• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Moorii

Sommardahlia, ja visst är det tungt nu!

Vad tråkigt med en sån miss, det borde ju vara samma som gäller oavsett om din bm har semester eller inte! Finns det ingen annan bm som du kan prata med?

• Sommarmalva
    Moorii skrev 2016-07-10 22:44:31 följande:
    Nej, det är väl inte charmigt på något sätt att vara gravid, iallafall inte de sista veckorna..!

Har faktiskt inte provat Omeprazol, kanske ska ta och göra det. Tack för tipset!

Usch för alla dessa krämpor och besvär :/ vad skönt att det bara är en vecka kvar för dig! Måste vara en lättnad att veta vilken dag det blir. Jag har 9 dagar till BF, men med min tur så går jag säkert över två veckor.. Nej, ja e int bitter ;) hoppas på att jag har fel!
    Tycker absolut du ska prova omeprazol! Mådde jättedåligt innan av min halsbränna men mår nu så bra! Losec funkar också, i princip samma sak, fast mycket dyrare.

Ja det är sååå skönt att ha ett datum. Skulle inte orka mer än en vecka till. Men utan igångsättningen skulle jag haft TRE veckor till bf! Kanske plus om man går över! Fattar inte hur jag skulle klarat det.

Men nu har både du o jag snart våra bebisar här! Vad härligt!!
  • Timoteja

I kväll har min bebis haft ett tre timmar långt träningspass. Den har inte haft en minuts paus knappt. Den sträcker sig åt alla håll samtidigt, sparkar och lever om. Det känns som den försöker bryta sig ut. Har suttit hela kvällen och sagt aj aj aj! Försökt sjunga vaggvisor och klappat och pratat lugnande till den utan resultat. Men nu tror jag bebisen äntligen somnat så då kan jag oxå sova. God natt på er!

• Lurifax

Hej på er alla! Jag har kikat runt i tråden i några dagar men inte kommit mig för att skriva. Men vad passar väl bättre en sömnlös natt som denna?!????

Är 31 år och väntar vårt tredje barn. Beräknad till den 30/7. Har haft en helt ok graviditet, lite foglossning och en hel del illamående och halsbränna (därför jag är vaken nu denna sena timma). Ska till BM imorgon och hoppas då att bebisen sjunkit ner lite mer än sist, då låg den med huvudet neråt men lite för högt upp så det fanns fortfarande risk att den kunde snurra runt. Känner att magen sjunkit men vill få veta att allt är lugnt ifall vattnet skulle gå.

Det var lite om mig, hoppas det är ok att jag hoppar in, även om det är sent och alla bebisar snart är ute ????

• Lurifax

Oj se förbi alla frågetecken som blev i mitt inlägg. Sidan gillade visst inga emojis.

• Pkb

För er som har halsbränna, prova 1-2 teskedar bikarbonat och svälj med dryck.

• Trollsländan3

Så nervös, knappt sovit något alls inatt. Är orolig över att de ska neka mig fast jag har tid kl 9.

Lider av stressmage och om jag säger så har tömt tarmen utan problem

Mår även illa, så hur ja ska få in mig frukost så småningom ska bli intressant.

Lillfröken i magen rör sig iallafall vilket käns tryggt!

En annan mardröm vore om hon fick för sig att vända sig eftet 5 v med huvudet ner.

• Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-07-10 22:32:19 följande:

Usch det låter inge vidare! Så du har kvar dom alltså? Är de inte till besvär? Eller hur gör du? Gör de ont? Ska man behöva gå med hemorojder livet ut? Jag lugnar mig lite med smörja tror jag, känns bättre nu ikväll än förut. Hoppas innerligt att de försvinner av sig själv...

Jaap dom är kvar! Visst nu känner jag dom eftersom jag är ny förlöst och en frlossning bidrar till större hemorrojder. Dom gör ont ibland ... ska prata med bm på efterkontrollen och se vad man kan göra. . I värsta fall får man operera om de ej försvinner vilket jag inte tror eftersom dom är kvar från nr 1
  • Axelberg79

Nu måste jag få skriva av mig lite.

Jag går in i v 39 i morgon, jag har haft en väldigt lätt och härlig graviditet. Illamående i början, (inte kräkts en enda gång) lite foglossning men det blev mycket bättre när jag fick gå hem på graviditetspenning. Jag har en underbar 13årig son som verkligen tar hand om mig nu när jag är stor och gravid. Det samma gäller min underbara sambo.

Men de senaste dagarna har jag känt mig deprimerad när jag vaknar. Känner mig ledsen och vill helst inte göra nått bara ligga i soffan eller sängen.

Vet inte om det har med saken att göra men jag har haft så mycket sexdrömmar och vill gärna vara med min sambo men jag lyckas inte locka honom till det. Känner mig frustrerad för jag vet ju att det kommer att dröja några månader efter fl innan jag kommer ha lust igen...

Ska jag bara acceptera läget eller vad ska jag göra? Jag vill ju inte tvinga honom heller.

• Moorii

Vad tråkigt Axelberg79 :/ har det varit så hela graviditeten? Var det längesen sist? Har ni pratat om det eller är det mer att han inte verkar intresserad?

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)