BF Augusti 2016
Jag tycker det känns som att nästan alla får killar i år! Haha
Jag tycker det känns som att nästan alla får killar i år! Haha
Jag har bara en i kretsen som väntar barn och de vet inte vad det blir.
Åh, och fick veta att en gammal klasskompis var gravid för några år sen, började blöda i vecka 7 och åkte in. Då fick hon veta att hon har livmoderhalscancer. Bara att göra abort och börja strålningsbehandling, cellgifter och vad det nu är. Blev cancerfri men kan aldrig få barn. Så sjukt alltså.. Man ska vara tacksam för att kroppen fungerar som den ska <3
Har nyss fått göra CTG, urinprovet var bra. Väntar nu på doktor som ska kolla så min tapp inte förändrats. Kändes lite läskigt för innan bm kopplade på CTG säger hon "detta tar nog bara 10 minuter sen kan ni få gå hem" efter 30 minuter är den klar och hon behövde prata med doktorn som nu ville träffa mig. Har nog haft ganska så rejäla sammandragningar, mer än man bör så här tidigt.
De kollade så jag inte var öppen och att tappen var oförändrad, vilket den var så det är inga värkar i den bemärkelsen att han håller på att komma ut utan mer att kroppen förbereder sig. Jag trodde ju då inte att man skulle ha så här ont och att det blir värre så här långt innan bf. Men det är väl normalt, vad jag förstod. Skönt att veta att allt står rätt till iallafall.
Tusentack!! :) <33
Varning för gnäll!
Idag har jag haft ett helvete med foglossning. Jag har varit ledig i tre dagar från jobbet och vilat och tagit det rätt så lugnt. Så ska jag jobba helgen nu och kommer dit som ett vrak. Flera sa till mig att jag såg trött ut liksom. Har försökt variera mellan att stå och sitta men jag har ont vad jag än gör! Jag jobbar knappast heltid men jag orkar inte med att jobba. Jag vill ju fördriva tiden men fan det är skitjobbigt att stå där och försöka fejka att man mår bra och dessutom stå emot att idiotförklara vissa kunder. Sover jättedåligt också, det är omöjligt att hitta en skön position. Har alltid sovit på mage men det funkar ju inte längre. Och när jag väl somnar så drömmer jag massa mardrömmar. Gaaah... Sämst dag har jag haft idag. Hjälper inte direkt att en totalt ouppfostrad hund och en bonus springer omkring och får göra som dom vill. (blir galen på min sambos brist på uppfostring ibland) Kan man bli sjukskriven för hormonutbrott och foglossning? Är så sugen på att köpa hem något tvspel att bara spela slut på tills bebis kommer.
Jag ska på ultralyd den 12 juli (min gravidvecka 35) för att de ska kolla om moderkakan har flyttat sig, men han sa sist att jag skulle förvänta att det blir ett snitt så nu funderar jag lite på vad som är bra att fråga läkaren om ett planerat kejsarsnitt.
Asså jag har en fråga som kanske inte är helt fräsch, haha. Jag undrar om det bara är jag. Jag har typ varit förstoppad hela graviditeten, gjort nr 2 kanske varannan var tredje dag ungefär och det har inte alltid varit helt lätt, ibland har det gått fler dagar emellan. Nu i en vecka har jag haft typ diarré och behövt gå på toa mellan 2-3 och 5(!!!!) gånger per dag. Det bara vände tvärt och blev en så lustig omställning för en, vad kan de bero på? Nån annan som känner igen sig?
Curlingmorsan, urs va tråkigt att höra! Det är inte deras liv eller familj, dom kan hålla sina åsikter för sig själva. Och sen att du mår dåligt, det är ju inget som du kan rå för. Även om det är första eller 3e barnet så är ett barn aldrig en dum idé?! Det är ert beslut och om ni tycker att det var bra så är det så! Det kan ingen annan säga något emot. Vet att det är svårt och tungt att höra massa negativa kommentarer om något så underbart men försök att skita i dom <3
Zarizen, åh vilken stark kille! Sköt att höra att det går så bra för er :)
Har lite funderingar om hundar och nya familjemedlemmar. Någon som har erfarenhet? Kommer ihåg att det var någon annan med hund här i tråden :)
Har två hundar, chihuahua så dom är inte så farliga... Problemet är att dom aldrig träffat ett barn innan och dom kan bita folk dom inte känner som kommer för nära. Dom ryker även ihop med varandra ibland. Är självklart lite nervös inför att bebis ska komma men tror dom accepterar henne efter ett tag. Men de här med första mötet och så? Ena är mer framåt, bestämd och aggressiv (hanen) och andra är tillbakadragen och rädd men försvarar gärna sin mat (honan). Funderar på att presentera lilltjejen i magen för dom en och en då dom ofta påverkar varandra.
Var hos läkaren nu på morgonen och blev sjukskriven juni ut. Sen träder graviditetspenningen in så nu är allt klart fram till bf. Skönt!
Fick även rådet av läkaren att packa förlossningsväskan pga alla sammandragningar jag har haft. Blev lite tagen på sängen där faktiskt. Hade ju planerat att packa den i vecka 30 men är redan nu i vecka 32 och har bara tagit fram väskan än så länge ha ha ha.... Snacka om att vara trög på att få tummen ur! Men nu får jag väl ta mig i kragen :)
Ska till bm i eftermiddag så får vi se vad hon säger :)
Moen: hoppas du hittar en bra lösning med hundarna. Jag har själv haft hund men inte ihop med barn så jag kan inte råda dig där. Men du känner ju dina hundar bäst så följ magkänslan skulle jag vilja säga rent spontant. Lycka till :)
Hallonpajen, okej! skönt att höra från er som har lite erfarenhet :) har också tänkt så ända från början, att jag bestämmer och dom ska visa respekt och acceptera mitt beslut. Men ju närmre man kommer mer orolig blir jag :S dom är extremt understimulerade nu också då jag inte klarar att gå så långt och sambon har arbetat så mycket sista tiden så han har inte heller haft tid :S vi får köra en rejäl promenad innan det är dags att säga hej så dom fått busa av sig hahah :O