• Nmg

BF Augusti 2016

Jag har Knappt sovit en blunf inatt, mår så illa att jag skulle kunna spy, hade ångest inatt och jag har inte haft en ångestattack på flera år.

Ska på efterkontroll idag och min man hade tagit ledigt för stt hålla i sonen medans jag är där sen skulle vi gå på stan äta lunch mm men nu könns allt skit. Vill inte ens umgås känner jag.

• Nmg

Jag så himla ledsen, min dotter har varit mitt enda barn i 12 år innan nr 2 kom. Hon vill så gärna att jag och hon ska hitta på nåt tex åka till Stockholm över dagen och umgås. Jag saknar att umgås med henne sjölv

Så himla mycket! Men efter detta så känner Jag inte kan lämna bebisen sjölv hemma med min man så många timmar för då kommer körringen och bor här typ hela dagen.kan inte ta med han till Stockholm heller i detta väder en hel dag så nu ver jag varken ut eller in... Könns som att hon får "offra" mycket pga Att jag inte kan lämna honom. Funderar på att tacka nej till alla 2 Tim grejer jag har inbokat framöver oxå bara för att vara hemma. Känns oxå

För jävligt att aldrig kunna ha ensamtid pga risken att hon kommer hit och hänger när jag inte ör hemma hur har det ni gjort?

• Nmg

Idag har han pratat med sin mamma och sagt det här

Med matningen att bara jag och han sköter matningen framöver och då hade hon sagt stt hon förstår att vi känner så men att de kan de juninte vara barnvakt om de inte kan mata honom. Vilket jäkla tjat om

Barnvakt alltså!!

Jag funderar på att prata med min barnmorska om att kanske prata med en kurator eller nåt för hur jag ska göra med mina känslor det kan inte vara meningen att jag ska bli så arg stt jag ska skaka i hela kroppen och framkalla ångest. Men ändå sjukt att JsAg lär

Prata med nån.. Det är ju inte jag som gör fel här. Sen sa min Man att han håller med om att deras syn att låta bebisen skrika inte är bra men att han inte kan säga der till dem. Nähä?!! Då får de helt enkelt acceptera att demonterad lan vara barnvakt då. Han var sååå besviken över att farmor och farfar inte kommer få ha hand om bebisen.

Är så förbannad på båda de där, känner faltiskt avsky!

Jag vill inte lämna bebisen med min man sjölv när han ska dit för då ska hon trösta ett gallskrikande barn såklart men jag vill inte heller träffa de på länge känner jag....

• Nmg

Minsvärmormed- alltså nej jag tycker inte du överreagerar. Fattar inte vad der är för fel alltså, är det inte sunt förnuft att om Man försöker trösta ett barn som skriker borde man inte ge den till föräldern då? Måste man som förälder hämta barnet från dem?

Jag är Oxå för feg att hämta barnet när han skriker och jag känner igen der där med att de tar barnet när man knappt Kommit innanför dörren. Suck. Mina hoppar typ på bebisen direkt säger knappt hej till oss. Såååå fjantigt!

• Nmg

Har förklarat för min man nu noggrant att jag tyckt varit jobbigt Svärföräldrarna och att han behlver markera för de vad som gäller, man kan faktiskt

Göra det på ett snällt sätt man behlver inte vara elak.

Så vi får väl se vad som

Händer framöver. Jag va så arg häromdagen när de frågade min man hur länge jag och han hade varit ute och Ätit (för o kolla hur länge syrran fick vara barnvakt) ska jag verkligen som vuxen 2 barnsmamma behöva förklara det??!

Nä usch jag vill inte träffa de på ett tag faktiskt! Om

De nu måste träffa bebis så är det bästa om de kommer hit så kan min man hänga i ett rum

Med dem ich bebis och jag kan laga mat i köket så slipper jag umgås men att jag ör under samma tak i alla fall.

• Nmg

Jah brukar rapa honom varje gång, på natten brukar jag dock spara en skvätt i flaskan så när jag rapar honom så kan hab äta lite till och somna utan att han rapas. Han får ersättning och har ofta gaser mm så jag känner mig tvungen att rapa honom.

• Nmg

Här ser det ut så Här (9veckors) OBS det är ca tider

7-8 vaknar

10- somnar ca 30 min

13-17 sover EM

18 sover en kort stund

19:30 då brukar jag tvätta honom från naveln och neråt han älskar varmt vatten, pyjamas och flaska sen somnar han ibland, ca 20:30, antingen sover han till 04 eller så vaknar han 22 och äter och somnar och sover till 04

03-04 vaknar och äter

06:30 vaknar och äter somnar om

7:30-8 uppstigning

Förra veckan sov han 21-06 i sträck! Denna vecka har han börjar vakna igen vid 3-4 kanske inte blir riktigt mätt.

Han är bökig när han ska somna på kvällen, väldigt "bråkig" i famnen. Under dagen sover han ju i vagnen är ute och går mycket, pp FM somnar han i min famn ingen idé att lägga ner då vaknar han för han sover inte djupt då.

• Nmg

Har blrjat lägga honom i babynest i spjälsängen som står bredvid mig, kanske därför han vaknat igen nu på natten.

Han ör ganska lugn under dagen kan sitta i babysitter och kolla nör jag duschat och gör mig i ordning osv, bara han är Pigg börjar hab bli trött blir det gnälligt

• Nmg

Behöver era åsikter!

Nästa vecka har jag blivit tillfrågad om jag vill vara med och vara värdinna på vårt företag när det är en "hel dag för allmänheten", jag skulle tycka det vore kul att vara med samt en chans att få

Visa upp mig och nätverka då jag vill byta jobb. Tänkte i så fall vara med på första passet bara som är 2,5 tim (tar ca 10 min att gå dit och 10 tillbaka) min man är tyvärr borta hela dagen då han ska iväg med En kompis. Så nu till frågan, jag tänkte fråga syrran om

Hon kan passa bebis en stund när hag är borta och sen ska jag , syrran dottern, bebis hem till min mamma och äta lunch. Problemet är att svärmor

Kommer bli skitsur om jag inte har frågat henne om barnvakt. Så hur ska jag göra ska jag skita i att gå dit och stanna hemma så att det inte blir sura miner eller ska jag skita i att hon blir sur och gå på det där?

Svar på tråden BF Augusti 2016