Dina verkar vara lika oförstående som mina fast Mina kan svenska.
Alltså jag förstår inte vad det är med vissa, som att ligger nån prestige att man ska klara av att trösta barn som skriker. Jag skulle bli så arg alltså om de inte fattade att barner ska sova i sängen ganska viktigt med rutiner!
Hur länge stannade dem? Önskade jag fick träffa mina då sällan, här ska vi ses minst 1 gång i veckan :-/
Jag blev sjölv less i helgen, vi var hos svärföräldrarna och makens bror kommer dit och är FÖRkYLD!!!
Jag får honom att somna då kommer min man och tar han så jag får gå o fika (gick itbe att lägga ner han för då vaknar han) när min man sitter där med honom sovande i famnen kommer svärmor och tar honom, alltså varför ska man hålla i ett sovande barn??!
Jag sitter och fikar i andra sidan av rummet med npgra andra då
Går svärfarmochmsöttwe dig vid svärmor, min man sitter där oxå
Och då går den förkylda brorn och sätter sid precis vid huvudet på bebisen ((svärmor håller i) alltså jag höll på att tuppa av ovh ingen säger nåt!! Igår var bebis såå gnällig så jag sa til min man att jag hoppas han inte ör
På Väg att bli förkyld, sa att jag blevfrukransvärt irriterad av att det ska 3 vuxna där och ingen kom på att man ska flytta pp bebisen från den förkylda personen.
Ska jag behlver skrika det liksom från andra sidan av rummet? Könns som att gnäller om allt redan, jag sa dessutom åt sen förkylda att hålla sig borta från bebisen...
Jag blir så arg på min man som inte kan säga nåt till de heller, han bara sätter där typ. !!!
Misszandra skrev 2016-11-08 10:26:21 följande:
Usch vad jobbigt NMG! Min relation till svärisarna har också förändrats mkt. Jag trodde aldrig att detta skulle hända. De verkade verkligen va världens snällaste människor förut.
De var och hälsade på hos oss i helgen, och de har inte sett sitt barnbarn på närmre 7 veckor. Och det finns verkligen ingen balans. Min son är van vid att vara hos mig hela tiden och i helgen var han verkligen en helt annan bebis för han fick knappt se mig, endast när han åt sen skulle dom hålla och svärmor gick iväg när hon höll honom. Jag fick inte ens sitta med honom i 2 sek utan att de skulle ta honom från mig hela helgen.
Sen har han blivit sån att han gråter när han vill till mig och när hon höll honom och han blev sån, jag såg på honom att han ville till mig. Då vänder hon tvärt så han inte ens får se mig, hans enda trygghet. Jag sa det till sambon, det känns inte ok. Jag hoppas han tar upp det med henne, har sett henne göra så med mitt barns kusin också. Och då log hon efteråt precis som "ha, jag ska ha dig till varje pris"
Men värst var nog när jag sa att jag vill att min son ska ligga i sin säng eller vår säng när han sover på dagen. Då säger hon emot mig, att han ska va hos henne. Jag förklarar att det är bäst för hans rygg om han får ligga plant. Och att han låg jättedåligt hos henne. Hon säger bara nej och vägrar lämna över honom. Jag tog upp det med min sambo som då säger att hon kanske inte förstår (inte svenska som modersmål) men jag är säker på att hon förstod för jag hade sagt så innan och sa så efter men då var min sambo där och då behövde han bara säga "ja" så lämnade hon över han. Det kändes så respektlöst att gå emot mig som mamma.
Sen känns det inte heller kul att ha de på besök när det blir sånt här varje gång. Verkligen jättetråkigt för min son kommer känna av stämningen när han blir större, eller han gör säkert redan det. De förstör för sig själva, de förstår bara inte det.