• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-09-23 21:27:15 följande:

Jaa sjukt många bajsblöjor!! Men inge läckage än så länge :)

Jag fick ont i ryggen av amning med första så den här gången köpte jag en amningskudde från Jollyroom. Inte då dyr och formad som en ostbåge typ. Älskar den! Funkar bra och är flexibel ändå så jag kan sitta hur jag vill. Rekommenderar den! Tror jag fick den för 399/299 :)

Haha det här med vägning känns som när man skrev prov i skolan och väntade på betyg xD

Vad är det för märke på den? Lät ju som ett sjukt bra pris :O

Moori, finns väldigt många olika priser på den såg jag! Allt från 299 (känns som att det inte stämmer?! Men står att det är kudden) till 799 kr. 799 känns lite saftigt men den såg riktigt bra ut :O värt att fundera på

Snuttis, haha det va verkligen en korv! Ser väldigt mjuk och skön ut. Då kan man forma den lite hur man vill? Men oj va dyr den va!
  • Moorii
    moen skrev 2016-09-24 03:16:25 följande:

Vad är det för märke på den? Lät ju som ett sjukt bra pris :O

Moori, finns väldigt många olika priser på den såg jag! Allt från 299 (känns som att det inte stämmer?! Men står att det är kudden) till 799 kr. 799 känns lite saftigt men den såg riktigt bra ut :O värt att fundera på

Snuttis, haha det va verkligen en korv! Ser väldigt mjuk och skön ut. Då kan man forma den lite hur man vill? Men oj va dyr den va!

Tyvärr så är det så illa att det är överdraget som kostar 299 :S själva kudden kostar alltså 799 ny. Hittade den för 300 på blocket, så kanske kan vara värt att hålla utkik :)
  • moen
    Moorii skrev 2016-09-24 04:31:39 följande:

Tyvärr så är det så illa att det är överdraget som kostar 299 :S själva kudden kostar alltså 799 ny. Hittade den för 300 på blocket, så kanske kan vara värt att hålla utkik :)

Ja precis vad jag misstänkte även fast de skrev att det va kudden :D
  • Hazel Grace

När min lilla sover så ligger han ofta och gnyr och gnäller lite för att sen somna om. Han gråter inte och skriker inte, han bara låter lite grann. Jag går dit och ser till honom ifall att jag behöver ta honom men oftast räcker det att bara rätta till filten om ens det.

Så är vi hos svärisarna och han sover. Jag har förklarat hundratals gånger hur han fungerar med sömnen, så kommer svärfar och hetsar om att han gråter och jag säger lugnt att nej han gnyr bara lite, han somnar om inom några sekunder. Sagt och gjort, han kom till ro på en gång. En minut senare hör jag att han börjar låta lite högre och jag går och tittar till honom. Då står svärmor där och pillar på honom, har handen på honom och liksom skakar eller vaggar honom om ni förstår vad jag menar. Jag säger återigen att han somnar om snart om han bara får vara. Men hon fortsätter. Jag gillar inte att säga till igen men det är uppenbart att hon har väckt honom med flit. Jag går ut ur rummet och mumlar till sambon vad hon gjort och han svär lite men gör inget åt det. Går förbi igen och ser att hon plötsligt har plockat upp honom. Tänker att han kommer börja skrika efter mat snart ändå så jag låter dom va. Och såklart, nu är han vaken och jag får ta honom och amma. Kan riktigt känna hur båda svärisarna väntar på att få rapa och bära. Hoppas lillen kräks på dom...

• moen
    Hazel Grace skrev 2016-09-24 16:28:16 följande:

När min lilla sover så ligger han ofta och gnyr och gnäller lite för att sen somna om. Han gråter inte och skriker inte, han bara låter lite grann. Jag går dit och ser till honom ifall att jag behöver ta honom men oftast räcker det att bara rätta till filten om ens det.

Så är vi hos svärisarna och han sover. Jag har förklarat hundratals gånger hur han fungerar med sömnen, så kommer svärfar och hetsar om att han gråter och jag säger lugnt att nej han gnyr bara lite, han somnar om inom några sekunder. Sagt och gjort, han kom till ro på en gång. En minut senare hör jag att han börjar låta lite högre och jag går och tittar till honom. Då står svärmor där och pillar på honom, har handen på honom och liksom skakar eller vaggar honom om ni förstår vad jag menar. Jag säger återigen att han somnar om snart om han bara får vara. Men hon fortsätter. Jag gillar inte att säga till igen men det är uppenbart att hon har väckt honom med flit. Jag går ut ur rummet och mumlar till sambon vad hon gjort och han svär lite men gör inget åt det. Går förbi igen och ser att hon plötsligt har plockat upp honom. Tänker att han kommer börja skrika efter mat snart ändå så jag låter dom va. Och såklart, nu är han vaken och jag får ta honom och amma. Kan riktigt känna hur båda svärisarna väntar på att få rapa och bära. Hoppas lillen kräks på dom...

Urs va irriterande! Skulle blivit så sjukt förbannad! Synd att man inte vill vara osams med svärisarna.. annars hade man ju skällt ut dom :S

Mulan, tack! Står att det är polyestervadd, antar att den är lite hårdare? I så fall är den perfekt :) Vill inte ha en för mjuk så hon glider ner. Bra pris också!
  • Hazel Grace

Eller hur, blir så irriterad över hur man tar sig friheten att veta bäst om någon annans barn. När jag hämtade min beställda mat tidigare idag så tog jag lillen snabbt i selen bara och lämnade filten i bilen. Skulle ju bara hämta maten liksom och han var varmt klädd i övrigt. Så innan vi går säger idioten där bakom kassan snorkigt "ett tips bara, det blåser kallt så bebisen skulle nog behöva en mössa." jag blev ställd och stammade fram att jag glömde filten i bilen och så gick jag. Borde fan ha sagt något till svar. Kände mig så pissig som mamma.

Och svärisarna igen, tog ju såklart lillen direkt efter jag ammat klart. Vi andra satt i vardagsrummet och tittade på tv och pratade men dom satte sig i andra rummet och tittade därifrån. Trots att det fanns gott om plats. Allt för att få vara för sig själva med bebisen. Så störande! Och när han somnat så ska dom prompt ha kvar honom där istället för att lägga honom.

• Snuttispluttis

Moen, japp, det är bara att forma den som man vill. Och man kan variera hårdheten :) Använder den just nu som amningskudde och skiljevägg i sängen för att mannen inte ska rulla över lillan. Och ja, vet att den är lite dyr. Jag fick min i födelsedagspresent när jag var gravid med stora.

Hazel grace, jag hade lackat totalt! Svärisar eller inte. Sådär gör man ju inte...

• Hazel Grace

Blir så arg på mig själv! Hur kan jag inte säga något? Jag hade sagt åt vem som helst annars att säga ifrån så varför gör jag det inte själv? Så feg ibland. Vill inte tjafsa eller skapa dålig stämning. Måste lära mig!

• Moorii
    Hazel Grace skrev 2016-09-25 00:03:05 följande:

Blir så arg på mig själv! Hur kan jag inte säga något? Jag hade sagt åt vem som helst annars att säga ifrån så varför gör jag det inte själv? Så feg ibland. Vill inte tjafsa eller skapa dålig stämning. Måste lära mig!

Det är alltid lättare att säga till andra hur dom borde göra, mycket svårare att följa samma råd själv oavsett hur självklart det är!

Tänk att det är för din bebis som du säger ifrån, för inte fan ska dom hålla på och väcka honom! Han mår bäst om han får sova när han behöver det, det är inget konstigt om du säger ifrån där. Blir de sura så är det extremt barnsligt beteende! De måste respektera din åsikt, du är mamman. Hoppas verkligen det lugnar ner sig med allt det där, jag hade blivit vansinnig om mina svärföräldrar höll på så :/
Svar på tråden BF Augusti 2016