• moen

BF Augusti 2016

Ska till BVC på onsdag så ska passa på att fråga då :) kan vara att det blir för mycket då hon vill äta ofta.. Har napp som hon va intresserad av i början men inte så mycket längre :( lillfingret kan fungera ibland. De här med om jag har mycket mjölk eller inte vet jag inte haha! Det är iallafall inte så att hon inte hinner med och sätter i halsen, men hör hur hon sväljer efter varannat sug.

Mulan, ja bajset är det inget fel på, haha! Och det är

Skönt :) sålänge det kommer vet man att hon mår bra <3

Snuttis, du är inte ensam :) blev galen på besök i slutet. Kommer ihåg att jag bröt ihop någon gång i slutet för att folk inte kunde respektera. Och värre är det nu efter att hon är född. Har till och med kört iväg faster för att hon varit för intensiv och det är lite små stelt mellan oss nu. Hade sista besöket hos oss i lördags och kommer inte vilja se min sambos familjs ansikten på ett tag nu. Dom vet inte vart gränsen går överhuvud taget. Själv har min egen familj visat enorm respekt och mina bröder har inte ens träffat henne än även fast hon funnits i en vecka :O inget fel med att köra taggarna ut! Och fortsätt med det så det inte blir för mycket efter förlossningen. Det är NI som tar in en ny familjemedlem och skapar en familj.

Nefermiw, ååh lycka till! Spännande! <3

• moen

Lycka till Mika!! :)

Misszandra, känner igen mig med folk som snor åt sig MIN bebis!! Visst kan väl folk få hålla henne. Men har gått så långt att svärmor inte lät mig amma när jag ville. Jag har inte lust att bli osams med svärmor.. Men hallå?! Det är min bebis! Får riktiga panikkänslor när folk snor åt sig henne och jag inte kan ta henne när jag vill. Kanske låter larvigt.. :/

• moen

Kela, haha bra då är det inte bara jag som tycker det är fel på när folk snor henne :) det där med stt känna sig orkeslös kommer jag ihåg. Va ganska "pigg" och behövde först inte vila. Men veckan innan hon kom hände det något i kroppen som jag inte kan beskriva. Kände mig konstig och behlvfe helt plötsligt vila. Hoppas du kan få lite sömn innan allt drar igång :)

Sanna, känner tyvärr inte igen :( men tycker att du ska prata med din BM om det nu på morgonen :)

• moen

Haha autokorrekt.. Behövde*. Behlvfe är ju inte ens ett ord...?

• moen
    Augustibarn2016 skrev 2016-08-09 11:35:03 följande:

Hej allihopa, jag har läst väldigt mycket i den här gruppen men inte skrivit mycket alls.

Jag har bf den 14 augusti med första barnet.

Men nu undrar jag om någon känner igen de symtom jag har nu

Haft en värk i ryggen senaste dagarna och nu idag haft "mensvärk" sen 4 imorse och sedan kanske det varit allt mellan 4-12 minuter emellan. Vad tror ni? Något pågång? Vill så gärna att den lille ska komma nu

Jag hade förverkar i flera veckor innan min tjej föddes. Kändes som mensvärk. Va orolig att jag inte skulle känna när det va på gång på riktigt men det va helt i onödan :) hade förlossningsvärkar i 3 dygn innan jag åkte in till förlossningen pga smärta som jag inte klarade av hemma. Va öppen 4 cm men hade fortfarande allt från 3-10 min mellan värkarna. 10 timmar senare föddes hon :D låter som att något är på gång!
  • moen

Kul att du skriver! :) jag håller med Hazel om att det är något du borde skriva i ditt förlossningsbrev. Jag va också orolig över fulla sjukhus innan jag födde. Men även fast dom stängt ner 2 förlossningsavdelningar i Stockholm nu i sommar (enligt BM jag hade på förlossningen) så funkade det bra och va inte fullt alls. Va mer efter på hotellet som de va lite mer belastat men fick ändå stanna 2 dygn :) vet att det är svårt att inte oroa sig men det kommer gå utmärkt ska du se!

• moen
    Anonym (Jag hakar på!) skrev 2016-08-10 10:29:11 följande:

Hej och tack för välkomnandet! Jag har haft samtal och det står i min journal att jag är rädd att hänvisas av ett flertal skäl, men som ni vet så är det endast kungafamiljen som garanteras plats och vårdteam och inte vi vanliga medborgare... Bor i stockholms innerstad och vet ju som ni andra att de 1500 (?) vårdplatserna från bb sophia ska fördelas på de andra sjukhusen, 400 platser övertaligt på sös denna sommar. Jisses. Men låter bra att det funkade för dig Moen, var födde du?

Mulan, jag tycker denna graviditet nr 2 är SJUUUUUKT mycket jobbigare än den första, men så är jag ju sex år äldre också och betydligt mer sliten, på alla sätt. Tycker det låter supertufft med inskolning som ditt ansvar samtidigt som bebisen kommer, i vårt fall kan det liksom röra sig som samma vecka. Har du tänkt bryta inskolning och vara hemma lite om det sammanfaller och sedan återuppta? Man vill ju inte att barnet ska hamna utanför i skolan, men inte heller i familjen med ny bebis och allt. Tycker det är supersvårt.

Idag ska jag till BM för vanlig koll. Känns alltid skönt tycker jag!

Födde på SöS den 31/7 :) va super lugnt när jag va där men droppade in lite folk precis när vi skulle åka. Frågade hur det hade varit nu i sommar och dom tycke att det varit ganska lugnt även fast det stängts ner flera platser och folk haft semester :) Om det är fullt skulle jag ha lika långt till Huddinge. Till Södertälje är det inte jättelångt heller egentligen. Men ville väldigt gärna föda på SöS, har aldrig varit på de andra ställena så kändes tryggast även fast jag jade fått lika bra vård någon annan stans! :D
  • moen

Oj oj! Haha vilken fart! Här ville vi inte vänta ;) grattis! Många 3500 bebisar <3

• moen

Grattis Nefermiw!! Härligt att det gick så bra :)

Mulan, grattis i förskott :D tänk om det blir en liten bebis i present?! Fick min lillebror som födelsedagspresent på min 2-års dag ;)

cutepoison skrev 2016-08-10 23:13:41 följande:

Grattis alla som fått barn! Hoppas ni som väntar får föda i tid. Verkligen. Jag har våndats i två veckor och blev äntligen igångsatt idag. Vattnet gick efter 6 timmar och värkarna började på en gång. FY FAN säger jag bara...:( Tack gode gud för epidural. Ligger nu här och väntar på att bli nog öppen. Är öppen 4 cm.

Ja, tack gode Gud för epidural! Jag va emot epidural innan min förlossning. Hade värkar som jag klarade med lustgas, men sen helt plötsligt fick jag värkar som höll i sig extremt länge och jag fick ingen vila emellan, vilket resulterade i en överdos på lustgas och att jag storbölade ut "epidural" :'D
  • moen

Hahaha kela "hoppas ni andra sover gott" :'D det gör jag också för det får inte jag! <3 min lilla tjej har inga lätta kvällar och nätter :(

Jag har blött en hel del efter förlossningen (helt normalt antar jag). Använt sånna extra stora bindor som jag får byta väldigt ofta, har råkat blött igenom flera gånger. Började avta för några dagar sedan men va mer vattnigt/brunt/slemmigt :| igårkväll kom det igång igen med väldigt mycket blod och har fått byta 3 st enorma nattbindor inatt! Är rent blod och inte närheten av dedär vattniga som va innan. Ska det va såhär? Har för mig att någon barnmorska nämnde att det ska avta och inte tillta. Tänkte först att de va mensen men känns lite väl tidigt då de va 12 dagar sedan FL + har ingen mensvärk. Helammar också om det nu gör någon skillnad :S kan det va nåt med stt man fått sköra och irriterade slemhinnor eftersom man ammar? Har ju fått svullet och sårigt tandkött också och gör jätteont :(

Svar på tråden BF Augusti 2016