• moen

BF Augusti 2016

Måste tillägga att sambons pappa tycker att det är JÄTTEKONSTIGT att vi inte avlivar (?!?!?!) hundarna nu när vi ska få barn.. "dom är ju farliga!" (3 kilos hundar?). Behöver jag ens säga att han är psykopat + ogillar djur och i stort sett hatar hundar? Blir så chockad när folk kan va så känslokalla..

• moen

Hahaha ja det är så att man skrattar :D helt sjukt är det! Skulle aldrig i hela mitt liv ens komma på tanken. Han kommer väl inte bli någon höjdare till farfar.. Efter att ha varit en fruktansvärd pappa till min sambo och hans syskon kommer han aldrig att få vara barnvakt till mitt barn. Aldrig! Han får va glad om vi ens låter honom träffa henne. Att oplacera honom?! Sjukt bra idé hahahah!

Det är super mysigt om barn får ha djur runt sig när de växer upp! Tyvärr är min sambo också allergisk så blir inga mer pälsdjur efter hundarna. Men jag har redan börjat prata om att skaffa orm eller nåt annat kul (sambo vill ha sköldpadda) :D

• moen
    Misszandra skrev 2016-06-22 12:45:06 följande:

Jag har själv inte hund men har läst om andra som varit oroliga inför besöket med nya familjemedlemmen. Jag har hört att man ska ta ut hundarna och släppa in dom när bebisen redan är i huset/lägenheten första gången, så blir det mer att det är en varelse som ska stanna och inte någon som hälsar på. Och att hundarna ska få lukta på henne/honom direkt. Vet ju dock inte om det fungerar men oavsett hoppas jag det går bra för er! :) 

Ja jag läste också något om det och tror också att det är en bra idé då som blir väldigt uppspelta när någon kommer. Ska bli intressant! Längtar inte efter det men ska försöka ha positiv inställning så jag inte för över någon oro :) det är nog första mötet och omställningen som jag oroar mig för. Med tiden kommer dom vänja sig.
  • moen

Hallonpajen, Jaa mental aktivering är ju bra! Ena min är superduktig på att lösa olika grejer, medans den andra inte ens kan lära sig sitt -.- Ibland undrar jag helt seriöst om hon har någon hjärnskada.. Har varit dålig på det där men kanske något man ska ta starta igen :)

Kela, Ibland tittar jag på kläderna och tycker dom ser stora ut (?!?!) och får lite smått ångest över att behöva klämma ut en sån där stor unge!

Mulan, Jag vill att min sambo stannar med mig! Skulle känna mig så vilsen annars helt ensam med bebis.. Men vi har ju inga andra barn att ta hand om så.. :) Vet inte hur länge jag vill stanna, om jag vill hem fort fort eller stanna så länge som möjligt. Får känna efter då men vill verkligen att det här med amningen kommer igång så kanske klokt att stanna :)

Ja tiden har gått läskigt snabbt! Nu är det bara några veckor kvar och här står man och har inte gjort nånting. Känns som att någon snodde tiden från mig! Samtidigt som jag vill ha henne hos mig känner jag att jag kanske skulle behövt några extra veckor för att förbereda allt.

Eftersom det är första gången jag föder så har jag ingen aning om i vilken ställning jag vill föda i :O Rekommendationer? Har sagt att jag inte ska ha någon smärtlindring. Lustgas på sin höjd men inget annat! Får se om det verkligen blir så ;) Man låter kaxig nu, men sen...

• moen
    Curlingmorsan skrev 2016-06-22 17:36:23 följande:

Orm kul??? Är du helt från vettet??? ;) Fy jag får rysningar bara av att läsa ordet orm. Ormar är nog min största fobi, det och höjder. Fyy!!! (Hoppas du tar det på rätt sätt och inte tar illa upp!) ;)

Haha ingen fara tar inte illa upp! Höjder är jag super rädd för men inte ormar ;) insekter är väl de enda levande som jag inte klarar av (fast nyckelpigor är okej!). Är så stolt över mig själv då jag klappat både fågelspindlar och skorpioner som min kompis har :D
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-06-23 00:19:12 följande:

Alltså jag minns väldigt lite av min första förlossning... TENS apparat och resten av metoderna ni nämner (förutom epidural och lustgas) finns de tillgängliga på alla förlossningar eller hur funkar det?

Nej har förstått att tens inte finns på alla men min BM sa att jag kunde hyra en av henne :) kanske är samma hos din BM?
  • moen

Har tagit lustgas förut och det har inte varit något problem för mig. Men då har det inte varit under längre tid som en förlossning kanske tar... tänkt testa iallafall :) Går ju ur kroppen direkt när man andas vanlig luft som tur är. Man kan bli torr om läpparna (mina läppar är super känsliga) av lustgas så kan va bra att ha med Lypsyl om man tänkt använda det.

• moen
    Nmg skrev 2016-06-23 09:36:00 följande:

Har Ni upplevt lite yrsel nu i 3e trisemestern? Jag gick hem från jobbet idag, kände 2 yrsel anfall vid olika tillfällen när jag stod upp ett tag så jag tänkte att det är lika bra att gå hem och vila. Bebis rör sig så det borde vara lugnt, ska man vara orolig för detta? Är hemma nu och sitter framför fläkten och har tagit av mig byxor strumpor mm, står inte ut i denna värme. Blodtrycket har legat på 119/65, socker i snitt 4,5. Vet inte vad det kan vara, är det värmen eller kan det vara bebis som trycker på nåt? Nån som oxå känt lite yrsel?

Jag har upplevt yrsel senaste veckorna. Vet inte vad det kan bero på? Känns som att värmen gör det värre också.. låg helt naken på sängen med fläkten i ansiktet i en hel timme igår och trodde jag skulle dö när jag kom hem haha :D Blodtrycket och sockret såg perfekt ut sist jag va hos BM.
  • moen

Ja nu när jag tänker efter känns det nog bättre efter att jag ätit. Brukar iofs äta efter den dagliga långpromenaden som jag tar mitt på dagen så antingen är det för att jag är hungrig (?) eller så är det för att jag gått så långt :S hmm! Men brukar märka av yrsel mitt på dagen :)

• moen
    Misszandra skrev 2016-06-23 11:41:40 följande:

Alla ni som har problem med värmen är varmt välkomna hem till mig! ;) Det är säkerligen varmt ute, ser ut så men i vår lägenhet är det supersvalt. Jag sitter i soffan med en filt på mig och käkar flingor, ska nog gå ut en runda och få lite D-vitamin! :D 

Hahaha tack du! Kanske jag också kan få en skål flingor ;D?
Svar på tråden BF Augusti 2016