• Nmg

BF Augusti 2016

Ja samma här! Min är 11 v, har åkt på en förkylning, han vaknade kl 1 och var vaken till 03:30.... Jobbigt tycker synd in honom. Det som funkar är näsdropparba och sugen...

Hazel Grace skrev 2016-11-28 11:18:54 följande:

15 veckor på onsdag.

Han har sovit hela natten förutom mat vid 06 och sov till för en timme sen. Han är glad och utvilad men låter hemskt. Jag har legat på spänn hela natten och sovit väldigt ytligt. Men han verkar ju må bra ändå så jag får väl chilla lite.

• Nmg

Har ni fått tillbaka mensen? Är det vanligt att deb är oregelbunden i början?

Jag gar inte ammat så jag fick mensen ca 7 v efter förlossningen. Sen kom den igen 4 dagar innan beräknad mens. Nu väntar jag nästa mens i mitten på nästa vecka och det känns som art den kommer komma tidigare igen. Jag hade ägglossningskänningar för några dagar sen och ska jag gå efter det så ska mensen komma nästa helg, känns som art ingenting stämmer. Men det kanske ät vanligt efter en förlossning?

Fick ju min förra för13 år sen så jag kommer inte ihåg hur mensen beteende sig då

• Nmg

Ok!

Min mens har varit som en klocka tidigare var därför jag blev fundersam hoppas man inte kommer i klimakteriet eller nåt Hah. Är ju 32 men både mormor och mamma fick det ingen 40.... Hjälp :-/

Jag har inte heller tänkt då mycket på en till bebis, vi gjorde ju ivf så jag tror jag nöjer mig..

Imorgon ska vi till BVC då lillskruttis ska få första sprutan (3mån)

• Nmg

Va gulliga ni är som Ska planerar bebis igen

Jag har börjar återfå min form( tycker tom kroppen ser bättre ut än innan!) och vill inte ens tänka på att vara gravid igen

Men va spännande ni får väl skriva här och berätta när nästa är på G

• Nmg

Håller tummarna för dig

Haha ja det kan man ju undra, men det jag tycker är häftigast är ju ändå att magen inte är mer hängig än vad den är med tabke på hur mycket magen växer liksom.

moen skrev 2016-12-10 19:23:59 följande:

Ja det ska jag ;) hoppas bara att det går igen! Vet ju aldrig.. första kanske bara va en lyckoträff :/ men hoppas hoppas

Jag kan inte påstå att jag fått tillbaka kroppen. Har gått ner alla kilon men är konstigt nog bredare om höften?? Större bröst (inte konstigt då jag ammar) och fortfarande lite mjuk och go om magen. Så undrar varit alla kilon gömde sig förut innan graviditeten? :'D kanske va jämnt utspridda över hela kroppen och nu samlats på bara några ställen?!

• Nmg

Moen! Hahaha bra exempel

Jag hade oxå en navelpiercing och med första barnet tog Jah ut den flera mån innan förlossningen men jag fick ärr ändå, såååå fult usch , har inte läkt än fast det var måååånga sen. Orkar oxå att Hah piercade mig, brukar skrämma min 12 åring om det

• Nmg

När börjar denna klängighetspeeiod? Blir ju nervös bara jag läser om det!

• Nmg

Jag brukar ha med honom i soffan på kvällen när vi kollar på film, sen somnar han mellan 21:30-22:30 beroende på hur han sovit under dagen. Då får jag vagga honom en stund så somnar han. Problemet är att jag inte kan lägga ner honom i babynest för då vaknar hb när jag ska ta upp honom till sovrummet. Så oftast får vi ta med honom upp o lägga honom i spjälsängen direkt, men det blir tråkigt att gå lägga sig så tidigt jag är inte ens trött då. En nackdel med att ha sovrum och trappor med övervåning. Suck.

Sen sover han till 5, äter och somnar om och sover till 9.

Han är 3 månader

• Nmg

Jag äter vegetariskt och min man kött, hahahah tänkt att ge bebisen mer vegetarisk kost men inte utesluta kött helt så får hab bestäm sjölv sen när han blir stor. Bebis är 3,5 mån nu gu va fort det går!!

Har en kompis som har en bebis på 4

Mån och här hade de sagt på BVC att man inte skulle börja med smakportioner vid 4 mån utan 6 mån...?

Om det är så så under lättar det ju ett tag framöver hahah. Vi har tänkt åka bort med bebisen så om vi slipper ta med oss burkmat så (för att vara lite ego)

• Nmg

Ok konstigt att de Säger olika

Jag ska till BVC i januari, kan skriva här då vad de sa till mig.

Svar på tråden BF Augusti 2016