• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-14 21:36:28 följande:
    ja jag har ju inte träffat henne efter det, så jag hoppas vi slipper för det går mycket nu, vet att det även går på dagis här. Ja aså dom kan ju inte sälja maten som hennes kollega lagat då ho var sjuk, eller ja blev under tiden, fy faan aså.

tack så mycket, det hoppas jag med Skrattande
    Mika86 skrev 2016-03-14 21:13:44 följande:
    Ja du, gammal surkärring kanske, allt är ju möjligt o man vet ju vad man själv känner, en sak om det varit första barnet kanske, få är man ju osäker på ett annat sätt iom att allt är nytt men ja jisses med lite erfarenhet så vet man ju hur saker känns
    ja eller hur, hon var en äldre bitter tant, det hördes ju tydligt. Klart man vet vad man känner, från början så kände jag tom skillnad på gaser och senare puffar.
    Klart man vet hur det känns när man fått flera barn innan :) Men du har rätt, skulle det vara första så kan det nog vara mer svårt.
    Här nere va det bara feber o halsont som går på dagis men vi lyckas o jo det är magsjukan för på 11 timmar har fyra barn kräkt o den femte mår illa
    Nej givetvis, så elak kan ju ingen va lixom, eller ingen med lite medmänsklighet iaf men ändå trist att behöva slänga så mycket mat, antar ju att det va till mer än två personer.
    Haha de brukar ca såna, en sån BM ha vi haft på flera ul, så jäkla trist.
    Man lär sig ju efter hand med.
    Kom ihåg med första o allt va nytt o konstigt, man visste ju ingenting knappt, nu är det så illa att föll kan fråga mig vad jag tror om deras smärta eller vad det nu kan va haha
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-03-15 06:55:24 följande:

Jag funderar på att ringa min bm idag och kolla PM jag får komma in och lyssna på hjärtsjuk eller nånting så jag kan lugna mig, känns vääääkdigg långt till UL om 2 v och men tanke på att jag inte känner rörelser så komme jag oroa mig dygnet runt.

Det klart du ska ringa om du känner att din oro bli för stor.

Väntan till rul är hemsk, men helt fantastisk känsla när den är gjord!

Jag började känna rörelse i v18, det kom från ingenstans. Jag har inte känt ngt fladder innan överhuvudtaget utan det började med små buffar.

Försök att inte oroa dig, men blir det för jobbigt så ring och kolla om du inte kan få lyssna på hjärtligen :)
  • Anonym (Nael12)

Hej! Väntar bebis nr 2 och har varit på RUL där de sa att man såg 2 streck.. vad betyder det? Vid förra graviditeten sas det bara det är tjej. :/ såg själv 2 vita streck med svart bakgrund, inte i närheten av benen eller resten av kroppen.. förstår inte vad jag såg..

• Nmg

Jag har ringt nu de ska ringa upp, få se vad de söger....

Har lämnat urinprov idag oxå och snabbprovet visade att uvi är borta skönt!!! men ska skicka det på odling oxå så vi får se.

HJohannesson skrev 2016-03-15 08:53:13 följande:

Det klart du ska ringa om du känner att din oro bli för stor.

Väntan till rul är hemsk, men helt fantastisk känsla när den är gjord!

Jag började känna rörelse i v18, det kom från ingenstans. Jag har inte känt ngt fladder innan överhuvudtaget utan det började med små buffar.

Försök att inte oroa dig, men blir det för jobbigt så ring och kolla om du inte kan få lyssna på hjärtligen :)

• Nmg

BM ringde nu hon sa att jag inte skulle va orolig, att man brukar inte känna nåt förän v 20. Så vi får

Väl se då.. Långa 14 dagar till RUL nu....

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-15 06:55:24 följande:

Jag funderar på att ringa min bm idag och kolla PM jag får komma in och lyssna på hjärtsjuk eller nånting så jag kan lugna mig, känns vääääkdigg långt till UL om 2 v och men tanke på att jag inte känner rörelser så komme jag oroa mig dygnet runt.

Jag hoppas att di fick komma in till din bm och få lyssna på liten, tro mig jag förstår verkligen din oro och visst är det lång till ul..hualigen...Men jag tror nog att allt är bra med din bebis, mest vanligt är ju att känna från vecka 18 om man är omföderska, å ev senare som förstföderska.
    Mika86 skrev 2016-03-15 08:14:20 följande:
    Här nere va det bara feber o halsont som går på dagis men vi lyckas o jo det är magsjukan för på 11 timmar har fyra barn kräkt o den femte mår illa
    Nej givetvis, så elak kan ju ingen va lixom, eller ingen med lite medmänsklighet iaf men ändå trist att behöva slänga så mycket mat, antar ju att det va till mer än två personer.
    Haha de brukar ca såna, en sån BM ha vi haft på flera ul, så jäkla trist.
    Man lär sig ju efter hand med.
    Kom ihåg med första o allt va nytt o konstigt, man visste ju ingenting knappt, nu är det så illa att föll kan fråga mig vad jag tror om deras smärta eller vad det nu kan va haha
    Ja detta med halsen och feber har vi haft en släng av här hemma med en extrem hosta till följd, fy fan aså. 
    URK, jag blir som sagt aldrig magsjuk men är otroligt äckelmagad så hade la kräkts av att se det. hahaha fy faan aså.
    Jag tycker många inom sjukvården är känslomässigt avtrubbade, har tappat den där lilla gnistan av empati å medmänsklighet, tyvärr. jag bytte ju bm nyligen för den jag hade var nog den mest inkompetenta jag träffat, hon jag har nu är fantastisk.
    hahaha jaaa min syster är väl informerad nu om allt i en graviditet fram tills vecka 17, hahaha hon kommer la vara fullt utbildad när jag e klar.
    ja dom fick kasta all mat och det var ju en stor beställning.

Var hos sjukgymnasten idag, fick bälte för foglossning och efter några övingar där så kan jag knappt röra mig, har apont. va fan, ska det verkligen göra ont efter att man varit där, ja inte i magen utan ryggslutet...
  • Mika86

Skattenmust fan så skönt att aldrig ha det, jag är baraimmun när jag ammar.
    Tycker sjukvården beror på vart man hamnar, på BB är de vettiga alla utom en surkärring, på neo är de trevliga o på fl med, sen på barn/ungdom ja alltså de är bara helt underbara hela bunten.
    Inte billigt heller att slänga så mycket mat.
    Skönt att ha fått bältet men trist att ha ont, faktiskt ingen aning om det ska göra ont efter så, aldrig varit hos sjukgymnast för foglossning men låter ju konstigt 

Nmg gud vad skönt att ha blivit av med uvin, hoppas verkligen att den är riktigt borta

• Nmg

Tack hoppas jag oxå! Jag ska fråga om jag kan få

Lämna prov typ varannan månad eller nåt för att säkerställa att den inte smyger Sig på igen.. Jag hade inte jätte tydliga symptom...

Mika86 skrev 2016-03-15 10:47:47 följande:

Tycker sjukvården beror på vart man hamnar, på BB är de vettiga alla utom en surkärring, på neo är de trevliga o på fl med, sen på barn/ungdom ja alltså de är bara helt underbara hela bunten.

Skönt att ha fått bältet men trist att ha ont, faktiskt ingen aning om det ska göra ont efter så, aldrig varit hos sjukgymnast för foglossning men låter ju konstigt 

Nmg gud vad skönt att ha blivit av med uvin, hoppas verkligen att den är riktigt borta

• Mika86
    Nmg skrev 2016-03-15 10:54:44 följande:

Tack hoppas jag oxå! Jag ska fråga om jag kan få

Lämna prov typ varannan månad eller nåt för att säkerställa att den inte smyger Sig på igen.. Jag hade inte jätte tydliga symptom...

Är nog lika bra att ha extra koll på det, bode ju inte va några problem att få lämna prov 
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-15 10:47:47 följande:

Ja det är faktiskt jätteskönt att slippa magsjukan, fy aså. Joo jag håller med dig, nu för 10 min sedan så ringde min behandlande läkare angående min lever och han är ju helt toppen, sicken underbar läkare och människa, så visst finns det bra med.
    Hoppas jag får lika bra på BB senare när det är dags. Näe det var inte billigt men dom ha la någon försäkring då det är en cateringfirma..
    Ja bältet var skönt och nu börjar smärta lägga sig efter "träningen" hos sjukgymnasten, aså inte i magen utan enbart i ländryggen, så länge det inte påverkar graviditeten i sig, vilket jag inte tror då många tränar allt möjligt när dom är gravida, jag läste om gravida som löper, tränar gym osv, du milde tid aså.
    Nmg skrev 2016-03-15 10:19:50 följande:

BM ringde nu hon sa att jag inte skulle va orolig, att man brukar inte känna nåt förän v 20. Så vi får

Väl se då.. Långa 14 dagar till RUL nu....

hehe ja du ser :) jaa längtan till Rul är ju väldigt otålig...
    Nmg skrev 2016-03-15 10:02:17 följande:

Jag har ringt nu de ska ringa upp, få se vad de söger....

Har lämnat urinprov idag oxå och snabbprovet visade att uvi är borta skönt!!! men ska skicka det på odling oxå så vi får se.

Underbart att din uvi är borta, men bra att dom skickar på odling, du vet har man gbs så kan det ge fortsatta uvi, MEN det är inte farligt utan man får bara antibiotika under förlossningen OM man skulle ha det.
    Anonym (Nael12) skrev 2016-03-15 10:00:18 följande:

Hej! Väntar bebis nr 2 och har varit på RUL där de sa att man såg 2 streck.. vad betyder det? Vid förra graviditeten sas det bara det är tjej. :/ såg själv 2 vita streck med svart bakgrund, inte i närheten av benen eller resten av kroppen.. förstår inte vad jag såg..

Hm, har inte den blekaste aning vad det ska betyda? 2 streck....du kanske kan ringa och fråga, bara säja att du var så inne i ditt rul att du glömde att fråga på plats, det kan inte ha varit 2 äggledare?
Svar på tråden BF Augusti 2016