• moen

BF Augusti 2016

Ja jag lär väl föda sist även fast jag står först ut.. :(

• moen
    Curlingmorsan skrev 2016-07-18 18:40:05 följande:

Börjar helt plötsligt tycka att min svärmor kanske är rätt bra ändå! ;) Hon lär ju aldrig tjata om att få komma och hälsa på eller lägga sig i vad vi gör och inte gör.

Ni som har bebisar som ligger på tvären, hur ser era magar ut? Sticker det ut på båda sidor och är tomt/mjukt längst ner och längst upp? Funderar på om min ligger lite på tvären. När han rör sig så känns det oftast ganska långt upp på höger sida och ganska långt ner på vänster sida samtidigt. Känns som rumpa och ben är på höger sida och huvudet på vänster. Ska till bm imorgon, hoppas hon kan känna hur han ligger. Min bm har semester och vi är i vår husvagn 8 mil hemifrån så jag ska till en ny bm här imorgon. Ska göra de två sista besöken här. Skönt att slippa åka hem bara för det.

Va helt säker på att min lilla låg på tvären då magen har en knöl på varsin sida men tydligen stäcker hon ut benen och trycker ifrån på vänstra sidan och putar ut med rumpan på högra :) fick göra ett ultraljud för barnmorskan blev fundersam men huvudet låg nedåt som det skulle.
  • moen

Min pappa är tyvärr bortrest hela augusti för att jobba med OS :( supertrist tycker jag! Vill gärna att han träffar henne när hon är så nykläckt som möjligt. Min mamma kommer skjutsa hem oss från sjukhuset så hon får sin bebisdos då och sen tror jag hon kommer respektera oss. Mina svärföräldrar är jag lite mer orolig för. Svärfar som både jag och sambon ogillar har inga gränser, inte hans fru heller för den delen. Vet inte om sambon kommer kunna säga ifrån men blir det för mycket kommer jag inte kunna hålla mig. Svärmor vet jag faktiskt inte riktigt med.. Klart hon ska få hälsa på och vet att hon inte brukar va så långvarig. Där emot kommer hon säkert vilja komma flera gånger. Hon jobbar också med barn och ger oss gärna "tips" om hur saker ska vara. Vet att hon bara menar väl men kan bli liiite jobbigt ibland. Sen har både jag och sambon varsin mormor som kommer vilja hälsa på :( och alla våra syskon! Mina oroar jag mig inte för men föreställer mig bara sambons syskon som inte har några gränser...

• moen

Hahaha vilken jävla struggle! Blir ju fint väder i veckan och tänkte att jag måste raka benen så man inte ser ut som någon skogsvarelse. Står i duschen när jag kommer på den briljanta idén att pressa ner mig och min feta kropp i badkaret för "det lär ju vara mycket lättare att sitta ner och raka benen!". När jag pressat ner mig halvvägs inser jag att detta funkar ju inte!!! Men har redan kommit så långt så kommer inte upp. Pressar vidare tills jag väl sitter där, men då upptäcker jag att magen är i vägen och jag inte når mina ben. Sitter där och inser att jag inte heller kommer upp! Vafan ska jag göra???? Sambon är på jobbet och kan inte hjälpa mig upp. Rakar benen (tar säkert 15 min) som kräver sin kraft. Sitter ett tag och funderar på hur jag ska ta mig till för att komma upp. Börjar seriöst fundera på att sitta där tills sambon kommer hem. Efter många försök lyckas jag ta mig upp! Behöver jag förklara för er hur slut jag är efter den här upplevelsen :O??!

Sätt er inte ner i badkaret tjejer!!

• moen

Kela, åh så lyxigt med ett hörnbadkar :) vårat nya badkar va ännu mindre än vårat gamla :( Ja fiffi är ju inte helt proffsfriserad men når runt magen på nåt konstigt sätt och lyckats hålla det i styr (tror jag?? Ser ju inte direkt :'D).

Mår också illa på nätterna men det är pga halsbrännan :( har tack och lov sluppit spy!

Moorii, om det blir en nästa gång kör jag också på pall! Eller om jag kan lyckas komma upp med benet på badkarskanten. Man är ju ingen akrobat :(

Mulan, haha ja man vill ju lyckas få benen under kontroll. Drömde inatt att jag gick ut på stan med nå varulvskrull på benen! Uha! Ser inte fram emot värmen som du :) kommer sitta halvnaken framför fläkten hemma med en isglass i högsta hugg. Måste tyvärr till BM imorgon. Kommer säkert se ut som att jag badat när jag kommer fram!

Nefermiw, jag har faktiskt skippat stödstrumporrna även fast jag är svullen. Förstår inte hur man ska klara av att få på sig dom ;)

• moen

Haha ja jag skrattade åt mig själv med mellan frustrationsutbrott och små panikutbrott :'D

Hmm jag va helt säker på att hela slemproppen gått tidigare eftersom det kom en så stor bit då. Men kom värkar för en stund sedan och nu när jag gick på toaletten kom det en likadan klump fast säkert 4x större! Hur stor ska slemproppen vara?! Kan inte sluta darra heller.. Mår inte alls bra :( ska äta lite nu å se om ja mår bättre.

• moen

Känns lite bättre men har fortfarande värkar. Tänkte ringa och höra ändå med MVC/förlossningen och bara höra vad dom säger :) känner inte för att sitta och åka in någonstans för att sedan bli hemskickad :S

Hopps det är på gång snart! Så kan jag bada i badkaret igen ;)

• moen

Tack tjejer :) känns bättre nu efter massa mat och saft! Va nog bara ett sammanträffande att allt råkade komma på en gång. Slemmproppen lossna och så råkade jag få ett blodsockerfall på det eller nåt :D men som sagt känns bättre nu och bebis rör sig dom vanligt :)

• moen

Undrar också vad det innebär :/ men skönt att huvudet låg neråt Mal Mal!

• moen

Har inte frågat SF mått en enda gång :O igår va jag hos BM (min ordinarie är på semester) och hon visade inte ens kurvan. Inget stick i fingret heller som jag fått göra varje besök :S ska träffa henne igen på mitt sista besök som är på BF :) spännande! Hoppas man hunnit ploppa ut lillskiten innan dess <3

Är också supertrött :( går upp flera gånger mitt i natten och vid 5.00 är jag helt vaken så brukar inte sova längre än till 5. Sen är jag vaken hela dagen och lägger mig oftast kl 23.00. Ändå är jag piggare nu än vad jag va de första 17v i grav. Fast nu är jag ju iofs sjukskriven och ligger och tittar youtube hela dagarna (förutom när jag är ute och promenerar hundarna).

Kunde inte hålla mig borta från Åhléns super rea igår och kom hem med massa bebiskläder som jag egentligen inte behövde igår! 70% rea!

Idag är det 12 dagar kvar till BF! Känns såååå overkligt!!! Hoppas jag inte går över tiden.. Är så trött på det här nu :(

Svar på tråden BF Augusti 2016