• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Nmg skrev 2016-09-26 10:47:46 följande:

Förresten hur ofta går ni ut med era bebisar? Min

Är 2,5 v och vi har bara varit utomhus, i Nödfall gått in i en matbutik om jag måste ha nåt men försöker att inte gå in med honom där det finns mycket folk pga smittorisken

Första veckorna. Däremot har jag och min man pratat om att åka Till Sthlm nån dag snart, vi åkte jämt

Till Sthlm innan han kom Och nu har jag inte varit där

Sen juli (långt Haha!) och känner bara hur jag längtar att pka dit och bara gå runt på djurgården osv. Ni som bor i Sthlm området, kan ni rekommendera nåt bra ställe i city att vistas runt? Jag tänkte inte gå i affärer utan mest vara utomhus och såklart äta lunch och fika.

Sjukt nervös över att åka dit haha är så rädd att han ska skrika helaaaa vägen dit och tillbaka och när vi är där

Min lilla tjej är ute varje dag, oftast flera gånger om dagen.

Vet inte riktigt nått ställe jag skulle rekommendera.. är oftast inte inne i stan (hatar Stockholm om jag ska vara ärlig). Är på Södermalm ibland då jag är uppväxt där och min familj fortfarande bor där. Djurgården är fint :) som mulan säger kanske det skulle va kul att se mall of scantinavia? Även fast jag fortfarande inte orkat ta mig dig själv... men som sagt jag gillar inte stressen med mycket människor! Om jag fick välja själv skulle jag bo mitt ute i ingenstans i en mörk skog :D Där jag bor nu är det lagom med folk och har en skog alldeles intill som jag kan gå ensam i.. haha x'D Gamla stan gillar jag iofs även fast det alltid är smockfullt med turister. Synd bara att det inte är så stort :(
  • Snuttispluttis

Jag är ute varje dag med min lilla sen hon var fyra veckor. Min stora skulle få spelet annars. Men vi undviker köpcentrum och platser inomhus med mycket folk, speciellt barn, tills hon inte är spädis längre. För säkerhets skull plus att jag inte skulle orka sjuk spädis och storasyster själv.

Min lilla somnar bara i sjal eller om jag ammar. Hon kan ligga max 1,5 timme i redet själv och det är sällan att det går på dagen. Men hon sover bra bredvid mig på nätterna så jag klagar inte :)

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-09-26 10:47:46 följande:

Förresten hur ofta går ni ut med era bebisar? Min

Är 2,5 v och vi har bara varit utomhus, i Nödfall gått in i en matbutik om jag måste ha nåt men försöker att inte gå in med honom där det finns mycket folk pga smittorisken

Första veckorna. Däremot har jag och min man pratat om att åka Till Sthlm nån dag snart, vi åkte jämt

Till Sthlm innan han kom Och nu har jag inte varit där

Sen juli (långt Haha!) och känner bara hur jag längtar att pka dit och bara gå runt på djurgården osv. Ni som bor i Sthlm området, kan ni rekommendera nåt bra ställe i city att vistas runt? Jag tänkte inte gå i affärer utan mest vara utomhus och såklart äta lunch och fika.

Sjukt nervös över att åka dit haha är så rädd att han ska skrika helaaaa vägen dit och tillbaka och när vi är där

Vi är ute nästan varje dag och har med mig henne på dotterns dagis tre dagar i veckan. Snacka om att bli utsatt för smittorisk ha ha ha men än så länge har det gått bra :)
  • Misszandra
    Zarizen skrev 2016-09-26 10:11:49 följande:

Nån här som vill köpa en grå trikåsjal? Tricot Slen? Köpte den ny i somras men har 2 till så jag hinner inte använda den! Har kartong och använt den typ 5 ggr, köpte den för 549:- och säljer den för 350:-

Får man fråga vilken färg och vad frakten kostar för den? :) 
  • Misszandra
    Misszandra skrev 2016-09-26 22:49:15 följande:
    Får man fråga vilken färg och vad frakten kostar för den? :) 
    Såg nu att du skrivit grå, men vill veta fraktkostnad! :)
  • Nmg

Tack för tips! Har ni även tips och barnvagnsvönliga lunchställen och caféer så tas det tacksamt emot. Insåg ganska snabbt igår att Jag kan nig inte ta med han in på alla ställen jag brukar äta på pga barnvagnen.

• Mal Mal

Här avlöser sjukdomarna varandra.. Än så länge har bebis "bara" haft krupp och efterföljande förkylning. Fortf rosslig dock. Mina andra två barn och min man har haft feber och höstblåsor! Mindre kul! Min tvåa var sjuk hela våren i princip så hoppas innerligt att vi slipper en likadan höst. Vill inte va instängd mer än vad man redan är av en liten bebis.

Hur går det för era bebisar med förskole-syskon?

• Nefermiw
    Mal Mal skrev 2016-09-27 09:29:53 följande:

Här avlöser sjukdomarna varandra.. Än så länge har bebis "bara" haft krupp och efterföljande förkylning. Fortf rosslig dock. Mina andra två barn och min man har haft feber och höstblåsor! Mindre kul! Min tvåa var sjuk hela våren i princip så hoppas innerligt att vi slipper en likadan höst. Vill inte va instängd mer än vad man redan är av en liten bebis.

Hur går det för era bebisar med förskole-syskon?

Jag hämtar min 5-åring på dagis varje dag och än så länge har bebisen bara lite täpt näsa. Det är såklart heller inte så lätt för honom att äta när han har svårt att andas genom näsan, men jag använder physiomer baby mist och det känns som att det hjälper.

Vi ska flyga till München på lördag och det ska bli interessant hur det går. Jag vet inte helt hur mycket jag ska packa och ta med. Vi har köpt en Babyzen Yoyo vagn som går att få med som carry-on bagage. Den är super smidig att använda. Tänker att vi köper blöjor på plats, men hur många kläder, filt ska med och vad med amningskudden. Det är svårt att planera hur mycket han kräks och explosionsbajser ner sina kläder.
  • Hallonpajen

Vi är oxå ute varje dag, mest på hundpromenader, men har haft med honom när vi tex storhandlat på Ica maxi oxå för att vi ska ha några rutiner kvar för de stora barnen. Känner att jag inte är med på något annars... Hämtar oxå på dagis och skola varje dag men har honom i sjal eller vagn och säger till att barnen bara får kika ner i vagnen. Ingen vab eller smittor ännu...pepparpeppar!!

Jag skrev om platt huvud innan bebisarna kom eftersom min första hade det och till tvåan och trean har jag därför använt bollfiberkudde som är det sjukgymnaster rekommenderar. Jättefina huvuden på båda, trots att lillebrors huvud växte från 35,5 till 38,5 på tre veckor...

Är det fler som har bebisar som föredrar magläge? Min sover allra bäst på mitt bröst och somnar ofta när jag lägger honom på mage dagtid. Han fullkomligt älskar ryggmassagen innan läggdags. Helst skulle jag vilja låta honom sova så nattetid oxå, vet någon om det är ok om man har andningslarm?!

Stolt sytok!
  • jess06

Mina svärföräldrar är väldigt knepiga. Att hänvisa till forskning gällande rökning är som att prata med en vägg. Han har alltid rätt menar han. Han har dessutom ett dödligt hjärtfel som han kan bli frisk från men han vägrar opereras. Läkarna menar att han riskerar att dö när som helst men han bryr sig inte. Väldigt knepigt.

Jag är ute med lillan varje dag. Visserligen bara promenader men i alla fall något :)

Svar på tråden BF Augusti 2016