• Nmg

BF Augusti 2016

Okej då är det inte så ovanligt då, skönt . Ja jag blir väldigt stressad av ljudet speciellt om det händer på natten och pulsen går då från normal till200 känns det som.

Hazel Grace skrev 2016-11-20 23:24:06 följande:

Nmg, min gör också så! Kan vakna av det på natten och ibland på dagen kan han göra samma sak. Jag brukar klappa lite på ryggen bara så är det bra. Egentligen behöver jag nog inte ens göra det men man blir ju lite rädd så jag vill ändå göra det. Så tar han ett djupt andetag och verkar helt oberörd.

Så lustigt det där med att folk inte förstår att barn faktiskt växer olika fort. Min syster har fått jättestora bebisar men sen när dom blivit några år så är dom minst bland sina kompisar.

• Nmg

När somnar era bebisar för "natten"?

Jag tyckte vi hade bra tider för några veckor sen då han somnade kl 21 och vaknade 1 gång per natt. Nu har han börjat sova hela nätter men somnar 22:30 istället. Han somnar först kl 20 sover typ 20 min sen är han pigg och glad till halv Elva då börjad det ungefär som att han inte kommer till ro, vispar runt med huvudet i min famn, kanske magen? Han pruttar en del...

• Nmg

Men våran börjar oxå växa ur babynest funderar på samma sak att låta nån sy upp en större

• Nmg

Haha vi har precis samma med vår 2,5 mån, himla skönt

Hazel Grace skrev 2016-11-22 00:01:26 följande:

Min lilla kille sover i spjälsäng bredvid mig. I början låg han i babynest i spjälsängen men nu har vi nestet bara i soffan men det är sällan han ligger där längre. Somnar för natten gör han typ vid 21-22, men då somnar han i famnen och kan oftast inte läggas ner i sängen förrän efter en timme. Men sen sover han hela natten till 06 då han vaknar för mat, sommar och sover till 9.30 och då går vi upp. Jag klagar inte :)

• Nmg

Hur trivs ni att vara föräldralediga? Hur länge blir ni hemma?

Tycker det är helt underbart att vara hemna, även fast jag känner mig lite ensam vissa dagar men jag njuter av att var hemma med honom. Kanske för att jag fick vänta 3 år innan han kom (ivf) och för att det kanske inte blir fler barn. Älskar varje minut

Blir nog hemma till nästa höst, hade jag haft råd hade jag varit hemma Längre

• Nmg

När min dotter var 4 mån började jag vänja henne vid toan(höll i henne) och hon har aldrig suttit på pottan, det är bra att börja tidigt med potta/toa om det går

Mal Mal skrev 2016-11-23 11:33:05 följande:

Vår lilleman bajsar ungefär varannan/var tredje dag. Idag såg jag på honom att det var dags och provade pottan. Allt hamnade däri och efter verkade han lättad. Trodde aldrig det skulle funka eller att jag skulle prova pottan på ngn som är 3,5 mån. Men förutom vänner som gjort såhär, sade även BVC nyligen att jag borde prova pottan då han är så stabil (tung och stor haha)! Och vår tvååring vägrar bajsa på pottan/toan även om kisseriet där fungerar bra. Någon mer som provat eller tänkt prova pottan tidigt?

• Nmg

Malmal- vi körde vanliga toaringen

Måste bara fråga er, upplevde ni oxå att ert barn fick konstig sömn vid 3 mån? Min är 11 v och har senaste dagarna varit annorlunda. Från att ha varit lugn och sovit hela nätter till gnäll och sover vådligt ytligt. Han Sover fortfarande bra på dagarna (promenerar med vagnen) men sen vaknar han ca 17 och sover ingenting fram till 22:30. Möjligtvis 15 min om vi har tur. Däremellan är det gnäll och hab är övertrött. Han kan somna i famnen nen vaknar så fort hag ligger ner honom. Han somnat för natten ca 22:30 men vaknar heeeela tiden av att nappen åkt ur tex. För några dagar sen sov hab hela nätterna utan napp?

Nu vaknar han även vid 3 och äter igen även fast vi ökat matmängden under dagen. Inatt var han vaken 3:30 till 5:30 höll på att bli galen!

Det är väldigt gnälligt på kvällarna. Vill inte ligg sjölv heller vill mest bli buren. Har privat Windi, kollat temp mm, känt efter om det ör nå tänder men nej.

Är det nån fas? Fruktansvärt irriterande att stoppa in en napp var 5e min.

• Nmg

Moorii-

Åh vilken härlig fas. Äntligen haha! Nä men vi vaknade imorse och han lät såå snorig så det är nog en kombination av förkylning och fas... Usch så jobbigt. Har provat med droppar och nässug!

• Nmg

Behöver rådfråga en grej! Kommer ni ihåg för ett tag sen när jg berättade att svärföräldrarna kommit hit när ka inte va hemma och min man har låtit svärmor mata osv. Jag av ju så arg då så jag gick upp på övervåningen (klarade inte av att säga hej fle jag var så fruktansvärt föebannad)

Efter det har det blivit konstigt jag va inte och hälsa på med min man hemma hos dem utan han tog med bebisen sjölv. Nu har de slutat "gilla" saker på Facebook som jag lägger ut. (Med risk att låta som en fjortis) haha. Men de brukar jämt kommentera på fb. De kom ich hälsade på häromdagen , jag o dottern va o handlad så min man va hemma med bebis sen kom jag o satte mig pp soffan då va bebis gnällig så ja tog upp honom så han skulle sova Och SEB gick de. Allt har blivit konstigt och jag orkar inte ta diskussionen med min man igen. Ska jag bara låta det vara?

• Nmg

Hur många veckor är han? Är han förkyld? Precis så var min fle nån dag sen innan förkylningen bröt ut.

Hazel Grace skrev 2016-11-28 02:07:41 följande:

Nmg, din man kanske har pratat med dom en gång för alla och så har dom blivit stötta. Det går säkert över när dom fattat att dom måste gilla läget isf. Du kan ju pika lite försiktigt inför din man och se om han säger något.

Jag kan inte sova för jag är så nervös för lillen. Han var superledsen och helt otröstlig ikväll och det brukar han inte vara. Ville inte äta, bära och gå runt hjälpte inte, vägrade nappen och pappa funkade inte heller. När han till slut blev lugn från ingenstans så pruttade han riktigt ordentligt så jag tänkte att det måste varit magen som värkte innan för sen var han jätteglad. och medan vi bytte blöja så kom första försöken till riktigt skratt! Så roligt! Han somnade vid bröstet sen men sen dess har han legat och snörvlat i sömnen. Han hostar och vrider på sig och låter jättetäppt. Låter som att han kvävs ibland så nu har jag bullat upp och lagt honom på sidan och sitter typ och vakar. Jag vågar inte somna :(

Svar på tråden BF Augusti 2016