BF Augusti 2016
Angående amning så känner jag nog att jag låter bli att kommentera mer om det, det är ett känsligt ämne och blir lätt en "het" diskussion .
Angående amning så känner jag nog att jag låter bli att kommentera mer om det, det är ett känsligt ämne och blir lätt en "het" diskussion .
Visste är mvc frivilligt? Blir så förbannad så jag funderar på att sluta att gå helt.
I början av graviditeten så insjuknade ju jag kraftigt och önskade DÅ att få gå på spec mvc pga min sjukdom, NU har jag fått tid att komma dit, men jag mår ju mycket bättre å mina värden börjar närma sig det normala, så jag kände att det behovet inte längre fanns, så jag avbokade den tiden och sa att jag vill fortsätta gå på vanliga mvc. Då får jag ett sms sent igår em att efter ronden på mvc så har man beslutat att jag SKA gå på spec mvc iallafall. I en annan kommun dessutom,
Nu behöver jag nog inte säja att jag är rasande.
Kub ul, samt alla andra ul har sett jättefina ut så va fan e problemet? Ska dom inte respektera mitt val att inte gå dit??!!
Hittade detta om spec mvc
Olika sjukdomar eller behandlingar kan öka risken för graviditetskomplikationer och bör därför kontrolleras extra. I vissa fall går du kvar på din MVC och gör läkarbesöken här men oftast görs även barnmorskekontrollerna här.
Har du Typ1- eller Typ2-diabetes gör du alla dina graviditetskontroller på Specialmödravården.
Vi erbjuder också rådgivning inför graviditet. Om du har har en medicinering och/eller sjukdomar där det finns tveksamheter kring vad en graviditet skulle innebära för risker för dig och fostret remitteras du av din ordinarie läkare till specialmödravården för ett läkarbesök. Du behöver inte förbereda dig speciellt inför rådgivningen, men vi rekommenderar att du kommer till rådgivningen tillsammans med din partner.
Idag har vi varit på rul, och allt såg fint och friskt ut. Det känns så skönt, men fortfarande så overkligt att det finns någon där inne. Datumet är fortfarande satt till 27/8.
Vi fick även reda på att det är en tjej som ligger där inne! =)
Här sitter jag på Espresso House och inväntar mitt efterlängtade RUL!! Om lite mer än en timme hoppas jag få se en frisk liten bebis och förhoppningsvis också få reda på vad det är för kön! Det är värre än julafton detta :)
Detta är ju min trea och jag har lite oväntad panik inför FL...har med båda barnen haft SJUKT långa latensfaser (typ20-24 timmar med hyfsat regelbundna värkar för att öppna mig 3 cm...) och har båda gångerna varit helt slut innan det ens börjat. Med ettan fick jag epidural men pga överbelagd förlossning hade jag precis fått den påfylld och sen skull jag krysta ut sonen! Hade inga krystvärkar oc tryckte ut honom med ren urkraft. Gick sönder en hel del... Andra gången fick jag petidin och öppnade mig rekordsnabbt, något de inte väntat sig. Var i värsta morfindimman och kände att jag inte hade någon som helst kontroll. Älskade att känna krystvärkarna och det gick ju bra i det stora hela men det var ändå psykiskt jobbigt.
Så inför denna gång vet jag inte hur jag ska lägga upp det... Ni som fått epidural - har ni känt krystvärkar? Vill gärna slippa petidin och hellre ta epidural men är rädd att det ska stanna upp förloppet och att jag inte ska känna krystvärkar...
Vi har kvar vår Kronan-vagn från dottern som jag älskar, så det blir inte så mkt inköp här Jag syr alla mina barns kläder men har ännu inte vågat ge mig på nya bebiskläder. Kanske efter dagens RUL! :) Det lär bli massproduktion... ;)
Hittade detta om spec mvc
Olika sjukdomar eller behandlingar kan öka risken för graviditetskomplikationer och bör därför kontrolleras extra. I vissa fall går du kvar på din MVC och gör läkarbesöken här men oftast görs även barnmorskekontrollerna här.
Har du Typ1- eller Typ2-diabetes gör du alla dina graviditetskontroller på Specialmödravården.
Vi erbjuder också rådgivning inför graviditet. Om du har har en medicinering och/eller sjukdomar där det finns tveksamheter kring vad en graviditet skulle innebära för risker för dig och fostret remitteras du av din ordinarie läkare till specialmödravården för ett läkarbesök. Du behöver inte förbereda dig speciellt inför rådgivningen, men vi rekommenderar att du kommer till rådgivningen tillsammans med din partner.
Angående drömmar så var det dags inatt igen, lilla Viola var på besök och var ledsen....hon säjer- hjälp mig, va fasen jag blev skräckslagen.
sedan dessa underbara magkramper när man nyser eller hostar, vänder sig om i sängen, faaaan va ont det gör..
Är det nån här som tecknat en gravidförsäkring? Vilken har ni hos? Och vad betalar ni?
Jag har Trygg-Hansa, tycker det är värt de pengarna, handlar bara om drygt 1000 kr, var med om skräckförlossning och mindre roliga saker efter förlossningen som man kunde fått hjälp med om man hade haft försäkring så jag chansar inte igen :)
Nu ska jag ta mitt underbara humör å gå bort till mvc å fråga va faan dom sysslar med?!
Efter ett smärre utbrott med svordomar på mvc idag så fick jag lite svar iallafall, å känner mig trygg med det, Nu har jag RUL kl 15 imon, jippiiiiii
Grattis till er andra med lyckade rul , är så glad för er skull.
Ang försäkring så är det säkert bra, bara jag som är väldigt skrockfull å det gäller även svart katt över gatan, gå under stege mm ;)
Man ska göra vad som känns rätt för en :)