• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • calabalic

Vad spännande Laanaaa det låter ju väldigt lovande. Hur gick det?

Lycka till idag Trollsländan, hoppas allt går bra!

• Trollsländan3
    calabalic skrev 2016-07-10 08:19:13 följande:

Vad spännande Laanaaa det låter ju väldigt lovande. Hur gick det?

Lycka till idag Trollsländan, hoppas allt går bra!

Imorgon
  • Laanaaa

Ringde till förlossningen kl 6 och dem tyckte det lät som förlossningsvärkar men att dem skulle hålla i sig längre..

Jag är rädd för att åka in sen få åka tillbaka för att jag inge öppnat mig..

Förstföderska, ej känt någon slempropp gå eller vatten.. Plus så har jag bf 18 juli..

Nu har jag testa alvedon o varm dusch, har dock ej hjälpt först va duschen lite skön men såg att de ej hjälpte när jag va i hög smärta..

Hur ont ska det egentligen göra?

Ska avvakta fram till kl 12 o se vad som händer.. Försöka få i mig lite frukost!

Btw tack för svaren tjejer!! ????

• cutepoison
    Laanaaa skrev 2016-07-10 09:27:50 följande:

Ringde till förlossningen kl 6 och dem tyckte det lät som förlossningsvärkar men att dem skulle hålla i sig längre..

Jag är rädd för att åka in sen få åka tillbaka för att jag inge öppnat mig..

Förstföderska, ej känt någon slempropp gå eller vatten.. Plus så har jag bf 18 juli..

Nu har jag testa alvedon o varm dusch, har dock ej hjälpt först va duschen lite skön men såg att de ej hjälpte när jag va i hög smärta..

Hur ont ska det egentligen göra?

Ska avvakta fram till kl 12 o se vad som händer.. Försöka få i mig lite frukost!

Btw tack för svaren tjejer!! ????

Klockar du värkarna? Så du vet hur länge de håller i sig? Jag läste bara att det vanligaste är att man har 3-4 värkar på 10 min när man åker in men det är säkert olika också. :) Lycka till! Hoppas det är på gång nu. 
  • Laanaaa
    cutepoison skrev 2016-07-10 09:36:10 följande:

Klockar du värkarna? Så du vet hur länge de håller i sig? Jag läste bara att det vanligaste är att man har 3-4 värkar på 10 min när man åker in men det är säkert olika också. :) Lycka till! Hoppas det är på gång nu. 

Yes har klockat värkarna i flera omgångar och de kommer vart 3 minut ungefär och håller i sig i 30-40 sekunder och det tyckte hon va lite lite och att det kanske slutar. Men det verkar inte så.. För det slutar ju inte:(
  • Sommarmalva
    Laanaaa skrev 2016-07-10 09:43:42 följande:
    Yes har klockat värkarna i flera omgångar och de kommer vart 3 minut ungefär och håller i sig i 30-40 sekunder och det tyckte hon va lite lite och att det kanske slutar. Men det verkar inte så.. För det slutar ju inte:(
    Med min sista hade jag värkar i typ en kvart. Krystvärkarna kanske också en kvart sen var hon ute. Så det kan gå fort! Bebis kom hemma i sängen. Jag skulle åka in!
  • calabalic
    Trollsländan3 skrev 2016-07-10 09:27:28 följande:
    Imorgon
    Aha haha, trodde det var måndag idag. Ingen koll på dagarna nu när jag slutat jobba. :D
  • tovemaja

Lycka till! Låter absolut som det är på g! Min första var också 1 vecka tidig och värkarna började 9 dagar innan bf

Laanaaa skrev 2016-07-10 09:43:42 följande:

• Liinaa91
    Laanaaa skrev 2016-07-10 05:31:40 följande:

Haft värkar sen kl 00, med 3 minuters mellanrum. Vet inte om de tidigt att ringa förlossningen att åka in efter 6 timmar då det inte slutar o gör jävlans ont nu varje gång de kommer från mage till rygg o ljumskar.. Har inte sovit nån minut. Så nu är man slut..

Vad ska man göra?? Kan förlossningen verkligen gå så snabbt? Från att må toppen till att få direkt täta värkar :s ???

Ring tycker jag. Jag mådde prima och började få mensvärk runt 20.00 och ökade snabbt. 22.00 låg jag med starka värkar 2 min mellanrum. Åkte in vid midnatt och va öppen 4 cm. Min pojk föddes 5.30.
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-07-10 10:31:59 följande:

Med min sista hade jag värkar i typ en kvart. Krystvärkarna kanske också en kvart sen var hon ute. Så det kan gå fort! Bebis kom hemma i sängen. Jag skulle åka in!

Oj då. Vet inte om man skulle vara lycklig att förlossningen gick så snabbt eller läskigt att du födde hemma. Hur va reaktionen? Födde du ensam. Hur snabbt kom sjukhus personal för att hjälpa?
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)