• moen

BF Augusti 2016

Kela, jaa begagnat har jag inte ens tänkt på.. Jag brukar aldrig handla begagnat annars men varför inte :) Får kolla lite blocket kanske.

• moen

Ringde förlossningen och hörde med dom. Va HELT proppfullt på SÖS och hon rådde mig att äta massor och dricka, och om jag inte känt rörelse på 1-2 timmar skulle jag höra av mig direkt. Åt glass, sen middag, sen mer glass och drack rejält med vatten. Satte mig i en ställning som gör att hon alltid börjar böka men hände inget. Väntade en timme och sen kom hon äntligen igång! Hann bli riktigt orolig :) Men fullt på förlossningen! Åååh och jag som bara har en vecka kvar till BF... Nu blir jag orolig för det istället haha! :D

• moen

Kela, ja att dom ska skrämmas i onödan! Som du säger, ut kommer ju ungen ändå :) Jag som är så mycket för att planera. När jag inte får planera får jag panik :) Övat på att försöka lägga allt på sambon så slipper jag tänka men är sååå svårt!

Hallonpajen, jag har flera andra alternativ tack och lov som ligger ungefär lika långt bort :D Men SÖS känns smidigast för min mamma bor i huset mitt emot + att jag inte har varit på några av de andra sjukhusen så känns tryggast.. men blir antagligen lika väl omhändertagen vart jag än kommer ;) Hoppas hoppas hoppas hon ligger och laddar sig då för åh va jag längtar! Gud vad vi är nära :D

• moen

Åååh va fina magar :D ska också ta en bild! Har fortfarande inte fått upp speglarna här hemma men kanske blir dagens projekt :)

Har tittat runt lite på sjalar nu och blir antagligen en trikåsjal. Kollade blocket och fanns vettiga priser :) Annars kanske det är nåt man kan önska sig om någon frågar.. ;) Känns lockande att köpa en ny.. Jag som är som jag är, men är ekonomin såhär måste jag försöka anpassa mig! Sambon jobbar sin sista vecka på jobbet nu sen blir han arbetslös..!! Men han har kontakter så löser sig antagligen

• moen

Här är min otroligt tjusiga mage med de smickrande bristningarna! ;) gammalt operationsärr och härliga hålet till navelpiercingen sprack först.. 38+6

• moen

Mal Mal, urs va läskigt! Jag som fick panik när hunden fick innanför läppen... Kan bara föreställa mig paniken när det är ens barn :(

• moen
    Misszandra skrev 2016-07-26 15:59:33 följande:

Nu känner jag mig lite smått ilsken! Jag antar att det är hormoner som spökar plus min personlighet antar jag. Men är det bara jag som får meddelande från folk som aldrig annars hör av sig och helt plötsligt undrar hur du mår, eller hur det går? jag blir galen, om du inte brydde dig innan jag blev gravid varför ska du bry dig nu? Jag bryr mig ännu mindre sen jag blev gravid. 

Och kommentarer som "Vi väntar på honom" och "Ska han inte komma snart" får mig att se rött. STRESSA INTE MIG, jag mår dåligt som jag gör redan. Han kommer när HAN är redo, inte när jag är det, för då hade han varit ute redan.

Ja folk som annars aldrig bryr sig eller hör av sig gör det helt plötsligt nu! Det värsta är när dom säger "åååh vi borde ses någon dag".. nej de borde vi inte. Har lust att be dom dra åt helvete faktiskt :O
  • moen
    Nefermiw skrev 2016-07-26 16:34:30 följande:

Då får jag länka till ett foto.

nefermiw.smugmug.com/July-2016/i-w39Px9C/A

Foto från 9 juli där jag är typ vecka 35+0

Nu gick det att se! :) Åh va alla har fina magar! Men snart är dom borta (både härligt och lite ledsamt)
  • moen

Jag tycker det ska bli super att vara hemma :)! Men pga ekonomin och att vi delar 50/50 så blir det inte så länge. Vi har fortfarande inte riktigt planerat för hur länge vi ska va hemma :S men kommer aldrig lämna till förskolan för tidigt (efter erfarenheter av att vi båda arbetat med barnomsorg)..

• moen

Vet inte hur det är när man föder första men 6 dagar kvar till BF och hon är fortfarande inte fixerad :) BM sa att dom ibland inte gör det alls.

Svar på tråden BF Augusti 2016