Inlägg från: Hazel Grace |Visa alla inlägg
  • Hazel Grace

BF Augusti 2016

Skönt att läsa om era sovrutiner! Så olika för olika bebisar såklart, gött att få lite andra erfarenheter :)

Nmg, jag tycker också att du ber din syster. Svärmor får bli sur tills hon inser faktum att barnvakt får man vara på era villkor. Och så länge du inte litar på att dom behandlar honom som du vill så får det vara. Du måste ju få göra saker utan att behöva tänka på hur bebisen har det, med din syster vet du att han blir bra omhändertagen.

• Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-11-15 20:05:50 följande:

Jag kan absolut lita på henne att hon klarar der 1 timme men inte längre för börjar hab skrika och hon inte kan lugna honom då

Känns det inte bra för mig speciellt med tanke på att de har tankesättet att låta barnet skrika sig "lugn". Usch aldrig. Sen som hon varit och bettet sig så Stör jag nig på henne så mycket oxå. Hon hade frågat min man här omdagen om jag var arg på henne... Vet inte vad han svarade...

Idag fick hag en överraskning iaf av min man han sa att jag skulle ut kl 17, då kom EN kompis och mötte upp mig och vi va ut och käkade, så trevligt! Intr för attentat vill slippa min bebis men det va kul att prata med en vuxen, jag är Väldigt ensam om dagarna har ingen föräldragrupp att gå till, och ingen babycafe vill jag gå på nu heller då det gör magsjuka osv...

Ja det är ju det, om dom tror att det är bra för honom att skrika sig lugn så hade jag inte velat lämna honom heller. Och beteendet öht, jag förstår att du stör dig.

Skönt för dig att få komma ut lite! Och på mannens initiativ också att du fick träffa en vän, superkul ju :)
  • Hazel Grace

Igår blev min pojke tre månader :) Var på kontroll och vaccinering idag. Stackars liten sprutorna var ju jättestora! Han är 59 cm lång och väger 5,3 kg nu. Hoppas han slipper bieffekter och skit med. Har ni haft problem med bieffekter?

• Hazel Grace
    Nefermiw skrev 2016-11-18 14:39:06 följande:

Viktor fick lite feber på kvällen den dag han blev vaccinerat. Det är bra att ha Alvedon hemma. Vi använder Alvedon till rumpan.

Jag har sån Alvedon man dricker hemma för bonus tar ibland då han blir förkyld och så. Men förhoppningsvis behöver vi inte använda den :p
  • Hazel Grace

Han var så himla gnällig igår och grät hela kvällen. Blev plötsligt pappig så sambon har varit jättemallig nu. Tyckte det var lite roligt men nu idag är vi hos svärisarna på middag och dom ska titta på fotboll. Efter middagsvilan så vaknade han och hade kissat jättemycket så kläderna blev blöta så vi fick byta på en arg liten och sen tänkte jag amma eftersom han inte ätit på en bra stund så det lugnade honom lite. Men som vanligt är han lite krånglig vid bröstet och säkert fortfarande lite arg efter blöj och klädbytet och då kommer sambon in efter fem minuter och tar honom för "han vill ju va med pappa" han fick knappt i sig någon mat och fick ingen ro alls. Till slut lugnar sig bebis och då ska svärmor ha honom. Börjar skrika och sambon tar honom igen. Bebis lugnar sig och då kommer svärfar och hämtar honom och går till ett annat rum. Hör hur han skriker och jag väntar på att sambon ska ta honom men han går aldrig dit så jag gör det själv. Han blir lite lugnare men gråter fortfarande så jag lämnar över honom till sambon som sitter i soffan och typ suckar men tar honom och bebis blir tyst. Det är väl jättebra att han äntligen blir lite pappig!? Ta vara på det istället. Sen började han gråta från ingenstans och jag föreslog att jag skulle prova mata igen. Så går vi och ammar och han är vrålhungrig. Så pass att han blir grinig för att det inte kommer tillräckligt fort och mycket upplever jag. Men så somnar han till slut och jag tycker han kan få sova så mycket han vill nu när han är extra känslig. Det var inte populärt, han har ju sovit hela dan och svärföräldrarna har ju knappt fått se honom för att han sovit. "Proppa i honom Alvedon så blir det bätte" han är inte febrig, men ingen förståelse för att han kanske inte mår tipptopp liksom. Borde inte gått med på att komma hit dagen efter vaccinsprutorna. Nära hem iaf så jag funderar på att bara gå snart. Dock vill jag inte väcka honom med att klä på han ytterkläder nu.

• Hazel Grace

Moen, fy va störande. Hon måste ju lita på ditt ord det är ju du som känner henne bäst. Det där med storleken är något jag också får höra ibland. Han är tre månader och har fortfarande mycket kläder i stl 56 vilket många har oroat sig för och frågat om han inte växer som han ska. Men han håller sin kurva heeelt perfekt och ligger verkligen i mitten.

• Hazel Grace

Nmg, min gör också så! Kan vakna av det på natten och ibland på dagen kan han göra samma sak. Jag brukar klappa lite på ryggen bara så är det bra. Egentligen behöver jag nog inte ens göra det men man blir ju lite rädd så jag vill ändå göra det. Så tar han ett djupt andetag och verkar helt oberörd.

Så lustigt det där med att folk inte förstår att barn faktiskt växer olika fort. Min syster har fått jättestora bebisar men sen när dom blivit några år så är dom minst bland sina kompisar.

• Hazel Grace

Min lilla kille sover i spjälsäng bredvid mig. I början låg han i babynest i spjälsängen men nu har vi nestet bara i soffan men det är sällan han ligger där längre. Somnar för natten gör han typ vid 21-22, men då somnar han i famnen och kan oftast inte läggas ner i sängen förrän efter en timme. Men sen sover han hela natten till 06 då han vaknar för mat, sommar och sover till 9.30 och då går vi upp. Jag klagar inte :)

• Hazel Grace
    moen skrev 2016-11-22 08:27:15 följande:

Haha fy va skönt! Vi sommar 22.30 och vaknar minst 2 gånger per natt, och sovit klart oftast vid 5! Ibland 4. Ibland kan vi få sovmorgon :) som idag! Men då va ja ute med ena hunden vid 5 då han va dålig i magen..

Han har sin mammas dygnsrytm ;) jag är otroligt morgontrött.
  • Hazel Grace

Jag älskar att vara hemma med bebis! Hade jag haft råd hade jag varit hemmafru. Ibland blir det lite ensamt och trist då jag inte har några kompisar i stan, men jag och lillen kan gå ut själva ändå. Jag kommer nog vara hemma till minst september nästa år iallafall och sen hoppas jag sambon är hemma ett tag. Vi har inte kommit så långt i planeringen :p

Svar på tråden BF Augusti 2016