• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Emmasofiabe
    Zarizen skrev 2016-03-13 16:58:08 följande:

Krånglar era magar oxå?

Har börjat äta mer fibrer och känner att magen blir mer regelbunden då men den är ju inte som vanligt direkt. Gasig är jag till och från oxå.. Och då har jag inte börjat äta järntabletterna än som gör magen ännu hårdare! Suck :(

Åh har haft svårt att gå på toa i tre månader och äter både hemofer och en till järntablett kommer ej ihåg vad den hette för jag var så tom på järn och det är i princip omöjligt för mig att hitta tillfälle att gå på toa

Jobbar som lärare och extra som butiksbiträde där jag är ensam i butiken, kan varken lämna butik eller barn för att gå på toa och det blir ju 30min ungefär minst varje gång och oftast går det inte alls... Fy, kan ju tycka att det ska vara lättare med tanke på hur gasig jag är men ingenting makes sense hahaha
  • Zarizen

Okej! Då är jag inte ensam då. Alltid en tröst

Men visst är det jättejobbigt!

Så fort jag blir lite hård i magen så mår jag illa oxå. Blä! Nä inget roligt alls!

• minMonchichi

Hej på er!

Tipsar er återigen om laktulos, psylliumfrön och den här gången även laxoberal. Laktulos klarar jag inte av smaken på längre, men magen fungerade på det.

Psylliumfrön måste man ofta äta 1-2 veckor innan magen kommer igång.

Laxoberal tipsade bm mig om och det verkar ha hjälpt det med!

Innan detta var jag trög ca 2 månader!!

Annars mår jag bra, är ute och tränar plus långa raska promenader men har ett problem...

Småäter inte, men när jag väl äter (frukost x2= kliver upp aptidigt, lunch och middag) så äter jag jättemycket! Mycket mer än jag behöver!! (tänker inte på det när jag äter, får inte mättnadskänslan innan det är för sent!) Kan knappt röra mig efteråt OCH lägger så klart på mig då... Tips på vad man kan äta som är nyttigt som inte gör en helt rörelsehindrad?! Som mättar samtidigt...

Lägga på sig är väl normalt i den här situationen, men att äta så man inte orkar röra sig...Det blir problematiskt det!

Hur gör ni?

• Snuttispluttis
    minMonchichi skrev 2016-03-13 18:45:05 följande:

Hej på er!

Tipsar er återigen om laktulos, psylliumfrön och den här gången även laxoberal. Laktulos klarar jag inte av smaken på längre, men magen fungerade på det.

Psylliumfrön måste man ofta äta 1-2 veckor innan magen kommer igång.

Laxoberal tipsade bm mig om och det verkar ha hjälpt det med!

Innan detta var jag trög ca 2 månader!!

Annars mår jag bra, är ute och tränar plus långa raska promenader men har ett problem...

Småäter inte, men när jag väl äter (frukost x2= kliver upp aptidigt, lunch och middag) så äter jag jättemycket! Mycket mer än jag behöver!! (tänker inte på det när jag äter, får inte mättnadskänslan innan det är för sent!) Kan knappt röra mig efteråt OCH lägger så klart på mig då... Tips på vad man kan äta som är nyttigt som inte gör en helt rörelsehindrad?! Som mättar samtidigt...

Lägga på sig är väl normalt i den här situationen, men att äta så man inte orkar röra sig...Det blir problematiskt det!

Hur gör ni?

Bra tips! Men har aldrig hört om laxoberal. Är det nån medicin?

Hur äter du psylliumfrön? Typ på fil/yoghurt?

Jag är numera konstant hungrig. Och inte bara småsugen utan det är riktigt ont i magen-hungrig. Äter små mål rätt ofta. Typ en frukt, ett par mackor, lite fil. Och sen lunch och middag då. Om jag har slarvat med mellanmålen blir det som du beskriver. Jag kan äta för typ tre personer till middag då. Typ som att det inte går att bli mätt :/ Du borde nog försöka få in fler mellanmål :)
  • Kela1981

Jag kör ner laktulosen i lite yoghurt så märks inte smaken av, det funkar fint :)

Är så sugen på att känna mer regelrätta sparkar nu :( Känner mest nåt konstigt bubblande ibland.
    Kände första rörelserna med dottern i vecka 19 och trodde nog att jag skulle känna mer vid det här laget eftersom det är andra barnet. Är inne i vecka 18 nu men får nog vänta lite till :/

• Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-03-13 20:44:17 följande:

Jag kör ner laktulosen i lite yoghurt så märks inte smaken av, det funkar fint :)

Är så sugen på att känna mer regelrätta sparkar nu :( Känner mest nåt konstigt bubblande ibland.

Kände första rörelserna med dottern i vecka 19 och trodde nog att jag skulle känna mer vid det här laget eftersom det är andra barnet. Är inne i vecka 18 nu men får nog vänta lite till :/

Moderkaka i framkant kanske?

Sen är det väl inte förrän efter vecka 24-26 som man SKA känna sparkar varje dag va? Så iaf ett tag kvar :)
  • Kela1981

Nja jag fick reda på att moderkakan inte ligger i framkant.
    Eftersom dottern föddes med KS så går jag på extra ul för att kolla så snittet sköter sig ;)

Men du har rätt, det är ju fortfarande tidigt :)
    Kommer bara ihåg hur mysigt det var att känna dom där buffarna :) Det är ju en hemlig grej mellan bebbe och mig ;)

• skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-13 17:14:20 följande:

Så fort jag blir lite hård i magen så mår jag illa oxå. Blä! Nä inget roligt alls!

Jag blir lätt förstoppad nu , mår inte illa av det men Herman den jäveln förökar ju sig, nu har han avlat en Henning åxå, HAHAHAHAHAHA

Jag har känt lillsnorkan nu på kvällen, sååå glad Skrattande
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-13 17:14:20 följande:

Jag blir lätt förstoppad nu , mår inte illa av det men Herman den jäveln förökar ju sig, nu har han avlat en Henning åxå, HAHAHAHAHAHA

Jag har känt lillsnorkan nu på kvällen, sååå glad Skrattande
  • minMonchichi
    Snuttispluttis skrev 2016-03-13 20:33:43 följande:

Bra tips! Men har aldrig hört om laxoberal. Är det nån medicin?

Hur äter du psylliumfrön? Typ på fil/yoghurt?

Jag är numera konstant hungrig. Och inte bara småsugen utan det är riktigt ont i magen-hungrig. Äter små mål rätt ofta. Typ en frukt, ett par mackor, lite fil. Och sen lunch och middag då. Om jag har slarvat med mellanmålen blir det som du beskriver. Jag kan äta för typ tre personer till middag då. Typ som att det inte går att bli mätt :/ Du borde nog försöka få in fler mellanmål :)

Nja, laxoberal från apoteket, smaklösa droppar, men man ska rådfråga bm eller läkare först, så prata med dem om hur mkt som passar just dig i så fall.

Psylliumfrön tar jag två msk i filen o blandar med sylt och flingor varje morgon, fungerar finfint efter två veckor

Ja, jag får börja med mellanmål helt enkelt!
Svar på tråden BF Augusti 2016