• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust

Jag Tänkte att jag skulle göra en kort presentation av mig själv, jag är inte bara "oron" i tråden, haha

Jag är en livlig, sprallig tjej som bor i den underbara staden Göteborg, älskar morbid humor och min största hobby just nu är att äta, hahaha
    Jag är 37 år och har 2 barn sedan innan, en dotter på 17 år och en sprallig kille på 5 år. Jag gifte mig förra året i oktober med världens finaste man som jag träffade på min semester i Turkiet, Jag trallade in med min dotter i en butik där vi ville shoppa loss, och där stod han. Jag kände väl kanske inte kärlek vid första ögonkastet, men ett otroligt intresse över denna mörka, mycket vackra man som var tyslåten, blyg och försiktig, allting som jag inte är.

Jag började prata med honom och han var så hjälpsam, så jag tänkte att va fasen, så jag frågade om han ville gå och ta en kopp te någonstans efter att han jobbat klart för dagen, Det ville han :)
    Vi tog ett foto ihop och jag tog hans hand för bildens skull mest, han såg helt chockad ut och tittade blygt omkring sig och DÄR smalt mitt hjärta.
    hahahaha, jag väntade på honom ganska så lång tid, och nu är han här, vi gifte os och väntar nu vårt första gemensamma barn. Han pratar redan om att han vill ha en till sedan, jisses...har han tagit en livförsäkring på mig eller vad?! hahaha

Mina 2 barn som jag har sedan innan är båda väldigt glada över att få ett småsyskon, Vi tog reda på könet för att kunna förbereda lite innan, så man lär känna den lille räkan.
    Tack och lov för underbara vänner och min syster som jag älskar till döds, hon är tom snäppet mer galen än jag, ibland gör hon saker ute som jag bara tänker, näe det där gjorde hon bara inte, men att döma av hur omgivningen ser ut så inser jag att, jupp det gjorde hon, har aldrig varit med om liknande och så roligt.

den enda jag skrattar lika mycket med är min man, vi kommer från helt olika kulturer samt traditioner, och jag med mitt mycket öppna sätt chockar honom om och om igen, hans ögon blir lika stora och klotrunda varje gång och vi andra, vänner samt familj skriker av skratt varje gång, snart så vänjer han sig nog dessvärre, jag gillar ju att se hans chockade uttryck, hahaha

Ibland så kan jag stå utanför wc dörren och vänta tills han öppnar, så skriker jag djin, han flyger baklänges å utbrister Ohhhhh, HAHAHAHAHAHA Jag skriker av skratt och påpekar att han får inte skrämma mig, jag är gravid.
    Vad han får stå ut, men vi älskar varandra och han respekterar våra olikheter så otroligt bra, vilket förvånar många med tanke på hans ursprung.

Lite om mig iallafall, och jooo jag är fortfarande orolig för att inte ha känt räkan på 3 dagar, dags att hon ger sig till känna nu aså.
    Jag vet när jag väntade dottern och jag slutade att känna, då brukade min mamma putta lite försiktigt på magen och då kom en knuff tillbaka, men feg som jag är nu så vågar jag inte utan väntar in henne.

Min mamma gick bort för 1,5 år sedan så henne kan jag inte fråga längre, så tacka vet jag min egen familj och världens bästa vänner som alltid finns där för mig Hjärta

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-13 12:52:21 följande:

Hade världens sämsta humör för ett par veckor den, men mu har det stabiliserats (som tur är). Mest att tröttheten pga dålig sömn får mig att gråta just nu, men mest när det har varit riktigt dåliga nätter.

Förutom foglossning mår jag faktiskt riktigt bra :)

Ingen oro alls för bebisen och bara njuter när jag känner att det tränas där inne <3

Jag mår åxå oförskämt bra , bara orolig när lillan inte visat sig på ett par dagar, men jag väntar in henne och glädjetårar när jag gör det, hahaha
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-13 12:50:31 följande:
    hahaha yes ;)

ahaa, tror jag inte att jag känner till och sådant undviker jag att läsa nu, är helt överkänslig..
    ja det är en fullkomlig lycka att få se den lille räkan, kanske skulle önska det av maken, en ul maskin tack :D hahahaha
    Jag kände från början att det var en flicka, sedan tvekade jag....sedan kom kub å det var en tjej :)

Jag har hållit på med tvätt idag och lite annat städ, och tadaaaa.....trycket kom tillbax, dock inte så mkt som igår..än..suck
    Åh ja en egen ul maskin, vilken lyx, haha undra om man ens kan köpa det. Kul att den första känslan stämde, gör kanske det här med då.
    Usch din stackare, hoppas det håller sig till lite tryck bara
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-13 14:34:46 följande:
    Åh ja en egen ul maskin, vilken lyx, haha undra om man ens kan köpa det. Kul att den första känslan stämde, gör kanske det här med då.
    Usch din stackare, hoppas det håller sig till lite tryck bara
    hahahaha förmodligen inte, men det hade ju inte vart fel med en sådan ;)
    Ja nu när jag sitter stilla så lugnar det ner sig, det är alså när jag rör mig mycket, ..
  • Anonym (Syskon)

Hej. Vi väntar ett syskon till vår dotter som blir två år i juni. Bf är 28.e augusti. 31.a mars har vi rul och längtar så!

• skattenmust
    Anonym (Syskon) skrev 2016-03-13 15:31:47 följande:

Hej. Vi väntar ett syskon till vår dotter som blir två år i juni. Bf är 28.e augusti. 31.a mars har vi rul och längtar så!

hehe mys med ul, jag har mitt den 7 april, känns låångt dit. Jag ska ha 2 dagar innan dig :)
  • Mika86

Skattenmust haha om man fått had den varit svindyr.
    Skönt att det bli lugnare, säkert fogen som spökar, den rör sig ju när man går.

Anonym(syskon) vad kul, vi ha rul samma dag

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-13 15:39:46 följande:

Skattenmust haha om man fått had den varit svindyr.
    Skönt att det bli lugnare, säkert fogen som spökar, den rör sig ju när man går.

Anonym(syskon) vad kul, vi ha rul samma dag

hahaha antagligen , ja det är skönt för när jag är stilla så lugnar det ner sig :)
    Dock inga rörelser än..

Gråter
  • Zarizen

Krånglar era magar oxå?

Har börjat äta mer fibrer och känner att magen blir mer regelbunden då men den är ju inte som vanligt direkt. Gasig är jag till och från oxå.. Och då har jag inte börjat äta järntabletterna än som gör magen ännu hårdare! Suck :(

• skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-13 16:58:08 följande:

Krånglar era magar oxå?

Har börjat äta mer fibrer och känner att magen blir mer regelbunden då men den är ju inte som vanligt direkt. Gasig är jag till och från oxå.. Och då har jag inte börjat äta järntabletterna än som gör magen ännu hårdare! Suck :(

yes, ena dagen stenhård, å andra lös....gaser, hahahaha tjernobyl här hemma ;) 
    Tyckte att hela magen gungade till nyss, misstänker att lillan vände sig om, fick en jättekraft nedtill vid bäckenet å sedan gungade magen till och det släppte, hahahaha
Svar på tråden BF Augusti 2016