• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • calabalic

Vad mycket spännande det händer i tråden! Slemproppar, hinnsvepningar, igångsättningar, förvärkar och allt. :)

Här händer absolut ingenting. Just nu känner jag att barnet gärna får komma antingen inom 2v (känns väldigt osannolikt) eller också i augusti. Tiden däremellan har vi nämligen ingen bra barnvakt till sonen. Han är ju bara 12 månader gammal så rättså krävande att ta hand om, och har aldrig varit ifrån oss båda mer än 5h i streck förut, aldrig en natt heller. Så det känns som det måste vara nån han känner väl, för man vet ju aldrig hur lång förlossningen blir, den kanske tar ett dygn! Och alla tänkbara barnvakter är bortresta under 2v precis runt BF. Osmidigt värre. Hur gör man om förlossningen startar då egentligen? Åker jag in själv och lämnar sonen hemma med pappan? Hur tar jag mig isf in (köra bil med värkar kanske inte är optimalt)? Nån som varit med om denna situation?

• Trollsländan3
    calabalic skrev 2016-07-05 23:13:31 följande:

Vad mycket spännande det händer i tråden! Slemproppar, hinnsvepningar, igångsättningar, förvärkar och allt. :)

Här händer absolut ingenting. Just nu känner jag att barnet gärna får komma antingen inom 2v (känns väldigt osannolikt) eller också i augusti. Tiden däremellan har vi nämligen ingen bra barnvakt till sonen. Han är ju bara 12 månader gammal så rättså krävande att ta hand om, och har aldrig varit ifrån oss båda mer än 5h i streck förut, aldrig en natt heller. Så det känns som det måste vara nån han känner väl, för man vet ju aldrig hur lång förlossningen blir, den kanske tar ett dygn! Och alla tänkbara barnvakter är bortresta under 2v precis runt BF. Osmidigt värre. Hur gör man om förlossningen startar då egentligen? Åker jag in själv och lämnar sonen hemma med pappan? Hur tar jag mig isf in (köra bil med värkar kanske inte är optimalt)? Nån som varit med om denna situation?

Åh vad jobbigt, hoppas er bebis kommer inom de närmsta två veckorna så ni får en ordentlig barnvakt.

Mina föräldrar tar barnen på måndag,vilket känns jättebra. Nu är mina ifs 5 o 7 år o klarar att sova borta.

Har inge bra tips alls på hur man sks tänka, men om du skulle behöva åka in själv finns de inge sjuktransport att ringa?

Har haft mycke sd nu ikväll.. men de lär väl va som bortblåst imorgon bitti.
  • Moorii

Åh, denna väntan! Sen igår har jag fått så ont att jag börjar få svårt att gå. Börjar bli stressad över att det inte är städat i lägenheten, det är katthår i spjälsängen som jag tänkte hinna ta bort, plus en massa annat.

Idag var jag hos bm, 14 dagar till BF. Bebis låg fortfarande neråt, fortfarande rörlig dock. Någon som vet ifall det dröjer längre till förlossning av den anledningen, eller kan den komma igång i samband med att bebis fixerar sig? Sf-mått 37 i vecka 39, hoppas det inte betyder stor bebis..

Iom att jag har så ont nu (känns som bebis försöker krossa min ändtarm bland annat, aj!) så har min man börjat bli nervös, så han packade faktiskt ner sina saker i BB-väskan ikväll. Tror inte det händer än på ett tag, men det var lite gulligt iallafall :)

• alexis06

Igår kom våran dotter kl 13.37 3605g och 49cm. Lyckan är total!

Håller tummarna att ni får era små snart.

• Trollsländan3
    alexis06 skrev 2016-07-06 07:38:06 följande:

Grattis!!!
  • Niyoh81

Stort grattis till lill sessan :) hoppas allt gick bra.
  • fastfrusen

Grattis! :D
  • fastfrusen

Åh det händer onekligen spännande saker för er i tråden :D Som calabalic händer här absolut ingenting! Just nu känns det som att jag kommer vara gravid för evigt! 

• Moorii

Stort grattis! :D
  • Axelberg79

Så härligt! Hoppas det gick bra och att ni alla mår bra.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)