• moen

BF Augusti 2016

Glad midsommar! :) Här i Stockholm regnar det men för en gångs skull klagar jag faktiskt inte!!

Köpte en sådär bärbar minifläkt igår som man kan ha i handen när man är ute. Funkade superbra! Va så nöjd ;) Haha men sambon höll på att dö av garv.. Han tyckte jag såg ut som en kärring :'D

• moen

Åh va duktiga ni är som gjort egna babynest :) köpte ett som jag tyckte va fint men nu när jag ser era blir man avundsjuk! Kanske man kan försöka pimpa den man köpte?

• moen
    Mulan91 skrev 2016-06-24 15:36:43 följande:

Alltså är det bara här vädret suger? Det är typ grått och fuktigt vara -_-

Glad midsommar haha! :)

Haha eftersom vi typ är grannar så har vi väl samma väder :D men jag tycker det är okej.. Kanske lite för blött för att äta ute men men ;)
  • moen

Nu är det faktiskt synd om oss tjejer :( tur att vi får nåt så underbart utav det! :O

Misszandra, visst får man dåligt samvete!

• moen

Nael, japp foglossning antagligen :( blir värre när man rör sig, men också när man är stilla för länge! Knepigt de där :S

Uuuuurs idag va jag och sambon på IKEA. FY va mycket folk!! Höll på att få aggressionsutbrott på hälften. Värmen, stressen och sen min jävla foglossning. Och jag va den där snigeln som gick för långsamt för att folk ska orka vara trevliga, suckar och "kör om" mig när jag vaggad fram i lugn och ro :'D

Sen att sambon står och velar vilken lampa vi ska ha i 30 min (jag överdriver inte).. Jag blev så arg och trött på honom. Hade så ont så slutade med att vi köpte alla lampor vi stog och tittade på så får han bestämma sig hemma! Puhhh!

• moen

Moorii, haha ja dit åker jag inte tillbaka sålänge jag är höggravid!

Zarizen, åh alltid lika kul när du tittar in och skriver och att man får höra att allt går bra :) <3 jobbigt med sjukhus men det är så bra att det finns hjälp att få!

• moen

Jag har gått upp 10kg totalt. Vikten har stått helt stilla i 4v nu! Hur är det för er andra? Nästan så att man blir orolig med tanke på att jag samlat på mig massa vätska och bebisen växer? Borde ju rört sig iallafall något kilo.

Nmg, jag pluggar fortfarande och kommer göra ända fram till BF. Jag kan sitta hemma naken och plugga iallafall ;) MEN är helt gravid mos i huvudet så kommer (med all säkerhet) inte klara min sista kurs på 5v som börjar nästa vecka. Kan inte ens formulera mig och bröt ihop senaste samtalet med läraren haha!

• moen
    Misszandra skrev 2016-06-27 13:51:34 följande:

Tusentack för er omtanke, ni är alla så underbara Hjärta Jag gick och la mig i sängen, min sambo fick fixa värmekudden till mig men det hjälpte inte. Jag lyckades slumra lite och efter några timmar hade det lättat, jag känner fortfarande av smärtan lite men inte som igår. Jag var så himla säker på att förlossningen hade startat och att jag var i latensfasen. Men som sagt det avtog och jag har sovit relativt bra inatt. Jag ska prata med min BM om det imorgon. Jag går in i vecka 36 på torsdag och jag vet helt ärligt inte om jag kommer orka ha denna smärtan i kanske 6 veckor till om man nu skulle gå över tiden. Det borde ju finnas något att göra? eller?

Dom har kollat så du inte har urinvägsinfektion va?
  • moen

[quote=76749623][quote-nick]anlili skrev 2016-06-29 07:20:28 följande:[/quote-nick]Fan, jag tror att slemproppen håller på att gå. Min enda rädsla är att föda för tidigt, har varit rädd att föda sedan vecka 23. Nu när jag är i vecka 35 har jag känt mig lugnare för att jag har tänkt att så här sent borde det gå bra. Men nu när det ev. är på gång får jag panik. Jag är inte redo! Och vill inte ligga på neo i veckor och vara ifrån dottern. Förra gången gick aldrig proppen så jag märkte det. Nån som har erfarenhet? Kan proppen släppa och återbildas så här sent?[/

Min propp har redan gått :) det va 2v sen. Är i v36 idag. Ska vara lugnt :) vattnet kan ju också gå långt innan det är dags. Prata med din BM om du känner dig orolig <3

• moen
    Mulan91 skrev 2016-06-29 13:22:40 följande:

Gud va olika det kan vara haha! Minns att slemproppen inte lämna min kropp förrän timmar efter värkarna hade börjat xD

Är också orolig för att barnet ska komma för tidigt. Tror det är vanligt :) man får försöka lugna sig själv med att det förmodligen är många veckor kvar med det här gravida livet haha.

Min sambo tycker jag luktar bebis helt plötsligt. Jag tycker mina BH:ar luktar det också :o nån som också märkt nåt? Maybe Im just crazy xD

Sambon sa igårkväll att jag luktade bebis! Skrattade och dumförklarade honom. Men han stod på sig :D vadå är det nåt man kan göra eller?! Trodde de va hans längtan bara haha stackarn
Svar på tråden BF Augusti 2016