• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust

Måste dela med mig av något som jag tycker var skitroligt-

"min Dotter till"- sin lillebror,- vet du vart jag kan hitta en stor sten?
    "Lillebror " - Jaa XXXXXX det vet jag, där min farfar ligger på kyrkogården, där finns det stenar!!

hahahahha att jag inte dog av skratt när jag hörde det Skrattande

• Anonym (Malin)
    Kela1981 skrev 2016-03-13 21:12:53 följande:

Nja jag fick reda på att moderkakan inte ligger i framkant.

Eftersom dottern föddes med KS så går jag på extra ul för att kolla så snittet sköter sig ;)

Men du har rätt, det är ju fortfarande tidigt :)

Kommer bara ihåg hur mysigt det var att känna dom där buffarna :) Det är ju en hemlig grej mellan bebbe och mig ;)

Är lite nyfiken på extra kollerna pga av snittet, min son föddes med urakut snitt och vi båda höll väl mer eller mindre på att stryka med.. Jag har inte hört någonting om några extra kontroller pga av det... Har ju läst en del om att det kan bli komplikationer med ett tidigare snitt.. Fick inte ens göra någon kontroll efter för att se om det läkt ordentligt, men sånt kanske man inte gör?

Hur ofta får du kolla det? Eller var det inte så längesen du gjorde det kanske? Ursäkta min nyfikenhet :)
  • Mulan91

Är det bara jag som har ett tvärtom problem? Jag mår inte illa men min aptit fungerar inte. Tycker ingenting smakar riktigt förutom varma mackor... :( har svårt att gå upp (alltid haft) men vill så gärna!

Mitt förra barn ammade jag och jag var redan smal när jag hade fött honom, rasade i vikt av amningen (ännu mer) och fick tillslut sluta amma för jag blev underviktig. Vill verkligen gå upp nu så jag kan amma ordentligt sen :( ovanligt problem antar jag men men, kanske någon har nåt tips?

Kram!

• Nmg

Hahah va gulligt!

skattenmust skrev 2016-03-13 23:12:16 följande:

Måste dela med mig av något som jag tycker var skitroligt-

"min Dotter till"- sin lillebror,- vet du vart jag kan hitta en stor sten?

"Lillebror " - Jaa XXXXXX det vet jag, där min farfar ligger på kyrkogården, där finns det stenar!!

hahahahha att jag inte dog av skratt när jag hörde det 

• Nmg

Är i v16+3 nu, känner inga rörelser. Kanske kände nåt för ert tag sen men vet inte om det var tarmarna. Är det verkligen vanligt att inte känna nåt? Det är andra barnet. Vill ringa bm men vad ska hon göra? De kommer väl bara hänvisa till rul om 2v. Eller kan de kolla nåt annat om jag ringer? Tycker magen känns mindre också. Har haft förstoppning och varit svälld senaste veckorna men det är böttre nu då kanske därför det känns som att den är mindre?

• Kela1981
    Anonym (Malin) skrev 2016-03-14 07:22:02 följande:
    Är lite nyfiken på extra kollerna pga av snittet, min son föddes med urakut snitt och vi båda höll väl mer eller mindre på att stryka med.. Jag har inte hört någonting om några extra kontroller pga av det... Har ju läst en del om att det kan bli komplikationer med ett tidigare snitt.. Fick inte ens göra någon kontroll efter för att se om det läkt ordentligt, men sånt kanske man inte gör?

Hur ofta får du kolla det? Eller var det inte så längesen du gjorde det kanske? Ursäkta min nyfikenhet :)
    Ingen fara, nyfiken måste man vara :)
    Jag är med i en studie för att öka säkerheten för kvinnor som blivit snittade och som sen blir gravida igen. Så därför undersöker dom hur snittet rör sig och beter sig.
    Så det är nog inget som görs på alla sjukhus utan jag hade bara turen att förlösas på det sjukhuset och under rätt tid.
    När jag är där nästa gång så kommer jag låta dom undersöka livmodertappen pga en annan studie där dom ska försöka se om det går att förhindra för tidiga födslar. Om det är något som har med tappens utveckling att göra eller ej.

Jag tycker att eftervården för snittade kvinnor är under all kritik. Det är trots allt en stor bukoperation men dom bara skickar hem en med ett plåster på magen. Ingen är intresserad av hur det läker eller hur det ser ut. Katastrof!
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-14 08:03:22 följande:

Hahah va gulligt!

hahaha jag skrek av skratt när jag hörde dom prata :)

Nu ska jag iväg på kontroll hos mvc, månadens höjdpunkt, haha förutom att jag äntligen kände lillan igår igen :)
    Mulan91 skrev 2016-03-14 07:43:13 följande:

Är det bara jag som har ett tvärtom problem? Jag mår inte illa men min aptit fungerar inte. Tycker ingenting smakar riktigt förutom varma mackor... :( har svårt att gå upp (alltid haft) men vill så gärna!

Mitt förra barn ammade jag och jag var redan smal när jag hade fött honom, rasade i vikt av amningen (ännu mer) och fick tillslut sluta amma för jag blev underviktig. Vill verkligen gå upp nu så jag kan amma ordentligt sen :( ovanligt problem antar jag men men, kanske någon har nåt tips?

Kram!

Mja, jag hade en period då inget smakade gott längre, kanske 2 veckor sedan, tappade all aptit och jag är som dig, har väldigt svårt att gå upp i vikt, men har trots det börjat lägga på mig nu, jag kommer också att amma och det länge, haha ammade min son i 3 år ;) kommer inte amma så länge denna gången, utan vi har sagt max 1,5 , med mat som huvudföda självklart.
    Min son vägrade välling så det blev lång amning.
    Nmg skrev 2016-03-14 08:13:26 följande:

Är i v16+3 nu, känner inga rörelser. Kanske kände nåt för ert tag sen men vet inte om det var tarmarna. Är det verkligen vanligt att inte känna nåt? Det är andra barnet. Vill ringa bm men vad ska hon göra? De kommer väl bara hänvisa till rul om 2v. Eller kan de kolla nåt annat om jag ringer? Tycker magen känns mindre också. Har haft förstoppning och varit svälld senaste veckorna men det är böttre nu då kanske därför det känns som att den är mindre?

För en kort tid sedan så skrev jag om samma sak, min mage var väldigt stor för att bara över en natt nästan försvinna, jag började nästan tro att jag inbillat mig att vara gravid, men det blir så när tarmarna stabiliserar sig, så den mage som kommer nu är den riktiga bebismagen så att säja.
    Jag har känt min lilla i snart 2 veckor , men så för ett par dagar sedan så slutade jag att känna helt, var superorolig meeen så igår så kände jag henne, det kommer snart ska du se :)
  • minMonchichi
    Nmg skrev 2016-03-14 08:13:26 följande:

Jag är i 17+4 och känner inget heller, längtar tills nån börjar röra sig därinne Ska på rul om exakt en vecka!

Min mage såg gravid ut då jag inte kunde gå naturligt på toaletten, men nu när jag kan gå som vanligt igen så ser den inte speciellt gravid ut, ingen skulle misstänka något.

Jag tror nog att allt är som det ska, man mår lite bättre om man försöker intala sig det
  • skattenmust

Wehooo fick lyssna på lillans hjärta idag för första gången, och BM körde ner fingrarna för att kolla hur hon låg då jag inte känner några rörelser, hon har ryggen emot min utsida mage så hon sparkar bakåt mot ryggen därav att jag inte känner något. Sean trycket som jag haft och beskrev sa hon mest troligt var foglossning så jag ska kontakta sjukgymnast för att få ett bälte.

Min BM är så underbar, känner mig så lycklig :)

• Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-03-13 21:12:53 följande:

Nja jag fick reda på att moderkakan inte ligger i framkant.

Eftersom dottern föddes med KS så går jag på extra ul för att kolla så snittet sköter sig ;)

Men du har rätt, det är ju fortfarande tidigt :)

Kommer bara ihåg hur mysigt det var att känna dom där buffarna :) Det är ju en hemlig grej mellan bebbe och mig ;)

Okej, då har du nog bara en lite lurig bebis som sparkar åt andra håll än så länge ;)

Men eller hur! Att känna en spark eller rörelse gör en alldeles varm och glad. Mysigt att börja lära känna den nya lilla familjemedlemmen!
Svar på tråden BF Augusti 2016