-14 18:33:25 följande:

Har nån varit med om att magen känns mjuk? I vanliga fall så är magen hård jag kan alltså inte nypa nån hud eller så.

Igår kväll när jag försökte hitta en skön sittställning i soffan så kändes det som att magen bara sa "poff" och blev mjuk nästan sladdrig sen vart det hårt igen. Kände av rörelser sen så hag kollade inte upp det, idag på em så

Kändes magen lättare än vad den brukar göra så jag ringde till förlossning och rådfrågade men hon sa att så

Länge jag känner av bebisen så är det ok. Kan det vara att magen har sjunkit? Kan den sjunka så här tidigt? V 34?

Ja! Jag upptäckte igår att magen va mjuk! Under naveln och hela vägen ner till fiffi. Huden är typ sladdrig och går att nypa tag i. Blev superförvirrad, vart tog den hårda bebismagen vägen?? Vart tog min bebis vägen :O?! Träffade mamma igår och hon sa att hon inte tyckte magen sjunkit något, men hon har ju ingen koll! Sambon blev irriterad och sa på kvällen när vi kommit hem att han visst tycker den sjunkit. Vad kan "dallret" bero på?

Har fortfarande sånna djävulska värkar på nätterna och mornarna men går över på dagen. Hoppas verkligen inte jag går över tiden.. Kan ju inte ha det så här i flera veckor :S
  • moen

Haha förlåt va så snabb att jag inte läste vad ni andra svarade :) ja det är nog hur bebisen ligger nu när du säger det Mulan. Men samtidigt känns det som att hon ligger som hon brukar..

• moen

18 dagar kvar här. Känns så sjukt lite.. Fixat klart allt nu inför hennes ankomst. Fick mig ett ryck där när värkarna började bli rejäla så nu är allt tvättat, kokat och bäddat :) förlossningsväskan är fortfarande inte helt klar men ska vara klart tills måndag då sambon börjar jobba igen. Vill inte stå där ensam när han är på jobbet och inte ha det färdigpackat :O

• moen

Snuttis, vilken stress :( jag som kände att det var nog jobbigt att inte få bo i våran lägenhet. Hoppas det allt löser sig för er snart så du slipper gå runt med oro. Som Hazel sa att det kommer dyka upp något när ni minst anar! Jag brukar köra på inställningen att allt löser sig! Men det är riktigt tungt att gå runt och inte veta. Du är inte värdelös <3

Svar på tråden BF Augusti 2016