• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mal Mal

moen
    Ja jag har hört att vi kvinnor också kan knipsa oss.. :) Även om jag inte tänkt skaffa fler barn så känns det så definitivt, vet inte om jag är redo för det..?

• moen
    Mal Mal skrev 2016-09-22 17:19:05 följande:

moen

Ja jag har hört att vi kvinnor också kan knipsa oss.. :) Även om jag inte tänkt skaffa fler barn så känns det så definitivt, vet inte om jag är redo för det..?

Nej det känns ju lite läskigt :S är verkligen helt slut då. Även om man inte vill ha fler barn så känns det olustigt. Tänker nu att jag nog aldrig skulle klara av det men när man väl är redo blir nog beslutet lätt :) om man inte känner att det är en självklarhet ska man inte göra det! Din man känner nog samma som dig haha :'D och jag som tyckte det va jobbigt när jag steriliserade hundarna! D:
  • anlili

Är det bara min lilla skrutt som bajsar sällan? Storasyster bajsade lugnt 15 gånger om dagen när hon var så här liten. Men lillan bajsar typ 1 gång i veckan och då kommer det mängder. De säger ju att man inte kan bli förstoppad när man bara får bröstmjölk men det känns lite konstigt att det är så här sällan. Och hon tar i för kung och fosterland när hon väl bajsar. Mycostantinet som hon fick för torsk skulle ha som biverkan att man blir lös i magen. Bra, tänkte jag. Men det gjorde bara att hon bajsade efter fyra dagar istället för sju. Löst var det inte!

Min vägrar också napp precis som hennes syster gjorde. Har funderat ibland på om det bara är att jag är lat som inte orkar lära henne. Men det känns helt fel att sitta och trycka in något i munnen på henne som hon kämpar med att få ut.

• moen
    anlili skrev 2016-09-22 21:43:14 följande:

Är det bara min lilla skrutt som bajsar sällan? Storasyster bajsade lugnt 15 gånger om dagen när hon var så här liten. Men lillan bajsar typ 1 gång i veckan och då kommer det mängder. De säger ju att man inte kan bli förstoppad när man bara får bröstmjölk men det känns lite konstigt att det är så här sällan. Och hon tar i för kung och fosterland när hon väl bajsar. Mycostantinet som hon fick för torsk skulle ha som biverkan att man blir lös i magen. Bra, tänkte jag. Men det gjorde bara att hon bajsade efter fyra dagar istället för sju. Löst var det inte!

Min vägrar också napp precis som hennes syster gjorde. Har funderat ibland på om det bara är att jag är lat som inte orkar lära henne. Men det känns helt fel att sitta och trycka in något i munnen på henne som hon kämpar med att få ut.

Jag har hört att det är normalt, att vissa barn bara bajsar någon gång i veckan! Så tror inte att du behöver vara orolig :) men visst blir man fundersam haha!

Min lilla bajsar några gånger per dag. Håller inte riktigt räkningen för kan va så olika beroende på vad jag käkar. Ena dagen kan hon bajsa gång på gång och det känns som att man byter hela tiden, ibland mer sällan kanske 3 ggr på en dag.
  • Nmg

Mulan91- haha gar oxå hört att man kan bli gravid efter ivf så jag vågar inte chansa men vill inte ta hormoner heller usch!

Min bebis bsjsar 1 gång om dagen ungefär något hård i magen pga ersättning.

Idag blir han 2 veckor gammal , på morgonen för 2 v låg på förlossningen o väntade på att bli sydd. Urk.,,

Känns om ett år sen.. Tur jag tecknade gravidförsäkring skulle få 3000kr för sfinkserrupturen, inte mycket men alltid nåt. Alltså aj va ont jag hade där nere igår i bak, känns som att stygnen kliar plus att jag börjar få eksem av mens skyddet som man gått runt med i 2v tid nu hoppas blödningen slutar snart så man kan ha typ bata papper eller nåt istället för plast mot huden.

Ska till BVC för vägning idag, vi får väga honom varannan dag vara för att han inte gått upp då mycket, gått ner typ 10 gram när vi vägt honom så jag förstår inte att vi ska väga honom hela tiden. Han växer på längden och väger mer än när han föddes!

4,7kg och 56,5 cm lång hade han kommit när han skulle hade han varit 4 v idag

• moen
    Nmg skrev 2016-09-23 08:21:39 följande:

Mulan91- haha gar oxå hört att man kan bli gravid efter ivf så jag vågar inte chansa men vill inte ta hormoner heller usch!

Min bebis bsjsar 1 gång om dagen ungefär något hård i magen pga ersättning.

Idag blir han 2 veckor gammal , på morgonen för 2 v låg på förlossningen o väntade på att bli sydd. Urk.,,

Känns om ett år sen.. Tur jag tecknade gravidförsäkring skulle få 3000kr för sfinkserrupturen, inte mycket men alltid nåt. Alltså aj va ont jag hade där nere igår i bak, känns som att stygnen kliar plus att jag börjar få eksem av mens skyddet som man gått runt med i 2v tid nu hoppas blödningen slutar snart så man kan ha typ bata papper eller nåt istället för plast mot huden.

Ska till BVC för vägning idag, vi får väga honom varannan dag vara för att han inte gått upp då mycket, gått ner typ 10 gram när vi vägt honom så jag förstår inte att vi ska väga honom hela tiden. Han växer på längden och väger mer än när han föddes!

4,7kg och 56,5 cm lång hade han kommit när han skulle hade han varit 4 v idag

Ja juste! Har inte ens tänkt på försäkringen. Jag som ser fördjävligt ut där nere och kanske måste "möblera om". Har jag sagt att jag fått ett extra hål? Hela blygdläppen sprack ju och ser nu ut som att jag har tre.. Sen där dom sytt har det vuxit ihop hela vägen förutom längst in mot kroppen så har ett hål och kan se rakt igenom blygdläppen (svårt stt förklara men hoppas ni förstår)...

Din lilla kille är ju nästan som min 2 månaders :D Förra veckan va hon 4,9 kg och 57 cm

Idag ska vi på nåt skoj! (Hoppas jag..) Ska testa på Babyswing :O hoppas jag träffar någon där som jag kan umgås med. Kommer bli galen om jag inte har en vuxen människa att umgås med ibland. Alla mina vänner har antingen flyttat eller är någon helt annanstans i livet än en själv, där det största problemet är att kanske inte få supa sig redlös nästan varje dag...
  • Nmg

Usch det lät inte bra har de sagt nåt om läkningstid? Kan du gå eller gör det ont? Jag har varit ute och gått en hel deldet går bättre och bättre men igår började det skava lite som sagt. Vågar inte heller vara utan min magmjulgörande medicin, är sjukt Rädd att det ska spricka upp där bak..

Förstår att det är tråkigt att vara själv,de flesta jag känner jobbar dagtid och slutar fem och vill hitta på nåt efter det men då är det middagstid och kväll för mig., jättetråkigt verkligen

moen skrev 2016-09-23 09:05:07 följande:

Ja juste! Har inte ens tänkt på försäkringen. Jag som ser fördjävligt ut där nere och kanske måste "möblera om". Har jag sagt att jag fått ett extra hål? Hela blygdläppen sprack ju och ser nu ut som att jag har tre.. Sen där dom sytt har det vuxit ihop hela vägen förutom längst in mot kroppen så har ett hål och kan se rakt igenom blygdläppen (svårt stt förklara men hoppas ni förstår)...

Din lilla kille är ju nästan som min 2 månaders :D Förra veckan va hon 4,9 kg och 57 cm

Idag ska vi på nåt skoj! (Hoppas jag..) Ska testa på Babyswing :O hoppas jag träffar någon där som jag kan umgås med. Kommer bli galen om jag inte har en vuxen människa att umgås med ibland. Alla mina vänner har antingen flyttat eller är någon helt annanstans i livet än en själv, där det största problemet är att kanske inte få supa sig redlös nästan varje dag...

• Nmg

Förresten, har ni varit ifrån era bebisar än?

Jag är inbjuden på middag med Några kollegor nästa vecka, tackade ja i augusti då jg inte trodde jag skulle

Gå över tiden och bebis skulle då vara över 5 v Men då blir han bara 3 v då.. Det är gångavstånd till restaurangen (ca 10 min prom.) och det tar Max 3 Tim (det kommer säkert frpgas mycket om bebis först sen ska vi beställa mat och hinna äta oxå)

Det vore så trevligt att komma ut lite och träffa vuxna min man man söger att der går jätte bra att han kan va Hemma med bebis (flaskmatas) men det som stör mig lite är att det är Sååå typiskt om svärmor kommer då när jag inte är hemma och håller i honom heeeela kvällen som jag är borta. Åhhh vad jag stör mig. Men jag kan ju inte hindra mig sjölv att träffa folk heller bara för att risken finns att hon kommer...

Vi var ur på promenad igår och sen kom hon in och höll i honom typ 1 Tim sen ska hon att " ja nu får jag klara mig några dagar" (hon ska bort i helgen) så risken är överhängande stor att hon kommer vilja träffa honom i mitten på nästa vecka.

• moen
    Nmg skrev 2016-09-23 10:47:41 följande:

Förresten, har ni varit ifrån era bebisar än?

Jag är inbjuden på middag med Några kollegor nästa vecka, tackade ja i augusti då jg inte trodde jag skulle

Gå över tiden och bebis skulle då vara över 5 v Men då blir han bara 3 v då.. Det är gångavstånd till restaurangen (ca 10 min prom.) och det tar Max 3 Tim (det kommer säkert frpgas mycket om bebis först sen ska vi beställa mat och hinna äta oxå)

Det vore så trevligt att komma ut lite och träffa vuxna min man man söger att der går jätte bra att han kan va Hemma med bebis (flaskmatas) men det som stör mig lite är att det är Sååå typiskt om svärmor kommer då när jag inte är hemma och håller i honom heeeela kvällen som jag är borta. Åhhh vad jag stör mig. Men jag kan ju inte hindra mig sjölv att träffa folk heller bara för att risken finns att hon kommer...

Vi var ur på promenad igår och sen kom hon in och höll i honom typ 1 Tim sen ska hon att " ja nu får jag klara mig några dagar" (hon ska bort i helgen) så risken är överhängande stor att hon kommer vilja träffa honom i mitten på nästa vecka.

Jag är ifrån min lilla ibland när jag promenerar hundarna. Ibland kanske en timme, men inte mer. Eftersom jag helammar vågar jag inte va ifrån längre. Ser alltid till att amma innan jag går ut :) även fast det är jobbigt att vara ifrån henne är det också skönt att få andas lite. Litar på att sambon klarar det! Ska snart börja jogga också sp han får ta henne då med.

Det skaver oftast inte när jag går, men när jag sitter och gör alltid ont att kissa och duscha :/

Det va kul på baby swing! Även fast jag inte fick någon speciell kontakt med någon. Men va nytt för alla :) min tjej va tyvärr yngst, de andra va bort mot ett år :( men hon va intresserad hela halvtimmen och när det va slut så somnade hon på en gång! Många nya intryck! Hon gillade det verkligen. Sjöng, dansade och spelade instrument
  • Snuttispluttis

Mulan, jösses vad mycket bajsblöjor! Men du slipper byta kläder iaf eller? En kompis bebis bajsade efter varje amning och det kom alltid upp på ryggen :/

Nmg, låter helt onödigt att väga så ofta om han mår bra i övrigt. De borde väga max en gång i veckan tycker jag. Tänk om han vägs nyammad och med bajs i tarmarna en gång och nästa gång är både mage och tarmar nästan tomma. 10 gram är ju pyttelite liksom så allt gör skillnad. Min första höll de på sådär med och man blir ju så nojig och orolig inför de där vägningarna..

Och jag har inte varit ifrån min lilla. Men hon kan ju ligga i redet i sovrummet och sova upp till en timme så då är jag ju inte med henne. Annars är regeln att går jag ut så hänger hon med :)

Svar på tråden BF Augusti 2016