• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen
    Misszandra skrev 2016-09-26 22:49:15 följande:

Får man fråga vilken färg och vad frakten kostar för den? :) 

Jag vet inte.. men du kan få den för 375:- inkl frakt. Skulle gissa att frakten går på minst 60:- men jag står för det isf :)
  • Nmg

Vad använder ni för blöjor? Vi har libero touch 2 men tycker det har blrjat lukta så starkt.. Känner ni oxå så? Anledningen till att jag undrar ör För att min dotter fick uvi när hon va bebis och då

Upptäckte jag det eftersom det luktade så starkt av kisset men nu vet man inte om det är kisset eller blöjan?

• Zarizen
    Nmg skrev 2016-09-27 17:46:39 följande:

Vad använder ni för blöjor? Vi har libero touch 2 men tycker det har blrjat lukta så starkt.. Känner ni oxå så? Anledningen till att jag undrar ör För att min dotter fick uvi när hon va bebis och då

Upptäckte jag det eftersom det luktade så starkt av kisset men nu vet man inte om det är kisset eller blöjan?

Växlar mellan Libero nr 2 och Libero touch. Inte märkt att det luktat något av blöjorna..
  • Misszandra
    Zarizen skrev 2016-09-27 12:48:10 följande:
    Jag vet inte.. men du kan få den för 375:- inkl frakt. Skulle gissa att frakten går på minst 60:- men jag står för det isf :)

Jag är väldigt intresserad, faktiskt funderat på att köpa en sjal till då jag använder de så mkt. Har en blå nu men vill ha en mer neutral också. Är den ljusgrå eller mörkgrå? Har du swish? 
  • Zarizen
    Misszandra skrev 2016-09-27 18:30:03 följande:

Jag är väldigt intresserad, faktiskt funderat på att köpa en sjal till då jag använder de så mkt. Har en blå nu men vill ha en mer neutral också. Är den ljusgrå eller mörkgrå? Har du swish? 

Den är ljusgrå. Har kartongen kvar med skiva och allt :) Jepp jag har swish! Kan skicka den imorgon isf. Mitt mobilnr är 070-4254449. Messa mig så kan jag skicka bild på den.
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-09-27 17:46:39 följande:

Jag har testat både Libero Touch och Pampers än så länge... Ingen av de har luktat nåt men Pampers är inte lika mjuk som libero... Min son blev ganska röd när vi använde Pampers men nu när vi bytte tillbaka till Libero så börjar rodnaden att avta :)
  • moen

Vi kör vanliga Libero, har testat touch (åh så mjuka!!) men kör vanliga för att dom är lite billigare :) testat Pampers men tyckte att dom läckte, och ICAs men dom va inte lika torra som Liberos och behövde byta blöja oftare.

Idag va de föräldraträff! Va jättekul :) va några som gick direkt efter all information men vi va 4 st som satt kvar och babblade i 4 (!!!!!!) timmar! Nu är vi hemma igen och helt slut :) blir inge mer träffar som BVC anordnar men biblioteket ville att vi skulle komma till dom och träffas om två veckor. Men va så trevligt idag så hoppas på att vi andra försöker ses innan dess!

Känns som att man börjar komma igång igen :) går ju på baby swing 1 gång i veckan och nu den här träffen som blev så lyckad. Finns mer aktiviteter men vet inte riktigt om man kommer att orka mer haha!

Mulan, har du tänkt att gå på öppna förskolan? Gick du med din son? I så fall finns det någon du skulle rekommendera :)? Fanns ju massa här i närheten men jag tror jag är för slö för att åka lite längre (Sätra xD)

• Zarizen

Tips på bra och sköna (och inte för dyra) amningsbh'ar? Jag kör på HM's nu 2pack för 249:- men skulle vilja ha några fler.. går ju åt en del när man använder dem dygnet runt.

• Moorii
    Zarizen skrev 2016-09-27 19:42:39 följande:

Tips på bra och sköna (och inte för dyra) amningsbh'ar? Jag kör på HM's nu 2pack för 249:- men skulle vilja ha några fler.. går ju åt en del när man använder dem dygnet runt.

Lindex har två-pack för rätt ok pris om jag inte minns fel. Väldigt sköna! Finns i svart och vit eller grå och rosa.
Svar på tråden BF Augusti 2016