• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Japp! Jag är jätteirriterad på allt och alla fast jag försöker att inte visa det såklart...

skattenmust skrev 2016-03-12 21:50:39 följande:

Btw....någon annan som får sig raseriutbrott??

• Serah
    skattenmust skrev 2016-03-12 21:50:39 följande:

Btw....någon annan som får sig raseriutbrott??

Inte så jättemycket just nu. Mest gråtfärdig vid händelser som gör mig arg. Har alltid haft lätt för tårar men nu verkar det vara värre. Kväver tårarna många gånger.

När jag väntade trean var jag mest förbannad, på typ allt.
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-12 20:55:10 följande:

Många inlägg sen sist jag kollade. Igen

Lite tryck ner ha jag känt nån gång så men vara varat i några sekunder typ, hade dock mycket dånt med tredje barnet, men hade även väldig foglossning då o skit ont i ffogen fram, kanske hörde ihop med på nåt vis.

Fyra av våra barn va faktiskt legat med ryggen ut mot magen vid rul alltid fått göra minst två rul förutom med första barnet.

ahh, ja jag känner av smärta i ryggen med men vet inte om detta är tillfälligt, hoppas ju det, men nu när jag vaknade idag så känner jag inte av trycket, än så länge :)
    Mika86 skrev 2016-03-12 21:48:41 följande:
    Kul o kunna glädja just dig av alla här

Jag har märkr vid de andra graviditeterna att ju lugnare jag tar det ju mindre ont o obehag känner jag.

Efter ett sånt gymnastik trick så tar det ju litr extra tid för det att bli bättre med.

Hoppas verkligen det lugna ner sig, inte kul att få foglossning redan
    Åhhh va gulligt av dig {#emotions_dlg.flower} Tack :)
    Ja men så känner jag just nu, att ju mer lungt jag tar det desto mindre känner jag av det, vet ju inte om det är foglossning eller bara något tillfälligt vilket jag hoppas på :)
    Nmg skrev 2016-03-12 22:27:54 följande:

Japp! Jag är jätteirriterad på allt och alla fast jag försöker att inte visa det såklart...

hahaha jag med, stör verkligen ihjäl mig, blev rasande igår på min dotter (17 år) då hon var rejält oförskämd vilket hon aldrig brukar vara, då sa min man till mig att jag skulle lugna ner mig, jag vände mig om å fräste, vill du inte ha en släng av det så är det bäst att du är tyst nu, hahaha va hemskt...
    Serah skrev 2016-03-12 22:34:30 följande:
    Inte så jättemycket just nu. Mest gråtfärdig vid händelser som gör mig arg. Har alltid haft lätt för tårar men nu verkar det vara värre. Kväver tårarna många gånger.

När jag väntade trean var jag mest förbannad, på typ allt.
    haha ja , hm, vissa dagar så blir jag bara förbannad och tycker att folk verkligen är korkade, stör mig som attan, medans vissa dagar så kan dom hemma fråga mig varför jag gråter- Jo men ni förstår jag såg en audition och det var en mamma som sjöng så vackert, hahahahaha galet..
  • Mika86

Skattenmust skönt att du inte känner av trycket, änska man väl säga kanske.

Hoppas verkligen det är nåt tillfälligt men få fortsätta att sätta stopp o lugna dig om det börja kännas igen.

Ang humöret så är jag nog mer lättnedstämd än lättirriterad just nu iaf, så ha nog alla graviditeter varit, kan gråta för typ ingenting, när jag väntade äldsta så skrevs det mycket om tille (ebpojken om ni minns) o då grät jag grymt mycket.

Just nu längtar man enormt till rul o få veta könet på bebisen, barnen sätt o gjorde garnbollar igår o ville göra till vagn o babyskydd men ville göra i rätt färg

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-13 09:58:47 följande:

Skattenmust skönt att du inte känner av trycket, änska man väl säga kanske.

Hoppas verkligen det är nåt tillfälligt men få fortsätta att sätta stopp o lugna dig om det börja kännas igen.

Ang humöret så är jag nog mer lättnedstämd än lättirriterad just nu iaf, så ha nog alla graviditeter varit, kan gråta för typ ingenting, när jag väntade äldsta så skrevs det mycket om tille (ebpojken om ni minns) o då grät jag grymt mycket.

Just nu längtar man enormt till rul o få veta könet på bebisen, barnen sätt o gjorde garnbollar igår o ville göra till vagn o babyskydd men ville göra i rätt färg

Tack ska du ha Mika :) ja jag hoppas att trycket håller sig borta nu..

ja aså här pendlar det väldigt, från att ha smällt en tallrik till att titta på en video ex där någon räddar en hund å jag storgråter, hahahahahah
    Epojken??

Jag längtar också till rul fast jag vet kön och har gjort flera ul redan, väntar på besked nu bara om jag ska få komma till special mvc, 2 olika läkare, eller kanske tom 3 har skrivit remiss dit nu.

Ja jag tycker det är lättar att knyta an till bebis som person när man vet kön, inte bara bebis, man kan ge henne, han namn, köpa färger som du säjer, börja bona för just den bebis :)
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-13 10:06:11 följande:

Tack ska du ha Mika :) ja jag hoppas att trycket håller sig borta nu..

ja aså här pendlar det väldigt, från att ha smällt en tallrik till att titta på en video ex där någon räddar en hund å jag storgråter, hahahahahah

Epojken??

Jag längtar också till rul fast jag vet kön och har gjort flera ul redan, väntar på besked nu bara om jag ska få komma till special mvc, 2 olika läkare, eller kanske tom 3 har skrivit remiss dit nu.

Ja jag tycker det är lättar att knyta an till bebis som person när man vet kön, inte bara bebis, man kan ge henne, han namn, köpa färger som du säjer, börja bona för just den bebis :)

Haha det kan man kalla humörsväningar.

Va 2006 o en pojke vid namn tille föddes med sjukdomen en, dog samma år. Skrevs mycket i media o jag läste även att jag visste att tårarna skulle spruta.

Jo men det är alltid kul att se den lille ju. Du måste ju få komma dit, du är ju verkligen ett specialfall på alla sätt.

Håller helt med, det bli lixom mer en person än bara bebis, lättare att handla, planera o bestämma namn.

Från början hade jag en jätte stark pojke känsla men nu ha jag ingen aning, ingen känsla alls
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-13 10:38:55 följande:
    Haha det kan man kalla humörsväningar.

Va 2006 o en pojke vid namn tille föddes med sjukdomen en, dog samma år. Skrevs mycket i media o jag läste även att jag visste att tårarna skulle spruta.

Jo men det är alltid kul att se den lille ju. Du måste ju få komma dit, du är ju verkligen ett specialfall på alla sätt.

Håller helt med, det bli lixom mer en person än bara bebis, lättare att handla, planera o bestämma namn.

Från början hade jag en jätte stark pojke känsla men nu ha jag ingen aning, ingen känsla alls
    hahaha yes ;)

ahaa, tror jag inte att jag känner till och sådant undviker jag att läsa nu, är helt överkänslig..
    ja det är en fullkomlig lycka att få se den lille räkan, kanske skulle önska det av maken, en ul maskin tack :D hahahaha
    Jag kände från början att det var en flicka, sedan tvekade jag....sedan kom kub å det var en tjej :)

Jag har hållit på med tvätt idag och lite annat städ, och tadaaaa.....trycket kom tillbax, dock inte så mkt som igår..än..suck
  • Snuttispluttis

Hade världens sämsta humör för ett par veckor den, men mu har det stabiliserats (som tur är). Mest att tröttheten pga dålig sömn får mig att gråta just nu, men mest när det har varit riktigt dåliga nätter.

Förutom foglossning mår jag faktiskt riktigt bra :)

Ingen oro alls för bebisen och bara njuter när jag känner att det tränas där inne <3

• skattenmust

Har inte känt den lille räkas alls på 3 dagar nu..hoppas att hon ger sig till känna snart ...

Svar på tråden BF Augusti 2016