• Nmg

BF Augusti 2016

Min kille blir 4 månader på måndag, han har krånglar jätte mycket med sömnen och maten, när han äter (flaska) så blur han typ arg och vill inte äta mer, äter typ hälften bara. Och börja skriks/gnälla som att han har ont? Kan det va nån 4 mån fas? Ska till BVC på onsdag så få se vad han väger då.

Moen, min kille vägde som din på 3 mån kontrollen haha. Alla tror att han ör mycket äldre, vägde 6,7 och va 66 cm på 3 mån kollen. Älskar hans dubbelhaka

• Nmg

Kan tillägga att han sovit hela nätterna väldigt länge men började för 2 v sen strula med sömnen på dagtid och natten och vaknade typ 5 ggr per natt skulle ha napp osv. Nu gar det varit bättre senaste 2 nätterna så hag hoppas att det är på väg att bli bra igen.

• Nmg

Lillkillen som blir 4 mån idag har fått sin första tand! Inye undra på att han är så gnällig....

• Nmg

Men aj haha det måste göra super ont de är ju såå vassa.

Förresten ska man byta nappa när de börjar få tänder ?

moen skrev 2017-01-10 10:14:37 följande:

Jippi grattis :D skönt att du inte ammar! Blir lite avundsjuk.. ! Min lilltjej fick sina två första när hon va 3,5 och hon har verkligen lärt sig använda dom.. nu är 3e påväg och jag undrar hur amningen ska gå :'( har lärt mig iallafall i vilka situationer hon biter (oftast) och brukar va redo med tummen på hennes haka så hon inte kan bita till

• Nmg

Ser inte dram emot 5 mån vaccinet vill inte ha mer gnällighet! ! !

• Nmg

Är ni rädda för RS viruset? Jag tycker det känns jätteläskigt men har svårt att isolera mig hemma oxå,

Går oftast o handlar mat när det inte är så mycket folk, hår ej o shoppar mycket (man har ju inte råd när man är fl haha) går o fikar ibland försöker undvika att sitta där det är mycket folk annars är vi utomhus och går 3 Tim om dagen. Killen ligger i liggvagn än. Är i Sthlm nu och tog pendeln till stan då jag täckte över vagnen ned en filt (hade lite öppet så han kan andas) men tänkte utifall nån nyser... Har inte gått i nå affärer mest varit ute förutom nu på kvällen när vi skulle äta så var det rätt mycket folk o han va med. Låg i vagnen o lekte (vi va där 30 min)

Alltså får panik över detta! Han är 4 mån nu och som sagt fått tänder så han har fått något sämre aptit och ibland tycker jag han låter slemmig i halsen när han blir glad o gör massa ljud ifrån sig, då får jag för mug att det ska va nåt... Men han är inte förkyld. Hab va förkyld för typ 1,5 mån sen. Han är glad och aktiv annars

• Nmg

Jag går En föräldrakurs med 8 andra föräldrar ska

Även börja på babymassage men vet inte om jag vågar tänk om nån nyser bredvid...

Jag åker inte heller kommunalt blev så nu nör vi va i Sthlm

Men det va 1 gång och 1 gång tillbaka till bilen idag ska vi försöka ta en tid när det är minst med folk på pendeln.

Usch kul o isolera sig inne till mars.

Jag tappar oxå sjukt mycket hår började när han va 3 månader och fortsätter än. Jag har långt hår så det ser ut som en peruk på golvet.

• Nmg

Krya på!

moen skrev 2017-01-15 14:22:26 följande:

När man håller på och pratar om RS.. världens snorigaste näsa och rosslande slog till igårkväll. Röd i ögonen är hon också. Inte undra på att hon sov sämre (hon sover iofs dåligt i vanliga fall..) än vanligt. Hoppas de inte är RS och om det är det hoppas de inte blir så illa :( sambon jobbar ju på förskola så han drar ju lätt hem saker..

• Nmg

Hur var London??

Har varit där 5 ggr förut men aldrig med bebis vi funderar på att åka dit i början av mars. Har du nåt

Tips/nåt att tänka på osv

Hallonpajen skrev 2017-01-14 11:15:46 följande:

Jag förstår att ni är oroliga men man måste försöka leva som vanligt, och som Zarizen skriver, med sunt förnuft. Om ni haft syskon till barnen, hur hade ni gjort då? Jag har ju två äldre syskon till M och får ju inte hålla åttaåringen hemma ens om jag skulle vilja pga skolplikten. M har haft fyra förkylningar hittills men klarat dem jättebra även om det varit jobbiga nätter stundtals. De är ju ganska stora nu bebisarna och klarar av ett RS-virus, även om man såklart inte vill drabbas. Vi var i London hela förra veckan och överlevde det med :)

Jag har precis börjat tappa massa hår, klassiskt efter ca 4 mån om man ammar...inge kul, men det är ju helt normalt.

• Nmg

Min kille vaknar ca 9, sover igen vid 11(typ 15min) sen sover han kl13-16 (bara vagnen rullar så jag går 1,5 mil om dagen) haha , sen sover han typ 15 min vid 18, sen somnar han för natten kl 21:30. Sover hela natten. Var dock mycket krångel nu när han fick sina 2 tänder.

Han är ganska precis 4 mån.

Svar på tråden BF Augusti 2016