Min Man frågade igår om det var nåt eftersom han såg på mig att jag va irriterad men jag satt i sängen och matade bebis och vi skulle
Sova så jag sa att jag inte orkar diskutera det nu då sa han " är det det att mamma o
Pappa ska ta ut honom"? Och jag sa ja. Men då sa han inget var helt tyst och sen sov han. Sen i morse så var det som att vi inte ens hade pratat om
Det? Jag hoppades ju på att han förstått att Jag inte vill. Sen träffade vi svärfar ute och då kommer hab fram och håller i styret till vagnen och säger " ja det här ska man väl kunna gå runt med, var är fot bromsen till vagnen?" Så han är fortfarande i tankarna att gå ut med vagnen och där står min man och säger ingenting. Så nu vet jag inte. Ska jag ta upp det ellr ska jag skita i det och sen om de tjatar igen vilket de
Kommer göra snart så ska jag ta upp det då? Sen kommer de säkert bli sur när de fått reda på att min syrra och min dotter varit barnvakt. Även fast det handlar om 1 Tim imorgon.
Hazel Grace skrev 2016-10-14 22:15:32 följande:
Nmg, fattar din frustration och det är dags att säga ifrån nu. Ta dig tid att skriva ner det du vill säga på ett schysst sätt. Sen får du ringa och läsa upp det lugnt men tydligt. Du hör av dig om du behöver hjälp och så ofta som hon vill ses vill inte du ses. Hon måste ha respekt för det annars kommer det bara sluta med att ni inte ses över huvud taget. Hon måste backa, så är det bara. Och din sambo måste verkligen få veta hur du känner och han måste stå bakom dig i det.
Jag misstänker att min sambo har pratat med svärföräldrarna för nu är det knappt dom vågar röra honom längre. Dom väntar på att vi ger över honom och det är sååå skönt. Nu har vi inte setts så mycket på senaste men ändå. Svärmor har slutat veta bäst liksom, jag känner det som en liten vinst och det är så mycket lättare att umgås då.