Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Ha ha ha moen! Det är ju så att man tänker att "äh det är läääänge till bf" och sen helt plötsligt så gör man allt sista veckan XD

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-14 20:46:43 följande:

Så där kan jag också känna ibland Nmg. Typ som att "var tog all bebis vägen?". Meeen sen är det gamla vanliga med tjocka, hårda magen rätt ut ihop med halsbränna och svårt att andas :P

35+0 idag och börjar bli lite trött på att vara gravid nu. Blev inte alls det med dottern, men är ju lite mer påfrestande den här gången.

Ååååå här är en till som är trött på detta nu!
    Med förra barnet hade man ju bara sig själv att hålla reda på så då var det inte lika tungt. Men att hantera en 2-åring samtidigt som man är höggravid känns som nån extremsport XD

Är ute hos min mamma med dottern nu och får lite avlastning.
    Men herregud!!! Mamma tog lite foton på oss idag och jisses vilken tjockis jag är!!!! Ser ju ut att väga hur mycket som helst! Ändå har jag inte gått upp så himla mycket tycker jag :(
    Känns som att tillbaka vägen från denna graviditeten kan bli tuff :/
  • Kela1981

Hej tjejer!

Nu är vi tillbaka från fyra dagars semester på landet :)

Jag känner så igen mig i det ni skriver. Tror jag har börjat samla vatten för jag är så himla svullen överallt men framför allt om händerna :/

Drack första koppen hallonte idag så nu får vi se om det hjälper sen :)
    Annars gör jag inte många knop om dagarna. Två-åringen här hemma tar all min energi men på måndag är det dags för dagis igång för henne så då får jag lite mer tid för vila :) Å hon slipper gå hemma med tråkiga mamma ;)

Två dagar kvar och sen kommer sambon hem igen så då är allt som vanligt igen. Fy vad mycket tyngre det var att vara själv med dottern än vad jag trodde.
    Eller så är det bara så att det sammanföll med att min kropp fullständigt havererade, det är ju svårt att veta.

Såg i kalendern att jag bara har tre besök kvar hos bm :) Så det innebär ju att det närmar sig på allvar!
    Skönt att vi snart har våra guldklimpar hos oss <3

• Kela1981

Jag ammade inte dottern och varken mamma eller svärmor frågade om de fick mata henne. Först när jag frågade om de ville så blev det aktuellt.
    Nu är ju alla olika men jag har svårt att se att man skulle fråga en alldeles nybakad mamma om man får mata hennes barn, helt rubbad fråga i min värld.
    Hoppas era mammor och svärmödrar gör som mina så löser det sig automatiskt :)

Snuttispluttis:
    Du ska se att det löser sig med bostaden. Jag håller tummarna för er <3

• Kela1981

Blev väckt halv sex idag av dottern X(
    Känner mig helt kaputt och orkar ingenting!
    Längtar verkligen till att sambon kommer hem i morgon, detta håller på att ta knäcken på mig :/

• Kela1981

Curlingmorsan: våra barns mor och farföräldrar är väldigt engagerade i sina barnbarn. Nu är ju dottern bara två så det har inte behövts så mycket passning än men de passar ofta de andra barnbarnen.
    Det låter som ett väldigt märkligt beteende att farmor inte är så intresserad av sina barnbarn.
    Har du frågat din man om det? Han kanske har nån förklaring?

Ja nu räknar jag timmarna tills sambon kommer hem igen ha ha ha...

• Kela1981

Det är väl superbra att man har folk runt omkring som erbjuder sin hjälp och som ställer upp men att kräva att man ska få passa barnet eller insinuera att man är dålig förälder för att man väljer att inte lämna bort sitt barn är fel väg att gå.
    Vissa barn är dessutom lättare att lämna bort än andra och det finns inget nöje i att lämna bort sitt barn om man som förälder ändå inte kommer att kunna koppla av.
    Alla föräldrar är olika precis som alla barn är olika också. Man måste få välja själv!

• Kela1981

Vi har köpt Åkpåse men den är inte tänkt att börja användas förrän senare i höst.
    Förhoppningsvis så är det ju hyfsat väder och då räcker det med filtar osv. Det enda man kan tänka på är att kylan kommer underifrån också på vagnen. Vi har ett fårskinn som bebis får ligga på. Det värmer på vintern och svalkar på sommaren och sen kan man justera med filtar, overaller, lock osv. Här nere i söder så blåser det ju typ alltid så då kan det dra kallt undertill i vagnen också :)

Idag är jag riktigt trött på det här att vara gravid. Vill ha ut ungen nuuuuuuuuu! Men inser ju att det är några veckor kvar :(
    Vecka 36 idag :)

• Kela1981

När vår dotter föddes så var det bara pappan och eventuella syskon som fick komma in på BB. Sambon fick gå ut med henne och visa upp henne för resten som kom. Det var jätteskönt för mig som fick ligga ifred :) Speciellt som jag blev förlöst med snitt och kände mig som om jag blivit överkörd de första dygnen.

Annars har jag nog inga problem med att folk kommer och hälsar på. Förstår att dom vill se bebisen och så. Sen är det ju skillnad på att hälsa på och stanna en halv dag. Som besökare måste man ta hänsyn till familjens önskemål oavsett vilken relation man har.

Det absolut bästa tyckte jag var när en killkompis till mig ville komma och hälsa på och frågade om han fick komma och laga mat till oss. Herregud vad gött det var! Han skötte allt och städade undan allt efteråt också. Guld värt! Nästa gång nån av mina vänner får barn så är det exakt det jag ska erbjuda!

• Kela1981

Ha ha ha ha ha moen! Fy vad jag skrattade!
    Å nu blev jag helt plötsligt ännu mer tacksam för vårt hörnbadkar som har en liten avsats så jag kan sitta där när jag rakar benen <3
    Fiffi däremot är rena regnskogen och det blir inget vidgjort där förräns bebis är ute. Så långa armar som behövs för det har jag inte ha ha ha ha

Idag är jag helt sönder i vänster ben :( Det strålar liksom från sittbenen på insidan av låret så jag kan knappt röra benet framåt. Just nu ligger jag i sängen med hopp om att lite vila får det att släppa.

Någon annan som mår illa på nätterna? Jag var uppe två gånger i natt och kräktes :/ Vaknade liksom av att det var på väg upp så det blev ju lite panik eftersom man inte direkt är nån sprinter ur sängen och in på dass men som tur var så hann jag båda gångerna. Y

Svar på tråden BF Augusti 2016