• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-03-12 17:24:06 följande:

Har inte känt ngt från henne sedan i förigår, men tänker att hon kanske vänt sig om å sparkar bakåt eller ngt. Jag ringde in förut och dom sa att i vecka 17 så kan man inte förvänta sig att känna något varje dag, däremot efter v 25-28 så ska man känna varje dag.

Min son gjorde ju så i sjätte månaden, jag kände absolut inget på 3 dagar, så jag åkte in och han sparkade som attan, men jag kände inget fast jag såg det på ul, DET var skumt.

Men du blir öm så att säja i fiffin? som om att man haft sex maraton? hahaha

Jag är öm, det gör inte ont men ömmar och trycker neråt , sedan liite öm på ena sidan av ryggen..

Ah ok. Men jag tror hon bara sparkar in mot ryggen isf :) kan tänka mig att det var skumt att se rörelser men inte känna nån rörelse då.

Jaa, ont i fiffin har jag emellanåt. Har tänkt att det är foglossning. Brukar ha ont i svanskotan (speciellt när jag sover) också och det är tydligen också foglossning.

Jag tänkte mest också att du känt det när du rört dig mycket. Var mest det som fick mig att fundera på om det är foglossning
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-03-12 15:05:22 följande:

ja exakt samma ömhet som när man ska ha mensen och det känns som om hela underlivet svullnat, mja jag tänker dessvärre för mycket, skönt att du känner dig avslappnad med det, önskar av hela mitt hjärta att jag kunde det med.

Men känner du som om det pressar nedåt i underlivet? och känner dig lite öm av det?

Jag hade ju så en gång innan och åkte in då, och inget var konstigt, har varit fram och tillbaka om jag ska åka in, min man vill men jag säjer för en gng skull avvakta.

Hade hoppas på svar här inne..[

[quote=76432384][quote-nick]skattenmust skrev 2016-03-12 15:05:22 följande:[/quote-nick]ja exakt samma ömhet som när man ska ha mensen och det känns som om hela underlivet svullnat, mja jag tänker dessvärre för mycket, skönt att du känner dig avslappnad med det, önskar av hela mitt hjärta att jag kunde det med.

Men känner du som om det pressar nedåt i underlivet? och känner dig lite öm av det?

Jag hade ju så en gång innan och åkte in då, och inget var konstigt, har varit fram och tillbaka om jag ska åka in, min man vill men jag säjer för en gng skull avvakta.

Hade hoppas på svar här inne..

Ja det känner jag nog. Visst känns det lite ömt men brukar försvinna sen. Kanske är foglossning?

Brukar kännas lite ömt när jag haft sex (lite längre) oxå så det är ungefär samma känsla.

Men som sagt det kommer och går och tänker inte så mycket på det.
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-03-12 17:33:59 följande:
    Ah ok. Men jag tror hon bara sparkar in mot ryggen isf :) kan tänka mig att det var skumt att se rörelser men inte känna nån rörelse då.

Jaa, ont i fiffin har jag emellanåt. Har tänkt att det är foglossning. Brukar ha ont i svanskotan (speciellt när jag sover) också och det är tydligen också foglossning.

Jag tänkte mest också att du känt det när du rört dig mycket. Var mest det som fick mig att fundera på om det är foglossning
    hahaha jaa det var skumt, men jag tror hon har vänt sig för sista gången som jag kände hnne så bökade hon runt i ca 4- 6 timmar non stop, vände la på sig då kanske.

Ja aså jag börjar ju fundera på nu om det kan vara foglossning, jag har ju aldrig haft det men nu för 5 minuter sedan så kom sonen och trummade mig på rumpan när jag lagade mat å JÄVLAR va ont det gjorde, jag skrek till, ch det är ju när jag rör mig mycket som det känns mest.
    Zarizen skrev 2016-03-12 17:46:11 följande:
    Ja det känner jag nog. Visst känns det lite ömt men brukar försvinna sen. Kanske är foglossning?

Brukar kännas lite ömt när jag haft sex (lite längre) oxå så det är ungefär samma känsla.

ja exakt samma känsla som när man haft sex, vilket inte förekommer här nu, hahaha stackars min man :/
  • skattenmust
    skattenmust skrev 2016-03-12 18:36:10 följande:
    hahaha jaa det var skumt, men jag tror hon har vänt sig för sista gången som jag kände hnne så bökade hon runt i ca 4- 6 timmar non stop, vände la på sig då kanske.

Ja aså jag börjar ju fundera på nu om det kan vara foglossning, jag har ju aldrig haft det men nu för 5 minuter sedan så kom sonen och trummade mig på rumpan när jag lagade mat å JÄVLAR va ont det gjorde, jag skrek till, ch det är ju när jag rör mig mycket som det känns mest.
    Zarizen skrev 2016-03-12 17:46:11 följande:

ja exakt samma känsla som när man haft sex, vilket inte förekommer här nu, hahaha stackars min man :/
    Kan tillägga att jag aldrig haft foglossning innan trots 2 barn, Men nu börjar jag ju undra om det kan vara det ag känner med tanke på att jag slant i badrummet och sedan var baywatch stjärna i Danmark, hahahaha
  • Nmg

Jag kan oxå känna tryck neråt ibland men bara några sekunder

• Mika86

Många inlägg sen sist jag kollade. Igen

Lite tryck ner ha jag känt nån gång så men vara varat i några sekunder typ, hade dock mycket dånt med tredje barnet, men hade även väldig foglossning då o skit ont i ffogen fram, kanske hörde ihop med på nåt vis.

Fyra av våra barn va faktiskt legat med ryggen ut mot magen vid rul alltid fått göra minst två rul förutom med första barnet.

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-12 19:17:09 följande:

Jag kan oxå känna tryck neråt ibland men bara några sekunder

haha mitt har hållit i 2 dagar...men nu känns det bra i ländryggen med...undrar om det är detta som kallas foglossning? Det började ju när jag blev mer rörlig och halkade till...
  • Mika86

Skattenmust foglossning kan ju va olika från olika gång o person med så mycket möjligt att det är så du känner av den.

Halka till o sära på benen är ju inget optimalt för fogarna, ta det lugnt i ett par dagar o se om det bli bättre, få låta bli att sära på benen

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-12 21:11:48 följande:

Skattenmust foglossning kan ju va olika från olika gång o person med så mycket möjligt att det är så du känner av den.

Halka till o sära på benen är ju inget optimalt för fogarna, ta det lugnt i ett par dagar o se om det bli bättre, få låta bli att sära på benen

HAHAHAHAHAHA Tack för ett gott skratt, det behövde jag ;) ja kanske är så, bara att avvakta och se, jag tycker det känns i ryggen med, långt ner typ ovanför rumpan, och här ska inte säras något på månader, hahahahaha
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-12 21:34:31 följande:

HAHAHAHAHAHA Tack för ett gott skratt, det behövde jag ;) ja kanske är så, bara att avvakta och se, jag tycker det känns i ryggen med, långt ner typ ovanför rumpan, och här ska inte säras något på månader, hahahahaha

Kul o kunna glädja just dig av alla här

Jag har märkr vid de andra graviditeterna att ju lugnare jag tar det ju mindre ont o obehag känner jag.

Efter ett sånt gymnastik trick så tar det ju litr extra tid för det att bli bättre med.

Hoppas verkligen det lugna ner sig, inte kul att få foglossning redan
Svar på tråden BF Augusti 2016