• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis
    anlili skrev 2016-09-22 21:43:14 följande:

Är det bara min lilla skrutt som bajsar sällan? Storasyster bajsade lugnt 15 gånger om dagen när hon var så här liten. Men lillan bajsar typ 1 gång i veckan och då kommer det mängder. De säger ju att man inte kan bli förstoppad när man bara får bröstmjölk men det känns lite konstigt att det är så här sällan. Och hon tar i för kung och fosterland när hon väl bajsar. Mycostantinet som hon fick för torsk skulle ha som biverkan att man blir lös i magen. Bra, tänkte jag. Men det gjorde bara att hon bajsade efter fyra dagar istället för sju. Löst var det inte!

Min vägrar också napp precis som hennes syster gjorde. Har funderat ibland på om det bara är att jag är lat som inte orkar lära henne. Men det känns helt fel att sitta och trycka in något i munnen på henne som hon kämpar med att få ut.

Min stora bajsade bara en gång i veckan i början. Fast då delammade jag. Var glad så länge som det varar säger jag ;)

Och ingen napp här heller hittills. Hoppas lite att hon ska ta den senare. Vore skönt att kunna lägga ner henne mer :/
  • Misszandra

Ang. bajsade så bajsar min son väldigt oregelbundet. Ibland varje dag sen kan det gå flera dagar, oftast hoppar han över dagar och när han väl bajsar kommer där mängder, måste till 99% alltid byta kläder för blöjan klarar inte det. Och att bo i lägenhet och tvätta en gång i veckan är inte jättekul men det går ..

Jag har varit ifrån min son nån timme vid två tillfälle, då jag helammar vill jag inte att han ska behöva bli hungrig och ledsen bara för jag inte är i närheten. Brukar dock va lugnt, han brukar sova gott även när jag kommer tillbaka. 

Nån skrev att de skulle börja jogga? Får man det när man nyss fött barn, är inte det risk för framfall så tätt inpå? Hört att man måste vänta med sånt i några månader. Kan ha fel, bara en orolig tanke. 

• moen
    Misszandra skrev 2016-09-23 16:06:16 följande:

Ang. bajsade så bajsar min son väldigt oregelbundet. Ibland varje dag sen kan det gå flera dagar, oftast hoppar han över dagar och när han väl bajsar kommer där mängder, måste till 99% alltid byta kläder för blöjan klarar inte det. Och att bo i lägenhet och tvätta en gång i veckan är inte jättekul men det går ..

Jag har varit ifrån min son nån timme vid två tillfälle, då jag helammar vill jag inte att han ska behöva bli hungrig och ledsen bara för jag inte är i närheten. Brukar dock va lugnt, han brukar sova gott även när jag kommer tillbaka. 

Nån skrev att de skulle börja jogga? Får man det när man nyss fött barn, är inte det risk för framfall så tätt inpå? Hört att man måste vänta med sånt i några månader. Kan ha fel, bara en orolig tanke. 

Haha jaha! Ah jag har ingen aning? :'D bra att du sa det.. Men har ju gått 2 månader nu så kanske börjar bli okej. Ska kolla upp det där :) jag promenerar och powerwalkar med hundarna iallafall men kommer snart inte kunna låta bli att jogga också :(
  • moen

Sitter så dåligt när jag ammar. Har fått så sjukt ont i ryggen, lite för att jag bär, men mest för att jag måste sitta säckigt. Använder oftast en helt vanlig huvudkudde men funderar på om man kanske ska införskaffa sig en amningskudde. Är det stor skillnad? Kommer barnet upp mycket bättre än med en vanlig kudde så jag slipper böja på ryggen? Tycker att det känns så sjukt dyrt för bara en kudde :S men om det räddar min rygg så är det väl värt. Någon som ni rekommenderar? :)

• Zarizen
    moen skrev 2016-09-23 18:26:12 följande:

Sitter så dåligt när jag ammar. Har fått så sjukt ont i ryggen, lite för att jag bär, men mest för att jag måste sitta säckigt. Använder oftast en helt vanlig huvudkudde men funderar på om man kanske ska införskaffa sig en amningskudde. Är det stor skillnad? Kommer barnet upp mycket bättre än med en vanlig kudde så jag slipper böja på ryggen? Tycker att det känns så sjukt dyrt för bara en kudde :S men om det räddar min rygg så är det väl värt. Någon som ni rekommenderar? :)

Jag har oxå ont i ryggen! Mest för att jag får bära honom så mycket samt ligger trångt på natten då han ska ligga nära mig. Ammar ofta liggandes och då ligger jag nog lite krokigt. Fick syrrans amningskudde men har lagt bort den då jag fick mer ont i ryggen av den! Den hamnade liksom bakom ryggen på mig och gjorde bara ondare?! Kör med vanlig kudde men kan behövas 2 så han kommer upp bra.
  • Mal Mal

Har bekymmer m min rygg och räddningen för mig är en kudde bakom ryggen, i ländryggen. Fast jag liggammar mest. Tycker det är så skönt! Haft så ledsen/skrikig bebis och tillsammans med kass rygg kan jag tacka min bärsele (Ergobaby) för att jag överlever dagarna! Det är enda sättet att få honom o sova dagtid, nu när han är förkyld/hostig och/eller när han har magont.
  • moen

Zarizen, okej! Ja har riktigt svårt att få till det, även med två kuddar. Känns lite sådär att lägga massa pengar på en kudde och sen få mer ont.. :/ vet inte riktigt vad jag ska göra :'(

Mal mal, liggammar också ibland men hon gillar inte riktigt det. Förstår inte vad det är hon inte riktigt gillar :( kanske hon tycker att bara hon ska få ligga skönt och inte mamma haha! Sen så somnar jag så lätt när jag liggammar.. Vill inte att hon sover bredvid mig :/ tycker det är så läskigt

• Moorii

Jag hade aldrig fixat amningen i början utan min amningskudde, och den jag har måste man sitta rak i ryggen för att använda! Ergobaby är det, en hård/fast kudde som gör att du har båda händerna fria och en bra sittställning. Bebisen ligger dessutom väldigt bra. Helt fantastisk! Den är dyr ny, jag hade turen att hitta på blocket. Hade jag köpt den ny så hade det ändå varit värt pengarna hundra gånger om!
  • Mulan91

Jaa sjukt många bajsblöjor!! Men inge läckage än så länge :)

Jag fick ont i ryggen av amning med första så den här gången köpte jag en amningskudde från Jollyroom. Inte då dyr och formad som en ostbåge typ. Älskar den! Funkar bra och är flexibel ändå så jag kan sitta hur jag vill. Rekommenderar den! Tror jag fick den för 399/299 :)

Haha det här med vägning känns som när man skrev prov i skolan och väntade på betyg xD

• Snuttispluttis

Jag har en BBhugme amningskudde. Fantastisk! Kallar den för korven, haha :P Sjukt skön att bara ligga och hålla om också.

Svar på tråden BF Augusti 2016