• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-09-17 15:46:18 följande:

Wow vilka problem många har med anhöriga! Har sluppit det men e nästan tvärtom här, vissa har inte ens visat sina ansikten och hälsat på oss än :/ både familj och nära vänner! E rätt besviken faktiskt

Ha ha känner igen det där!
    Har varit så sjukt sällskapssjuk även nu efter förlossningen men folk vill ge oss tid "att landa" och "komma till ro hemma"!
    Hallå! Vi har en 2-åring också! Här varken landas det eller blir nån ro ha ha ha... Nästan skönare att ha nån på besök för då tycker äldsta att det är lite mer spännande också :)
  • Misszandra
    Hazel Grace skrev 2016-09-17 13:55:07 följande:

Tack för babysitter tipsen! Kanske kan hitta någon fräsch på blocket då. Babybjörn verkar ju vinnande trots pris :)

Precis, frågar inte utan bara tar honom. Jag kan ju inte direkt hålla emot heller. Sambon och hans släkt är chilenareoch idag är det deras nationaldag och vi ska iväg på firande snart. Dom är ju inte nådiga med bebisar, har på känn att han kommer bli kidnappad och visas upp hos alla möjliga främlingar som ska klämma och pussa.

Min sambo pratar mycket spanska med honom men svenska också. Jag kan ingen spanska, ytterst lite. Men det vore jättekul om vår son lär sig det :) kanske kan lära mig lite samtidigt.

I Göteborg får vi också vaccin mot rotavirus. Men här sa dom att det ges tidigast vid sex veckors kontrollen. Fick papper med info sist vi var där nu så fick vi bestämma oss tills nästa gång.
    Åh, haha jag känner igen mig så bra kanske för min sambo också är chilenare. Min sambos bror fick en dotter typ 3 månader innan oss och hon skiftar, skriker den ena tar hon den andra. Och är inte hon här får jag knappt ens röra min son. 

Min sambo och hans syskon har fyllt år, så vi firar hemma hos dom annars skulle vi också åkt iväg på firande, jag är glad för det. Här har sprungit tillräckligt med folk tkr jag. Min son vägrade sova igår kväll, i två timmar höll han på och var väldigt gnällig och ledsen. Han kan bli lite så på kvällen men sen somnar han, men igår varade det som sagt i två hela timmar, jag var helst slut, var tvungen att gunga honom hela tiden. Tror det blev för mkt för honom, massa nya ansikten eller ansikten han inte sett på länge. För mkt intryck helt enkelt, och idag har det varit värre, jag förväntar mig en lååång natt. 
  • Snuttispluttis

Men stackars er Mal mal! Jag hade krupp som barn, men kan inte tänka mig hur jobbigt det måste vara för en liten liten bebis :( Hoppas att han blir bättre snabbt!

Nmg, vad ohyfsat alltså! Och vadå, skulle du lämna bort honom över natten redan?! :O Jag hade bett min man att prata med henne om jag var du. Om du inte känner att du själv vänligt men bestämt kan säga ifrån. Så löste jag det med mina svärisar. Min man framförde mina krav utan att såra nån och de fick helt enkelt gå med på det.

Alla vaccin har ju risk för biverkningar. Men man får tänka på att det man skyddar mot oftast är värre. Sen med smittsamma sjukdomar måste man tänka på att enda anledningen till att risken är liten att smittas är för att de flesta är vaccinerade. Börjar folk sluta vaccinera sig för att "det händer aldrig mig" eller "det är så liten risk", ja då ökar ju risken.

Har en vän som skippade nästan alla vaccin på sitt barn för "det skyddar inte förrän han är över ett år och då är den sjukdomen inte farlig för honom längre". Minns inte vilken sjukdom, men det som är att nä, inte farlig för de över ett år. Men om han smittas för att han är ovaccinerad så kan han smitta barn som är yngre än ett år. För små bebisar är många sjukdomar dödliga. Vanlig munherpes kan liksom vara livshotande. Man får vara lite osjälvisk när det gäller smittsamma sjukdomar. Kan ju vara en själv som sitter där med smittad bebis och förbannar andra som inte vaccinerar sina barn.

• moen

Snutits jag håller verkligen med dig även fast jag kan tycka att nya vaccin kan vara lite läskiga :) men sånt som är testat tycker jag att man "ska" ta. Min sambo tänker nog inte riktigt så

• Mal Mal

Jag tog inte vaccinet 2010 för svininfluensan. Jag vaccinerade mig heller aldrig mot säs-influensa som gravid, vilket de runt omkring mig ville att jag skulle. Men för barnen så tycker jag det är bra med vaccin när det är väl testat och tycker då vinsten är större än förlusten om ni förstår mig.

För övrigt blev vi inlagda igår em och min kille har fått inhalera både adrenalin, ventoline och fått kortison... Nu är han bättre men väntar på provsvar om rs och lite fler undersökningar. Gör så ont i mammahjärtat!

• Nmg

Snuttispluttis-

Igår kväll var jag och min man ute och gick och vi kom in på det här med bio, restaurang osv och då sa jag att jag känner inte för att gå på sånt närmsta tiden för jag vill inte ha barnvakt åt honom. Då sa han att annars kan hans mamma ställa upp för hon har erbjudit sig... Då vart jag så jäkla arg och sa att jag inte tänker lämna bort en sån liten bebis bara för att hon ska bli nöjd om jag inte känner att jag har ett behov av barnvakt. Då sa han att jag behövde faktiskt inte bli sur för hon hade faktiskt bara varit snäll och "erbjudit" sig. Sa då att hon tjatade faktiskt om det flera ggr när vi va där och hon sa det inte 1 gång. Men det märktes väl att han inte blev så nöjd över att jag sa så. Sen litar jag faktiskt mer på min syster som barnvakt hon va jämt barnvakt åt min äldsta och har såå bra hand om barn men det känns som att jag aldrig kommer våga fråga henne om hon kan va barnvakt för då lär vi ju kompensera upp det så att hans mamma Oxå få vara barnvakt. Blir så irriterad alltså.vill inte hamna i nå gräl med min man heller över det här..

• moen

Mal mal, urs vad jobbigt för er! Stackars lilla killen :( <3 skönt, även fast det är jobbigt, att ni blev inlagda och att han får hjälp! Jobbigt att behöva se sin lilla må så dåligt :(

• Nmg

Skönt att det är på bättringsvägen, stackars lillhjärtat <3

Mal Mal skrev 2016-09-18 09:08:05 följande:

Jag tog inte vaccinet 2010 för svininfluensan. Jag vaccinerade mig heller aldrig mot säs-influensa som gravid, vilket de runt omkring mig ville att jag skulle. Men för barnen så tycker jag det är bra med vaccin när det är väl testat och tycker då vinsten är större än förlusten om ni förstår mig.

För övrigt blev vi inlagda igår em och min kille har fått inhalera både adrenalin, ventoline och fått kortison... Nu är han bättre men väntar på provsvar om rs och lite fler undersökningar. Gör så ont i mammahjärtat!

• Snuttispluttis

Skönt att han är bättre Mal mal! Stackars er.. Jobbigt nog om bebisen blir förkyld liksom :(

Nmg, jobbigt att din man inte ser på det som du gör, eller iaf förstår hur du känner. Men många män är nog lite så. De tycker det är skönt att slippa barnen så om nån erbjuder sig att vara barnvakt ser de det bara som nåt positivt som borde göras så ofta som möjligt. Jag tycker inte att det är snällt att erbjuda sig att vara barnvakt om det är för att man själv väldigt gärna vill ha bebisen. Då är det ju bara själviskt även om det är skönt med avlastningen för föräldrarna så klart. Och det är svårt det där med att vara rättvis. Om den ena får vara barnvakt en gång så måste den andra få vara det en gång också. Eller?..

• moen

Ååh såg bild från 2 dagar innan förlossningen. Sitter naken i sängen och trycker i mig kladdkaka och har värkar. Blev så ledsen :( saknar min mage!!!! Tyckte inte jag va fin när sambon tog bilden men nu.. OMG va fint det är att va så där super gravid! Började nästan gråta! Frågade sambon "när är det dags igen?!?!" Någon annan som saknar att vara gravid?

Svar på tråden BF Augusti 2016