• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust

Skriver in mig på listan jag med. 

BF: 

6/8 Anlili, 35 år, andra barnet, okänt kön

7/8: Fridchen, 26 år, första barnet, pojke

9/8: Mammanr4, 26år, fjärde barnet, okänt kön 

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön 

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet 

17/8: Josefineq 26 år, första barnet, okänt kön

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön 

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön 

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön 

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke 

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön 

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön 

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön
    26/8 Skattenmust, 37 år tredje barnet, flicka

• skattenmust

Konstigt det blir när jag skulle redigera min ankomst på listan, hm....

Iallafall, finns det någon annan här inne som upplever tryck i underlivet?
    Som om det pressas neråt, och ömmar??

Någon som vet vad detta är??
    Sista jag åkte in så var ju cervix sluten, hård, och det är samma känsla nu.
    Kommer mer när jag varit aktiv.

• minMonchichi

Det står ju runt våra veckor att man kan ha mycket växtvärk och det känns säkert olika för olika personer. Är säkert ingen fara!

De kan ju vrida sig o lägga sig o sparka åt andra hållet o då känns det ju inte oavsett hur mycket de sparkar!

Du kan inte äta nåt som över en dag skadar barnet, ta det lugnt!! Hon måste ju dessutom vila upp sig efter den pärs som hon var med om på badhuset

Ta det lugnt, snart kickar hon loss igen

• skattenmust
    minMonchichi skrev 2016-03-12 12:07:03 följande:

Det står ju runt våra veckor att man kan ha mycket växtvärk och det känns säkert olika för olika personer. Är säkert ingen fara!

De kan ju vrida sig o lägga sig o sparka åt andra hållet o då känns det ju inte oavsett hur mycket de sparkar!

Du kan inte äta nåt som över en dag skadar barnet, ta det lugnt!! Hon måste ju dessutom vila upp sig efter den pärs som hon var med om på badhuset

Ta det lugnt, snart kickar hon loss igen

hahaha min väninna sa samma sak, hon vilar efter äventyret på badet, hon är väl helt utmattad ;) Jo att hon kan sparka åt andra hållet så det inte känns, så kan det absolut vara, det hände med min son i 6 te månaden, jag åkte in akut och såg på ul att han sparkade för livet men jag kände inget pga han vänt sig och sparkade emot ryggen, Me detta hemska tryck i fiffin då? Känns som om man haft brutal sex å det har INTE hänt, hahaha
    Växtvärken har ju varit som en molande värk i magen, detta är mer i underlivet, fiffin...efter att jag varit rörlig...
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-03-12 12:01:02 följande:

Jag känner oxå ett tryck nertill ibland.

Ungefär samma känsla jag kunde ha vid mens ibland. Kommer då och då. Tänker inte så mycket på det men det är nog ingen fara.
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-12 14:14:10 följande:
    Jag känner oxå ett tryck nertill ibland.

Ungefär samma känsla jag kunde ha vid mens ibland. Kommer då och då. Tänker inte så mycket på det men det är nog ingen fara.
    ja exakt samma ömhet som när man ska ha mensen och det känns som om hela underlivet svullnat, mja jag tänker dessvärre för mycket, skönt att du känner dig avslappnad med det, önskar av hela mitt hjärta att jag kunde det med.

Men känner du som om det pressar nedåt i underlivet? och känner dig lite öm av det?

Jag hade ju så en gång innan och åkte in då, och inget var konstigt, har varit fram och tillbaka om jag ska åka in, min man vill men jag säjer för en gng skull avvakta.
    Hade hoppas på svar här inne..
  • skattenmust
    skattenmust skrev 2016-03-12 15:05:22 följande:
    ja exakt samma ömhet som när man ska ha mensen och det känns som om hela underlivet svullnat, mja jag tänker dessvärre för mycket, skönt att du känner dig avslappnad med det, önskar av hela mitt hjärta att jag kunde det med.

Men känner du som om det pressar nedåt i underlivet? och känner dig lite öm av det?

Jag hade ju så en gång innan och åkte in då, och inget var konstigt, har varit fram och tillbaka om jag ska åka in, min man vill men jag säjer för en gng skull avvakta.
    Hade hoppas på svar här inne..
    Detta hade jag INTE med mina andra 2 barn, därav att jag undrar vad det är..kan nästan kännas som om jag är nödig ibland pga det, haha
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-03-12 12:01:02 följande:

Har inte känt nåt sånt. Men kan ibland känna mig öm i typ fiffin. Så ren gissning från mig då... Det kan inte vara nån typ av foglossning då? Den kan ju visa sig olika vad jag förstår
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-03-11 10:42:43 följande:

hahaha ja pärs kan man minst sagt kalla det, shit jag var ett vrak, men som du säjer, i det läget så agerar man bara utan att tänka, jag blev livrädd och tårarna var nära, jag skakade i hela kroppen och sedan blev jag jättearg på honom :(

Haha Herman är ju hemsk, inte ngt smycke direkt, hahahaah hoppas för din skull att du slipper denna gången ;)

Jag håller med dig, slutresultatet blir ju fantastiskt, men detta med maten , oron osv, igår i Danmark så åt jag kyckling..sedan kom tanken...hm dansk kyckling...salmonella, hahahaha shit aså..

Får jag bara känna lillan idag så har jag lovat mig själv att inte oroa mig, eller iallafall försöka.

Jag måste säja att jag beundrar småbarnsföräldrar som skaffar barn tätt, shit vilken prövning.

Usch å fy vad du var med om! Otäckt värre!

Har full förståelse om den lille i magen behöver vila efter det. Har du känt nåt nu då framåt kvällen?
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-03-12 17:17:17 följande:
    Usch å fy vad du var med om! Otäckt värre!

Har full förståelse om den lille i magen behöver vila efter det. Har du känt nåt nu då framåt kvällen?
    Har inte känt ngt från henne sedan i förigår, men tänker att hon kanske vänt sig om å sparkar bakåt eller ngt. Jag ringde in förut och dom sa att i vecka 17 så kan man inte förvänta sig att känna något varje dag, däremot efter v 25-28 så ska man känna varje dag.
    Min son gjorde ju så i sjätte månaden, jag kände absolut inget på 3 dagar, så jag åkte in och han sparkade som attan, men jag kände inget fast jag såg det på ul, DET var skumt.

Men du blir öm så att säja i fiffin? som om att man haft sex maraton? hahaha
    Jag är öm, det gör inte ont men ömmar och trycker neråt , sedan liite öm på ena sidan av ryggen..
Svar på tråden BF Augusti 2016