• moen

BF Augusti 2016

Du ska inte be om ursäkt kela :) nu har vi varit gravida så pass länge, och det är faktiskt inte kul längre! Nu vill man bara få det överstökat. Önskar att min sambo kunde känna hur jävla ont man har hela tiden så hade han förstått. Ibland känns det som att han tycker jag överdriver. Blir också galen på det där med disken :) sa till honom för någon dag sedan att "så fort du kommer hem blir det kaos här hemma!". Ångrar mig lite nu och fått dåligt samvete.. Kändes inte schysst. Men ibland tar tröttheten och smärtan över och då klarar man inte längre av att vara en snäll och trevlig fästmö! Förstår såklart att han inte heller har det lätt :( uff

• moen

Nej urs för den här värmen! Vill sååå gärna bada men orkar varken gå ner till vattnet eller får bada pga slemmisen :( jag antar att man inte får bada efter FL heller.. Så i år har man inte ens doppat sig.

Mulan, haha här i Vårberg är det för lång backe till vattnet också även fast vi bor ner mot skogen. Sade ju iallafall kunnat sitta på bryggan med fötterna i men det är man för slö för :)

• moen

Urs vad obehagligt mulan! Förstår om du inte velat bada där sen dess. Har aldrig besökt Vårbystranden. Flyttade hit för 2 år sedan och har nöjt mig med Sätrabadet och en strand i närheten av Skärholmens gård :) kanska får bli en liten bussutflykt nu när det ska bli upp mot 30 grader!

Är inte säker men tror inte att det är så bra att bada när slemmisen lossnat? Den ska ju liksom skydda mot infektioner :O fast sålänge hinnorna är intakta så kanske det inte är någon fara..?

Mal mal, lossnade en bit slempropp för lite mer än en månad sen för mig. Fick värkar och sen kom den. Hade mensvärk i flera dagar efter. Nu lossnade en stor bit (vet inte om det va hela?) för någon dag sedan. Va samma, värkar och sen kom den. Hade värkar efter också. Förlåt för äckel men min va genomskinlig med vita strimmor i båda gångerna. Blä! :) Lustigt nog har den kommit efter sex båda gångerna. Sambon tror inte att det är slemmisen men jag har aldrig sett nåt liknande så något annat är jag säker på att det inte är...

• moen
    Snuttispluttis skrev 2016-07-22 12:58:59 följande:

Hej tjejer!

Har inte hunnit läsa alla inlägg, men det verkar hända grejer för flera nu ju. Skoj!

Måste få berätta att det verkar ordna sig för oss! Min man har fått en tjänst här i Helsingborg så han behöver inte åka tillbaka till Norge och jobba. Och vi har fått förstahandskontrakt på en nyrenoverad 4a mitt i centrum som vi just nu håller på att flytta in i :D En månad kvar till BF så gott om tid att packa upp och fixa inför bebisens ankomst.

Tack för allt stöd! Snart är jag äntligen hemma!!

Åååh va skönt att allt löst sig för er i tid! Grattis :)!! <3
  • moen
    Zarizen skrev 2016-07-23 09:58:59 följande:

Hej alla! Har glömt att uppdatera er här :) har ju en liten en som tar upp all ens tid

Vi är hemma iaf! Först var vi hemma på permission en vecka innan vi blev utskrivna helt i onsdags. Allt är bra och jag helammar sedan ett par veckor tillbaka. Han är riktigt duktig och började suga redan i vecka 32, först i vecka 35 brukar de klara av "suga-svälja-andas" egentligen. Så sonden är borta sen 2 veckor och han ökar på bra i vikt! Var på BVC igår och numera väger han 2670g och 47,5cm lång Såå skönt att vara hemma!

Hoppas allt är bra med er andra och att era små bebisar tittar ut snart. Nån mer än mig som fått kanske?

Kul att höra från dig och att allt går så bra :D Börjar bli en stor liten kille nu! Blir lite avis att du har någon att gosa med ;) Hoppas min lilla kommer snart så man kan pussa på henne!!
  • moen
    Zarizen skrev 2016-07-24 14:32:11 följande:

Här är lilla Brooklyn

Ååååh vilken liten gullis! Nee nu blev det jobbigt! :'D kan man inte få föda nuuuuuu
  • moen

Snuttis, jag tänker detsamma! Även fast jag blir galen av att bara vara hemma och vänta vilar jag så mycket jag kan :) känns som att min kropp behöver det för att ladda upp inför förlossningen. Det räcker med att springa ut med hundarna några gånger om dagen då vi inte har någon hiss :D

• moen
    Mulan91 skrev 2016-07-25 10:20:07 följande:

Okej nu börjar tom STHLM bli överdrivet varmt!! Vilken natt :( hur har ni andra haft det?

Vaknade och var alldeles blöt i håret av svett! Uuuurs :( Jag gillar inte när det är för varmt i vanliga fall.. idag är det inte kul!

Jag hade först inte tänkt använda mig av en sån där bärsjal men har kommit på nu senaste dagen att en sån vill jag nog ha ändå! Någon som har erfarenhet? Någon speciell sort som ni rekommenderar osv?
  • moen

Jaa jag har en babybjörn bärsele men känns inte lika mysigt! Tittade lite på sjalar nu och fy va dyra dom är?! Är ju bara lite tyg liksom? Kan man inte köpa en tygbit och knyta med? :'D Förstår inte skillnaden.. hört att det finns massa olika sorter.

Snuttis, jag har druckit en hel del chokladmilkshake den här graviditeten! Nu har jag fastnat för marängsviss. Inte bra för vikten men ser ändå ut som en val så orkar inte bry mig! :)

Min lilltjej är inte fixerad än och då har jag 8 dagar kvar till BF :( Tror inte hon tänker göra det heller..

• moen
    Hallonpajen skrev 2016-07-25 16:00:51 följande:

Jag bor oxå utanför Lund och här är massor med mygg!!! Jag är stungen överallt men då har man ju något att göra när man ändå är vaken på natten pga värmen... ;)

Vi är på Tosselilla idag och har gått alldeles för mycket men det är svalkande i vattnet iaf. Jag hade inte överlevt utan vår pool iaf, svalkar mig där flera gånger om dagen nu.

Ang bärsjal så ÄLSKAR jag det och har haft en tricot slen till båda barnen samt en ergobaby bärsele som jag använder när barnen blivit större. Tusen gånger mer bekvämt än baby Björn tycker jag iaf.

Är det någon av er som åkt in till FL pga ändrat rörelsemönster hos bebisen? Min annars så aktiva kille har varit väldigt lugn de senaste tre dygnen, jag känner honom ju, men mer sällan och mindre tydligt. Vet inte om man ska oroa sig...har tid hos bm på torsdag så om det inte blir markant värre får jag väl fråga då.

Ser att ni pratar om gördel - någon som har erfarenhet av en sådan sen tidigare? Hjälper det mycket?

Du skriver om ändrat rörelsemönster slog det mig att jag inte känt min lilla på hela dagen! Nä nu blev jag orolig! Inte ens känt ett litet sprattel. Urs...!
Svar på tråden BF Augusti 2016